احتمال لغو بازگشایی مدارس با شیوع ششمین اوج تاج

احتمال لغو بازگشایی مدارس با شیوع ششمین اوج تاج

از شهریور سال گذشته تا به امروز شایعات متعدد و مکرری در مورد بازگشایی مدارس شنیده می شد، اما شدت شیوع ویروس کرونا هر بار این گفته ها و پیش بینی ها ناکام ماند.

با وجود اینکه دو ماه است واکسیناسیون کل شتاب گرفته است، اما آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور همچنان بالاست و حتی کارشناسان از ششمین و پیک بعدی آن در آینده خبر می‌دهند.

با این حال علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس متوسطه دوم با الگوی مدیری از 15 آبان شروع به کار کنند و مدارس متوسطه اول از ابتدای آذرماه بازگشایی می شوند.

اینکه چرا با وجود اینکه زنجیره کرونا در کشور هنوز گسسته نشده، اصرار بر بازگشایی مدارس سوالی است که ذهن بسیاری از دانش آموزان و خانواده هایشان را به خود مشغول کرده است.

مهدی اسماعیلی یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس به جامعه ۲۴ گفت: ایجاد یادگیری مستقیم بسیار مهم است زیرا آموزش مجازی در این دو سال مشکلات زیادی داشته و چالش های آن باعث کاهش جدی سطح سواد دانش آموزان شده است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا پس از واکسیناسیون عمومی و پروتکل های بهداشتی مدارس را بازگشایی کرده اند و ما نیز می خواهیم همین الگو را دنبال کنیم و به هیچ وجه قصد نداریم روندی را دنبال کنیم که سلامت دانش آموزان و معلمان را تهدید کند.

وی گفت: در 10 هفته گذشته میزان واکسیناسیون افزایش یافته و خدای ناکرده به زودی به مرحله ای می رسیم که 60 میلیون نفر در کشور هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند. با این روند و البته رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می توان شرایط زندگی را عادی تر از گذشته کرد. لذا برای اینکه بیش از آن آسیبی به سطح تحصیلی دانش آموزان وارد نشود، بازگشایی مدارس و آموزش های حضوری ضروری است.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس گفت: دانش آموزان و خانواده هایشان باید بدانند که افتتاح مدارس را به دقت بررسی خواهیم کرد. بازگشایی مدارس باید تدریجی باشد، تراکم دانش‌آموزان کنترل شود، فضاهای آموزشی بزرگ‌تر وجود داشته باشد، همچنین کسانی که باید دو دوز واکسن دریافت می‌کردند.

اسماعیلی در پایان گفت: هدف این است که مدارس در نیمه دوم آبان ماه و شاید اواخر این ماه بازگشایی شوند. در شرایط فعلی با اطمینان تصمیم می گیریم و احساساتی و عجولانه عمل نمی کنیم. مطمئن باشید اگر پیک های جدیدی در کشور تحمیل شود مسیر را تغییر خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید