اجاره بها در مناطق مختلف شهر یزد چند درصد افزایش یافته است؟


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896608

دشتی نژاد نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد گفت: در سال گذشته قیمت اجاره بها در برخی از مناطق یزد حدود 65 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا دشتی نژاد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه قیمت اجاره بها در یزد طی یک سال گذشته به شدت افزایش یافته است، اظهار داشت: بر اساس قیمت های ثبت شده که در برخی از مناطق شهر یزد منعقد شده، حتی تا 65 درصد نیز افزایش یافته است. قیمت اجاره افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در محدوده بلوار جمهوری حدود 40 تا 45 درصد، در آزادشهر حدود 40 تا 50 درصد، در منطقه امامشهر حدود 40 تا 45 درصد، در منطقه صفایی، بلوار جوان، بلوار خامنه ای نیز حدود 40 تا 45 درصد است. درصد در محدوده بلوار شهید دشتی، حمیدیه، بلوار پاسداران. حدود 60 درصد، در اکرم آباد، اکرمیه، حسین آباد ریسمانی حدود 45 درصد و در محدوده خیابان خرمشهر، ده فجر، حسن آباد و مریم آباد حدود 60 تا 65 درصد افزایش داشته است.


13%20copy خبر خاکستری

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد گفت: قیمت های اعلام شده مربوط به معاملات انجام شده و ثبت شده در بنگاه های معاملات ملکی است و پس از رایزنی و مذاکره طرفین، این قیمت های توافقی به دست آمده است.

وی ادامه داد: معمولا قیمت های اعلامی از سوی مالکان در مرحله اول گاهی با افزایش 100 درصدی مواجه می شود اما پس از رایزنی طرفین قیمت کاهش می یابد.

دشی نژاد خاطرنشان کرد: امسال در استان یزد شاهد افزایش غیرعادی اجاره بها بودیم که منجر به ورود استاندار و برگزاری جلسات متعدد و در نهایت با موافقت دولتمردان تب رشد اجاره بها شد. در استان یزد فروکش کرد اما همچنان اجاره بها پایین نیامده است، گفت: در برخی موارد موجر و مستاجر حتی بیش از 20 درصد روی قیمت مجاز توافق می کنند مگر اینکه برای تعدیل اجاره بها به دفاتر املاک مراجعه کنند. و معمولا برای تمدید اجاره به دفاتر املاک مراجعه نمی کنند و بعد از اجاره نامه های قبلی تمدید را تنظیم و امضا می کنند.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید