اثربخشی کار آموزشی در قالب هنر/ شهید سلیمانی دستور می دهد هنرمندانه


ساعت: 12:39
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921526

این موضوع در میزگردی با حضور فعالان مساجد کرمان مطرح شد.

مدیر گروه سرود «دارک» با اشاره به اینکه سردار سلیمانی هنرمند بود، گفت: هنرمندان باید در قسمت هنری کار خود از این شهید بیاموزند چرا که سردار سلیمانی در هر عرصه ای که قدم گذاشت، هنرمندانه فرماندهی بود. اکنون وظیفه ای بر عهده ماست که هنرمان را به عنوان حاج قاسم در عرصه فرهنگی نشان دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; هنر یکی از مقوله‌های انتقال مفاهیم است، اگر ترانه‌ها و سرودها را هنری بدانیم که بی‌تردید همین‌طور است، مقوله‌ای زیبایی‌شناختی است که می‌تواند به انتقال انواع مفاهیم به شکلی جذاب و جذاب کمک کند.

جالب است بدانید یکی از پایگاه های بسیج کرمان بدون داشتن سابقه حرفه ای در زمینه موسیقی و سرود، اما تنها با هدف آموزش اعضای پایگاه خود و با اعتماد به نفس و پشتکار توانسته است قدمی بلند بگذارد. مسیر این هنر و اکنون نزدیک به سه سال است که این کار حرفه ای آنهام است، این گروه ترانه که نام تاریک را برای خود انتخاب کرد، توانست در جشنواره های مختلف استانی و کشوری مقام های برتر را کسب کند.

علیرضا پورخالکی فرمانده پایگاه بسیج شهید محمد منتظری مسجد ولیعصر یا همان مسجد کرمان است. محمدمهدی محمدی نیز از نیروهای فعال بسیجی این مسجد است که در کنار کار معلمی، آموزش اعضای این پایگاه را نیز بر عهده دارد.




برای داشتن یک کار موثر در فضای مجازی باید محصول داشته باشید

پورخالقی در ابتدا درباره اینکه چرا این پایگاه در عرصه موسیقی و سرود قدم برداشته است، گفت: یکی از اهداف این پایگاه در حوزه آموزش تبدیل اثر به محصول است چرا که احساس کردیم اگر بخواهیم، کار بر فضای جامعه تاثیر می گذارد برای بودن باید محصول داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و زیرساخت های این محصول و از سوی دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری بر گروه های مداحی به این نتیجه رسیده ایم که باید در این زمینه گام برداریم.


79722b6b 495f 4a50 8f61 5cc225892cd8 خبر خاکستری

فرمانده پایگاه بسیج مسجد ولیعصر(عج) تصریح کرد: کار ما در حوزه سرود پس از شهادت سلیمانی در سال 1378 به صورت جدی آغاز شد و در واقع گروه سرود به صورت منسجم تری تأسیس شد و کارهای حرفه ای تری را دنبال کرد، نام گروه نیز به همین شکل بود. زمان.دراک انتخاب شد.

وی در خصوص نامگذاری این گروه که به نام تاریک انتخاب شده است، گفت: این نام در واقع آهنگ زنگ شتری در بیابان است که سکوت کویر را می شکند، این ملودی می گوید زندگی ادامه دارد.

پورخالقی در خصوص رده سنی اعضای این گروه سنی و نحوه انتخاب آنها برای حضور در این گروه سرود گفت: همه بچه ها از بسیجیان هستند و رده سنی آنها از چهارم تا یازدهم است.

در ادامه محمدمهدی محمدی سرپرست و تهیه کننده گروه نیز گفت: این گروه تا قبل از سال 1378 سرودخوانی می کرد اما به تدریج جذب تولید حرفه ای شدیم و با بچه های پایه به سمت صدابرداری حرفه ای رفتیم.

ما به دنبال ایجاد فرصتی از یک تهدید در روزهای کرونا بودیم

وی ادامه داد: هدف ما ایجاد فرصت تهدید در دوران کرونا بود و موفق به ایجاد فرصت شدیم و در اولین سالگرد شهید سلیمانی اثری با عنوان «اول بسم الله» توسط گروه تاریک ساخته شد که در سالگرد شهید بزرگوار سلیمانی در کرمان با اینکه کارهای دیگری هم داشتیم این اولین کار حرفه ای گروه دارک بود.

محمدی گفت: هدف ما دیده نشدن بود و حتی پول هم نداشتیم اما اتفاقی افتاد که ما را به اینجا رساند. در حال تمرین سرود با اعضای گروه بودم که یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گلزار شهدا از موزه دفاع مقدس حالش خوب است، کار هست.

مسئول آموزشی پایگاه بسیج مسجد ولیعصر(عج) کرمان تصریح کرد: تصمیم گرفتیم با اعضای تیم برای اجرا به گلزار برویم، جالب اینجا بود که صدا و سیمای کرمان هم در آنجا مشغول ضبط برنامه بود، مدیر تولید آن زمان آقای. میرگجانی به سراغش رفتم و در مورد تیم صحبت کردیم، تصمیم گرفتم کار گروه را برایش بفرستم، جالب اینکه اولین کار گروه تاریک در آنجا پخش شد.

تلاش و پیگیری مهمترین اقدام برای انجام کار بزرگ است

مدیر گروه سرود «دارک» در خصوص حمایت های مالی مسئولان نیز گفت: تا امروز که آثار این گروه تولید می شد، از سوی دولت یا شرکت های خصوصی حمایت می شدیم، اما بیشتر هزینه ها بر عهده گروه سرود بود. بچه ها و اعضای گروه .

وی تاکید کرد: پول نیاز است اما مهمتر از آن برای انجام کار بزرگ نیازمند تلاش و پیگیری برای انجام آن هستیم. ما معتقدیم همین تلاش ها و پیگیری هاست که می تواند ما را به موفقیت برساند.


74573c80 5e1b 4404 9065 c861b9328ec5 خبر خاکستری

محمدی به نحوه ادامه کار این گروه سرود اشاره کرد و توضیح داد: پس از پخش اولین قطعه از رادیو، تهیه کننده از ما خواست قطعه بعدی را برایش ارسال کنیم، بنابراین قطعه مربوط به شهادت امام رضا (ع) را آماده کرد. ما بعد از تولید اثر مربوط به امام رضا(ع) آن را ساختیم و ارسال کردیم، تصمیم گرفتیم کارهای تخصصی تری تولید کنیم و به صورت تخصصی شروع به انجام این گونه اقدامات کردیم.

مدیر گروه سرود «تاریک» با اشاره به اینکه اولین کار این گروه در حوزه تخصصی با حضور سیدحمیدرضا بورکی تولید شد، گفت: بعد از این اتفاق به برکت شهدا هر ماه کار تولید آن تخصصی شد. “

مسئول آموزش و پرورش پایگاه بسیج مسجد ولیعصر(عج) کرمان گفت: یاران یاران حاج قاسم کشور آسمان که در ایام کرونا از شبکه اوقاف نیز پخش شد دومین اثر برای سالگرد شهید سلیمانی «زمان شهادت» که تولیدی با 4 مقام اول استانی و یک مقام دوم کشوری بود.

وی ادامه داد: از سال 1377 تاکنون به برکت شهدا گروهی نبوده که بتواند در سطح جشنواره و استان با ما رقابت کند. در عرصه ملی تنها گروهی که می توانست با ما رقابت کند گروه نسیم رحمت بود. جشنواره فجر با آهنگ “وقت شهادت” مقام دوم را کسب کردیم.

محمدی گفت: 24 اثر رسمی و 32 اثر غیررسمی که بعضاً منحصراً برای سازمان ها بوده توسط این گروه تولید شده است.

مدیر گروه سرود «دارک» در خصوص نقش هنر در مفاهیم تصریح کرد: همه مردم دانش دارند و یکی از این دانش ها مربوط به هنر است، دانشی که جامعه امروز به ویژه نوجوانان به شدت به آن نیاز دارند.

ورود هنر به جامعه، معرفی کار آموزشی

مسئول آموزشی پایگاه بسیج مسجد ولیعصر(عج) کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم کار تربیتی انجام دهیم باید هنر را به جامعه نشان دهیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید دارند که باید در زمینه کار بسیار تلاش کنیم. هنر، فضای رسانه ای و هنر فضایی مورد حمایت قرار گیرد، در این زمینه اولین قدم این است که مسئولان روی کار بیایند. این بدان معناست که کارکنان باید از گروه هایی که تلاش ویژه ای انجام می دهند حمایت کنند.

وی ادامه داد: گاهی شاهد خلق یک اثر هنری مانند یک فیلم هستیم که بازیگران آن بدون هیچ تعهدی میلیاردها پول دریافت می کنند، در حالی که گروه های کوچکی هستند که با عشق و علاقه سر کار آمده اند و می دانند که تاثیرگذار خواهند بود. در جامعه اگر پرداخت برای این گروه ها موفق تر از سلبریتی هایی خواهد بود که اصل کشور و خودشان را نمی شناسند و تعهدی را که به فیلمنامه و هنر خود بسته اند به راحتی می شکنند.

محمدی به دیگر تولیدات این گروه اشاره کرد و گفت: در تولیدی دیگر درس و کلاس را به صورت سنگ ارائه کردیم و به اهمیت توجه سردار به خانواده و زندگی مشترک با اقوام توجه کردیم.

شهید سلیمانی هنرمندانه فرماندهی کرد/ بیایید مثل حاج قاسم در جبهه فرهنگی هنرنمایی کنیم.

مسئول آموزشی پایگاه بسیج مسجد ولیعصر(عج) کرمان با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی هنرمند بود، خاطرنشان کرد: هنرمندان باید در کار هنری خود از این شهید بیاموزند چرا که سردار سلیمانی در هر عرصه ای که وارد می شد از نظر هنری تسلط داشت. اکنون وظیفه ماست که خود را خالقانی چون حاج قاسم در جبهه فرهنگی نشان دهیم.

محمدی در پاسخ به این سوال که کدام یک از کارهای شما از تولیدات مربوط به شهید سلیمانی لذت بخش تر است، گفت: من در ایام شهادت لذت بیشتری می برم.

در پاسخ به مدیر گروه سرود “تاریک”، چشم انداز شما ایجاد سرودی مانند “سلام کمنده” است که نه تنها در بخش ملی بلکه در سطح بین المللی تأثیرگذار باشد. چشم‌انداز ما این است که بتوانیم برای جامعه بین‌المللی محتوا تولید کنیم، اگرچه اکنون پیشنهادهایی از سازمان‌هایی دریافت کرده‌ایم که بتوانیم سرودهایی را به چندین زبان برای سازمان بین‌المللی که به این گروه کمک می‌کنند بخوانیم و پخش کنیم.

وی ادامه داد: در آخرین کارمان در مراسم یاران حاج قاسم نبرد واردین را با حضور حامد عسکری و سرداران رونمایی می کنیم که رونمایی از یک کار باشکوه ملی است.کار الکترونیک.

محمدی گفت: به دنبال مانور دادن در پرونده جدیدی هستیم که باز کرده ایم تا با حمایت مسئولین فیلم وی را فاش کنیم تا مردم دنیا بدانند حاج قاسم ما با تفنگ به میدان نرفته است. اما با تسخیر دلها به میدان رفت و برانگیخت. می شد در این راه موفق شد، پس باید راه حاج قاسم را ادامه داد و جملاتی را که «ایران اسلامی حرم است» مطرح کرد و با سرود و فعالیت های آموزشی این حرم را حفظ کرد.


مسئول آموزش و پرورش پایگاه بسیج مسجد ولیعصر(عج) کرمان در خصوص نحوه عضویت در گروه تاریک گفت: هر هفته شنبه و چهارشنبه جلساتی داریم. همچنین شماره ای در فضای مجازی درج شده است که با جست و جوی نام گروه در موتورهای جستجو می توانید آن را پیدا کنید. با ارسال پیام به این شماره از آنها دعوت می شود در حالی که نظر ما این است که شامل همه نوجوانان و جوانان می شود، معتقدیم خداوند متعال همه صداها را بی نقص آفریده است و باید جایگاه صداها را بدانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید