اجرای بیش از 50 برنامه استانی و کشوری به مناسبت دهه کرامت در کوم


ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842397

مسئول شعائر فاطمیه کریمه اهل بیت(ع) از اجرای بیش از 50 برنامه استانی و کشوری در دهه کرامت خبر داد و گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هادی محمودنژاد در نشست خبری برنامه های دهه کرامت آستانه مقدسه فاطمی که ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی بانوی کرامت در آستانه برگزار شد، گفت: من رضا (ع) را دارم.

وی ادامه داد: جشن های دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) در معبد بانوی کرامت آغاز می شود و مراسم ختم در معبد امام رضا(ع) مصادف با میلاد امام زمان(عج) خواهد بود. رئوف

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) گفت: امسال تولیت هیکل حضرت رضا (ع) در خطبه میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) سخنران خواهد بود. حل و فصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صبح میلاد مراسم جاروکردن قبل از خطبه در صحن امام رضا (ع) انجام می شود که برنامه ای پذیرفته شده و ارزشمند است.

محمودنژاد گفت: همایش دختران آفتاب نوجوانان و دختران جوان با آموزش و معاونت زنان 12 خردادماه ساعت 17 با حضور امامزاده معصومه(س) و نماینده رئیس جمهور در حوزه هنری برگزار می شود. حوزه زنان

وی تاکید کرد: بانوان و دختران باید سهم بیشتری از این آستان ها و جشن ها داشته باشند و امیدواریم بتوانیم خدمات ارزنده ای در این زمینه ارائه دهیم.

قائم مقام حرم امام معصوم (علیه السلام) با اشاره به اعزام سفیران کریم به برخی استان های کشور گفت: اجرای برنامه های ویژه; حضور خادمان در برخی کشورها نیز پیش بینی شده است.

محمودنژاد همچنین با بیان اینکه وظیفه اصلی در آستان حضرت معصومه(س) حفظ حرم به عنوان میراث و ارائه خدمات به حرم است، گفت: به 107 هزار متر مربع رسیده است که در حوزه خدمات و مراقبت های اجتماعی توسعه یافته است.

وی افزود: سقاخانه در دهه کرامت با 14 آبخوری در ضلع جنوبی حرم، افتتاح فاز دوم پروژه در صحن امام هادی (ع) و افتتاح 2 درب هنری در صحن امام هادی (ع) افتتاح می شود. ایوان که اثری ارزشمند و هنری استثنایی است.

مسئول شعائر فاطمیه حرم کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه نمی توانیم بخش هایی از حرم را با توجه به میراثی که دارد مرمت کنیم، افزود.

محمودنژاد همچنین کمبود اعتبار را دلیل اصلی ناتمام ماندن پروژه ضلع شرقی حرم از جمله کتابخانه و کشتی حضرت زهرا(س) دانست و افزود: کمتر از 20 درصد از آن پروژه باقی مانده که شامل امکانات، برق است. و مکانیک و 120 میلیارد تن اعتبار مورد نیاز است.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید