اجرای 12 هزار و 514 پروژه عمرانی هدیه سپاه به مردم سیستان و بلوچستان


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896279

معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور اعلام کرد؛

علی اکبر جعفری گفت: قرارگاه قدس و نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان از سال 1387 تاکنون 12 هزار و 514 پروژه عمرانی را در نقاط دورافتاده و صعب العبور استان به اتمام رسانده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر جعفری معاون عقب نشینی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور در گفت و گو با عصرهامون اظهار داشت: با توجه به نیازی که معمولاً توسط سپاه سیستان و بلوچستان مد نظر و ایجاد می شود. ، حضور ما نیز بر اساس ضرورت است، یعنی. اگر نیاز به ورود به بحث مسکن، مدرسه سازی، حل مشکل آب و ایجاد اشتغال باشد، سپاه وارد جهاد مسکن، جهاد مدرسه سازی، جهاد آبرسانی و قرارگاه غدیر تحت عنوان جهاد اشتغال می شود.

وی با بیان اینکه هر زمان نیاز به ارائه خدمات بیشتر باشد قطعا حضور سپاه بیشتر است، گفت: سپاه در جایی حضور دارد که دیگران نباشند یعنی در سخت ترین، صعب العبورترین و خطرناک ترین جاهایی که پیمانکار انجام می دهد. اساس نگاه سپاه برای انجام این گونه اقدامات، پیمانکاری و سود نیست، بلکه خدمت است، در این حوزه سرمایه خود را صرف اجرای بسیاری از پروژه های محرومیت زدایی کرده است و این تفاوت سپاه با دیگران است.

معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور ادامه داد: محرومیت زدایی در روستاها و مناطق فقیرنشین است که در این حوزه پروژه های انجام شده با کیفیت و نظارت بسیار متنوع و البته بسیار متنوع است. کمترین هزینه

وی افزود: قرارگاه قدس و مجموعه نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان از سال 1387 تاکنون 12 هزار و 514 پروژه عمرانی را با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد تومان به اتمام رسانده است.

جعفری تصریح کرد: سپاه پاسداران برای کمک به دولت در امر مسکن مستضعفان وارد عمل شده و تاکنون ۲ هزار و ۹۲۱ واحد مسکونی برای مشمولان کمیته امداد و بهزیستی، مستضعفان، خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان ساخته شده است. در سیستان و بلوچستان

وی افزود: در سال گذشته یک هزار و 362 کارگاه در حوزه محرومیت زدایی احداث شد که برخی از آنها شامل گازسازی، احیای مسکن های تخریب شده، حوزه های علمیه و منازل طلاب، تسطیح اراضی کشاورزی، ایجاد اشتغال، ایجاد استخرهای پرورش ماهی و… ایجاد کارگاه ها، تولیدی و صنایع دستی، ایجاد سیل بند و مرمت گلزار شهدا.

این مسئول به اجرای بزرگترین پروژه تاریخ سیستان و بلوچستان و بزرگترین پروژه کشور در این استان با عنوان “جهاد آبرسانی” اشاره کرد و گفت: این پروژه آبرسانی به 2 هزار روستای این استان است. سپاه با 3491 کیلومتر خط و شبکه انتقال در روستاهای مختلف توزیع می شود و 550 هزار نفر از آن بهره مند می شوند.

وی در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان 2472 روستا با کم آبی یا بی آبی مواجه هستند که باعث رهایی 2 هزار روستا از تنش آبی شده است.

جانشین رئیس قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور ضمن بحث پیرامون فضای آموزشی و اقدامات مربوط به ساخت مدارس گفت: سیستان و بلوچستان با 60 درصد جوانان جوان ترین استان کشور است. و این منطقه با بیشترین ثبت نام در مقطع ابتدایی است که به خود اختصاص داده اند، به گونه ای که طی چهار سال آینده 12400 کلاس با کمبود مواجه می شود و اگر هم اکنون اقدام نشود مشکلاتی به وجود می آید.

وی بیان کرد: در این زمینه تاکنون 188 مدرسه با همت قرارگاه قدس و نیروی زمینی سپاه ساخته شده و 764 کلاس درس به فضای آموزشی که سپاه ساخته و برای آموزش تحویل داده است اضافه شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: از انقلاب تاکنون تعداد دانش آموزان سیستان و بلوچستان 276 برابر شده و این امر نیاز به ساخت مدرسه را در این منطقه افزایش داده است.

به گفته وی، ساخت 500 سرویس بهداشتی در 111 مدرسه و مقاوم سازی 91 مدرسه از دیگر خدمات انجام شده در این منطقه است.

جانشین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور افزود: اهدای 211 هزار لوازم التحریر، 30 هزار جفت کفش و 14 هزار لباس فرم مدرسه از جمله خدمات اجتماعی ارائه شده در مناطق ضعیف است.

جعفری با بیان اینکه محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان در مناطق دورافتاده و صعب العبور همچنان در دستور کار است، گفت: از ظرفیت سپاه، قرارگاه قدس، مردم و خیرین در این مسیر تا حد امکان استفاده خواهیم کرد. پس این اقدامات موثر می تواند مرهمی بر آلام محرومان و نیازمندان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید