اجماع در مورد رونق بازار سهام / سیستم قیمت گذاری خودرو در حال تغییر است

ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780608

وزیر اقتصاد در جلسه صبح با قانون بازار سرمایه اعلام کرد:

حدود 30 هلدینگ و شخصیت حقوقی بزرگ بازار سرمایه صبح امروز در ساختمان باب همایون وزارت اقتصاد و دارایی تجمع کردند تا راه های احیای بورس را بررسی کنند. جایی که وزیر اقتصاد از اتفاق نظر وزارت اقتصاد، نفت، صمت و بانک مرکزی بر رونق بورس خبر می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این نشست که از ساعت 6 صبح آغاز شد، سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: شواهد قانع کننده نشان می دهد که بازار سرمایه بالاترین بازدهی بلندمدت را در مقایسه با بازارهای رقابتی داشته است. بلند مدت است. البته در کوتاه مدت، داده های سودآوری شرکت ها نشان می دهد که چشم انداز روشن است و نیازی نیست نگران تصمیم گیری احساسی باشید.»

هندوزی گفت: وظیفه وزارت اقتصاد و سازمان بورس، توسعه ابزارها و نهادها و ایجاد بازاری شفاف، کارآمد و قابل پیش بینی است. بازار بدهی مکمل بورس است نه رقیب آن. بنابراین زین به دنبال جبران کسری بودجه با تولید دارایی و فروش دارایی مازاد است.

رئیس شورای عالی بورس در این نشست گفت: برنامه ما این است که اقتصاد را قابل پیش بینی کنیم و قیمت گذاری های مضر بازار را در صنایع بورس حذف کنیم و وزارت صمت نیز به زودی تغییر نظام قیمت گذاری خودرو را اعلام خواهد کرد. .

هندوزی گفت: سعی می کنم نرخ بهره کلیدی را در اقتصاد و در نتیجه در بورس پیش بینی کنم تا نااطمینانی بازار را از بین ببرم. در گذشته به دلیل تغییر مکرر قیمت خوراک و نرخ ارز بانکی و قوانین پالایشی و فراخوان های عمومی برای مشارکت مستقیم اشتباهات اساسی صورت گرفته است که باید با همکاری وزارتخانه های نفت و صمت و بانک مرکزی و بانک مرکزی این اشتباهات کاهش یابد. سازمان بورس برای ایجاد اعتماد در بازار. ما در حال ایجاد اجماع با وزارتخانه‌های نفت و صمت و بانک مرکزی برای اعتمادسازی هستیم تا بتوانیم اخبار دلگرم‌کننده را به اقتصاد برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید