اجرای برنامه های شهرداری با جلوه های زیبا از فرهنگ جذاب اسلامی

ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803314

آیت الله عبادی گفت: با توجه به مسائل اسلامی و انقلابی، ارزش ها و فرهنگ دینی، در مکان هایی که قدرت اصلی در اختیار شهرداری است، جلوه های زیبای فرهنگ والای اسلامی باید به گونه ای اجرا شود که جاذبه های عاطفی کاذب را منزوی کند. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاوارستان، آیت الله عبادی امروز در دیدار شهردار و جمعی از مسئولان شهرداری بیرجند، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و هفته تکریم مقام زن، اظهار داشت: ما هستیم. در آستانه دهه مبارک فجر مردم ایران به ویژه مردم خراسان جنوبی در این ایام جلوه های زیبای انقلاب خود را به دوستان و دشمنان نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهرداری یک ویژگی دارد و آن این است که با نیازهای روزمره مردم سروکار دارد و این مهم در دوره های مختلف بیش از 40 سال به دلیل سیاست های متفاوت است. این روی همه نهادها بوده و بوده است.

وی ادامه داد: شهرداری در امور روزمره از جمله مسائل عمرانی و فرهنگی که مردم به آن می پردازند نقش آفرینی می کند و اگر سیاست گذاری در این زمینه بر اساس موازین انقلاب اسلامی بود خیلی جلوتر بودیم چرا که در هر صورت مسئول همه چیز هستند مدتی کار می کنند و کار می کنند، اما بعضی ها طوری کار می کنند که دیگران باید بیایند و کارشان را درست کنند و گاهی اینطور می سوزد.

آیت الله عبادی گفت: اگر در سیاست خاصی حرکت می کردیم که همه نیازهای جامعه را شامل می شد، خیلی جلوتر بودیم. فرهنگ، ملاحظه می کنید که البته اگر فرهنگ جامعه درست باشد خود فرهنگ همه چیز را اصلاح می کند.

وی ادامه داد: درست است که ما الان اولویت ویژه ای به مسائل اقتصادی می دهیم که به دلیل جنگ اقتصادی است، کما اینکه شرایط نظامی پیش بیاید اولویت با نیروهای نظامی است اما در حالت طبیعی مهم ترین موضوع فرهنگ است. اقتصاد، امور نظامی، مسائل اجتماعی و مسائل دیگر درست است، خیلی چیزها در فرهنگ گنجانده شده است که می تواند ابزاری برای اصلاح فرهنگ یک جامعه باشد، اما می تواند نقش مهمی در فرهنگ یک جامعه داشته باشد. زنان، مادران و خانواده ها تأثیرگذار هستند.

وی افزود: زنان و مادران فرهنگ ساز در جامعه هستند و اگر شایسته باشند فرهنگ شایسته خواهد بود و اگر شایسته نباشند فرهنگ مبتذل ایجاد می شود. نقش اسلامی و انقلابی خود را در بکارگیری و به کارگیری الگوی انسیه حورا صدیقه کبری (سلام الله علیها) ایفا کنند.

امام جمعه بیرجند گفت: برای ساختارمند شدن جامعه باید مقدمات پاسخگویی به هجمه های افرادی را که در قالب تبلیغات، عذرخواهی، تهاجم و تبلیغ علیه جامعه ما فعالیت می کنند، فراهم کنیم.

آیت الله عبادی افزود: در بسیاری از جاها به شیوه های پارک یا برخورد با موارد نامتعارف انتقاد شده که برخی از آنها بهانه می شود. برادران و خواهران در پارک ها به روش های نامتعادل ساخته می شوند. باید به اندازه نیاز در پارک های مختلف زن حضور داشته باشد تا مانع آزادی آنها نشود و از طرفی جلوی آسیب های فرهنگی گرفته شود.

وی در ادامه بیان کرد: برای بانوان باید در مکان هایی که نامحرم دیده نمی شود و آثار نامطلوبی ندارد پارک احداث شود، این الزامی است که از دیرباز مطرح شده اما به درستی انجام نشده و این نیازهاست. این نیازها باعث عذرخواهی می شود، عذرخواهی، باید فضا را شکست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: با توجه به مسائل اسلامی، انقلابی، ارزش ها و فرهنگ دینی، چه برای بانوان، چه برای آقایان و چه خارج از پارکی که اقتدار اصیل خود را دارد، مناسب است. شهرداری باید جلوه های زیبای فرهنگ والای اسلامی را به گونه ای تحقق بخشد که جاذبه های عاطفی کاذب را به خود جلب کند.

وی افزود: مردم گاهی به امر به معروف و نهی از منکر می روند و در شب های تابستان و در ماه رمضان جمعیت زیادی که بیرون می آیند نشان می دهد که رهبری جمعیت و دخالت در آن چندان زیبا نیست و ممکن است برخی حتی آنها هم از این فضا استفاده می کنند، اما می توانند با هنرهای فاخر طرح هایی خلق کنند که وقت مردم را تلف نکند، بهانه ای برای اختلاف پیدا نکند و ارزش ها را حفظ کند؛ وقتی مردم به خانه برمی گردند، به غنای آن راضی می شوند. برنامه های قابل اجرا که با سلامت بیرون آمدند و از آن استفاده کردند و با شخصیتی حفظ شده برگشتند.

آیت الله عبادی در ادامه گفت: این کارها شدنی است. خدا را شکر با انگیزه های موجود امیدواریم به ویژه پس از گذشت بیش از چهل سال آزمون و خطا، اکنون با دست پر و غنی علم و هنر روی ارزش باشد.

وی یادآور شد: برای تبیین انواع امکانات از فضای مجازی گرفته تا تئاتر، فیلم و… راه غنی و لذت بخشی برای جلوگیری از بسیاری از قلدرانی که می خواهند به جامعه و فرهنگ ما آسیب برسانند، وجود دارد، یعنی بیش از نیاز امر و نهی. محتوای فرهنگی ارزشمند باید در قالب های جذاب و با خلاقیت فرهنگی و هنری ارائه شود تا اثرگذار باشد.البته قانون محترم است و در صورت لزوم باید امر و نهی کند.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: به لطف خدا امروز به برکت نعمتی که خداوند به دل مردم داده، مجلس، دولت و قوه قضاییه انقلابی داریم. شوراهای شهر، از تهران و مشهد گرفته تا شهرهای دیگر، سرآمد بوده اند.» و در مقابل بسیاری از مسائل باقی مانده که باید به آن رسیدگی شود، ایستادگی می کنند و در کنار رشد فرهنگی و معنوی، به رفاه و آسایش مردم می رسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید