اجرای طرح های متعدد بهداشتی در مدارس چهارمحال و بختیاری


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916910

رئیس بهداشت و درمان استان اعلام کرد؛

اسماعیلی گفت: برنامه ها و طرح های مختلف سلامت در مدارس استان چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهنام اسماعیلی رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: در حوزه سلامت مدارس برنامه ها و طرح های مختلفی را اجرا می کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف زیستی یکی از اهداف آموزش و پرورش است که با سلامت دانش آموزان مرتبط است، تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در مدارس اجرا می شود امتحانات مدارس است که تاکنون 55 هزار دانش آموز شهری را تحت پوشش قرار داده است.

اسماعیلی با بیان اینکه طرح کمک های تکمیلی از دیگر طرح های اجرا شده در مدارس است که 45 هزار و 500 نفر را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: در این طرح 15 قرص آهن و 9 قرص ویتامین D در اختیار دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم قرار می گیرد. اول و دوم استفاده از یک قرص ویتامین D در ماه و یک قرص آهن در هفته.

وی همچنین به برنامه سفیر سلامت اشاره کرد و گفت: در این طرح تعداد مشخصی از دانش آموزان آموزش بهداشت را فرا می گیرند و سپس به بقیه همکلاسی های خود آموزش می دهند که در مقطع ابتدایی 20 درصد دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت انتخاب می شوند.

اسماعیلی یادآور شد: در طرح ملی دانش آموزان برای روزهای سخت آماده می شوند، در مقطع اول و دوم اجرا می شود، 400 تیم آموزشی آموزش دیده اند، آموزش بر اساس مهارت است و به صورت عملی به دانش آموزان داده می شود که این طرح انجام شده است. ساخته شده است.

وی با اذعان به اینکه برنامه بهورز مدارس شهری دانش آموزان را به صورت فصلی غربالگری می کند و دانش آموزان روستایی نیز در خانه های بهداشت غربالگری می شوند، گفت: این طرح بیشتر در مدارس روستایی و دانش آموزانی که بیمه روستایی دارند انجام می شود، به سلامت دهان و دندان خود به صورت رایگان مراقبت کنید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مهارت های هشت گانه کمک های اولیه و امداد و نجات در 200 مدرسه در قالب طرح دادگاه به دانش آموزان داده می شود و دانش آموزان با آتش نشانی، پانسمان، آتل بندی، حمل مصدوم و احیای قلبی ریوی به صورت عملی آشنا می شوند.

وی همچنین به انعقاد تفاهم نامه با منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و گفت: 12 هزار دانش آموز در قالب 12 برنامه با محیط زیست آشنا می شوند و آگاهی های لازم به آنها داده می شود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه برنامه هایی با هدف ارتقای سطح آگاهی اچ آی وی در مدارس متوسطه اول و دوم اجرا می شود، گفت: 87 هزار دانش آموز با راه های انتقال و علائم بیماری آشنا می شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری های واگیر در مدارس، 13 میلیارد ریال برای سرانه بهداشت و درمان مدارس استان چهارمحال و بختیاری اختصاص می یابد که سرانه آن صرف تامین نیازهای بهداشتی، صابون، مواد ضدعفونی می شود. ، کولر، سطل زباله درب دار و وسایل بهداشتی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید