اتفاقی که در بازار افتاد ناشی از سوء تفاهم است/ از اصناف و کسبه حمایت می کنیم


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877059

هورشیدی مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: شایعات چند روز اخیر مبنی بر تصمیم دولت برای اخذ مالیات کلان از اصناف و بازاریان به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هورشیدی در گفت و گو با یزدرسا با بیان اینکه شایعاتی که در روزهای اخیر مبنی بر دریافت مالیات کلان از اصناف مطرح شده است به هیچ وجه صحت ندارد، اظهار کرد: تا امروز نزدیک به 27 هزار اظهارنامه در استان ثبت شده که 16 هزار فقره آن محاسبه شده است. “صفر” و برای حدود 7000 نفر مالیات کمتر از 3 میلیون تن است که دلیل بر رد مطالبات است.


** پرداخت مالیات بیشتر به دلیل معاملات بیشتر صحیح نیست

وی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم افراد با درآمد کمتر از 4 میلیارد و 800 میلیون تن می توانند از مزایای این ماده بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: ادعا می شود با توجه به افزایش معاملات مبلغ بیشتری را پرداخت خواهند کرد. مالیات، که سوال دقیقی نیست.

هورشیدی ادامه داد: سازمان مالیاتی کشور این حق را به سازمان امور مالیاتی استان داده است تا در این زمینه با مودیان متوجه شوند که این اختیار نیز از سوی استان به ادارات شهرستان تفویض می شود و در این مدت افرادی که به درآمد معترض هستند با یکدیگر صحبت می کنند. درآمد شما، که در آن صاحبان مشاغل می توانند برای پرداخت های خود با کارتخوان امتیاز بگیرند.


a76687fa 77de 4ff6 b8b7 13ada4014cfd خبر خاکستری


** به اعتراض صاحبان کارتخوان رسیدگی می شود

مدیرکل امور مالیاتی استان در خصوص تقسیم حساب های شخصی و تجاری نیز گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس، حساب های تجاری و شخصی باید تفکیک شوند و به همین دلیل کلیه کارتخوان ها به افراد» پرونده مالیاتی مرتبط می شوند.

وی ادامه داد: قانونگذار با توجه به عدم آشنایی برخی افراد با این قانون، پیش بینی کرده است که در سال 99 تنها حدود 70 درصد از تراکنش های کارتخوان ملاک محاسبه نرخ مالیات باشد و در سال 1400 اصناف محترم طبق مصوبات درآمد، باید اظهارنامه خود را ارائه کنند و مأموران مالیاتی باید درآمد اظهار شده مودی را قبول کنند، مگر اینکه خلاف آن توسط مأمور مالیات ثابت شود.

هورشیدی با بیان اینکه این افراد نیز مشمول کد اینتا بارگذاری شده در سامانه خواهند شد، می توانند از این خدمات نهایت استفاده را ببرند که تنها تفاوت آن تاخیر چند ماهه در زمینه پرداخت مالیات آنها است.


** اعزام کارشناسان مالیاتی به اتحادیه طلافروشان برای پاسخگویی به اعتراض آنها

وی با بیان اینکه یکی دیگر از بند های قانون مالیاتی سال 1401 که نگرانی اصناف را رفع می کند، تعیین سقف مالیاتی است، گفت: نظام مالیاتی به گونه ای تنظیم شده است که سقف پرداخت مالیات ها بیش از 3 برابر مالیات قبلی نباشد. سال


** شرایط سخت طلافروشان را با توجه به شرایط تاج درک می کنیم و از آنها حمایت کامل می کنیم.

وی در خصوص دغدغه زرگران و سوارکاران یزدی گفت: در حالی که تقریباً همه اصناف در زمان ولیعهد با مشکل مواجه هستند، باید اذعان داشت که ضرر و زیان زرگران و زرگرها بیش از سایرین است، زیرا این یکی از اصلی ترین مشکلات است. مکان ها درآمد این افراد به دلیل شادی مردم است که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل تاج گذاری محدود شده است.

هورشیدی ادامه داد: طلافروشان و طلافروشان یزدی باید مطمئن باشند که دولت قصد حمایت و کمک به آنها را دارد و از این رو تمامی نکات مد نظر آنها را مد نظر قرار خواهد داد و هم اکنون کارشناسان این سرویس عمومی در اتحادیه طلافروشان یزد حضور دارند. اعتراض این افراد


** اصناف و بازاریان نگران پرداخت مالیات خود نیستند

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در پایان با اشاره به اینکه به اصناف استان این اطمینان را می دهیم که به تمامی ایرادات و نکات آنها رسیدگی می شود و هیچ اتفاق عجیب و غیرعادی نسبت به سال های گذشته رخ نمی دهد، گفت: کارشناسان و یک فرد این روزها ما آمادگی کامل برای پاسخگویی و تعامل با مالیات دهندگان استانی را داریم تا نگرانی آنها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید