جلوه های فرهنگ، آداب و رسوم و رویدادهای ایرانی نقش مهمی در تداوم گردشگری دارند


ساعت: 21:24
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837358

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

شالبافیان برگزاری رویدادها و جشنواره ها را در تداوم گردشگری نقش بسزایی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، علی عسگر شالبافیان امشب در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگ اقوام که در قلعه افلاکی خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: بیماری تاج به لطف خداوند و تلاش مسئولان کاهش می یابد. تا حدودی افزایش یافته است، اما صنعت گردشگری نیز پس از گذراندن روزهای بسیار سخت هم برای مردم و هم برای صاحبان مشاغل در این منطقه امید را زنده کرده است.

وی افزود: همه تلاش ها و نظرات موید این است که احیای صنعت گردشگری شتاب قابل توجهی خواهد داشت و در گرو توسعه گردشگری داخلی خواهد بود به این معنا که بخش عمده احیای گردشگری را گردشگری داخلی تشکیل می دهد.

شالبافیان گفت: در نوروز 1401 به عنوان اولین دوره رونق در حوزه گردشگری داخلی شاهد اقدامات و تلاش های ستاد خدمات گردشگری در سراسر کشور از جمله لرستان بودیم که خوشبختانه مدیریت مناسبی انجام شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای تداوم گردشگری داخلی در طول سال، در بین همه مولفه هایی که در این حوزه نقش دارند، برگزاری رویدادها و جشنواره ها نقش مهمی دارد و به همین دلیل یکی از ماست. اولویت‌دارترین اقدامات در زمینه رونق گردشگری داخلی، رویدادهای استان‌ها را مورد بحث قرار دادیم.

شالبافیان بیان کرد: در این هفته به دلیل فصل بهار در بسیاری از استان ها برنامه های زیادی برگزار شده است، بنابراین نگاه این جشنواره ها حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام این جشنواره جلوه عینی دارد و یکی از نقاط قوتی که هر کارشناسی به آن نگاه می کند تنوع فرهنگی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هم افزایی استان های مختلف در این جشنواره بسیار چشمگیر است و 30 استان هم در این جشنواره و هم بخش های اختصاص یافته به آن حضور دارند. فرهنگ اقوام را منعکس می کند.

وی بیان کرد: نیازمند برگزاری چنین جشنواره هایی هستیم و لرستان با ظرفیت های فرهنگی تاریخی و طبیعی منحصر به فرد هنوز نتوانسته به نقش مهم و شایسته خود دست یابد و نیازمند معرفی و ارائه هر چه بیشتر ظرفیت استان هستیم. این کار در سطح ملی و برخی استانی انجام می شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: یکی از ابتکاراتی که با همکاری استانداران اجرا می شود، بحث غرب است تا استان های غرب محور بتوانند نقش مکمل را ایفا کنند و بتوانند ایفای نقش کنند. از ظرفیت های جغرافیایی نزدیک و پتانسیل های منحصر به فرد آن استفاده می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید