احتمال شروع ششمین قله تاج از کهگیلویه

زمان: 14:43
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778046

طیب زادگان گفت: این شهر برخلاف قله های قبلی که از دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شروع شده بود ، احتمالاً زودتر وارد وضعیت قرمز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح در حاشیه همایش بهبودی دستان رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در گفت وگو با خبرنگار ما ، اظهار داشت: مهمترین چالش بهداشتی در این بر اساس سند جامع ملی واکسیناسیون ، افراد بالای 12 سال ، 106،420 نفر جمعیت هدف ما هستند.

محمد طاهر طائب زادگان افزود: 79 هزار و 801 نفر با 75 درصد جمعیت حداقل یک دوز واکسن تاج دریافت کرده اند.

وی گفت: تعداد افرادی که 2 دوز واکسن کامل دریافت کردند 48367 نفر بود که 45.5 درصد افراد واجد شرایط را شامل می شود.

طیب زادگان گفت: اهمیت این ارقام در این است که اگر بخواهیم سطح ایمنی نسبی را در جامعه ایجاد کنیم تا ویروس کمتر بچرخد و از شر امواج بیماری و علائم مختلف خلاص شویم ، حداقل 70 درصد از مردم باید 2 دوز واکسن دریافت کرد “

وی افزود: طبق آماری که در دست داریم فاصله قابل توجهی برای رسیدن به نتیجه دلخواه داریم و با توجه به اینکه به نظر می رسد در آستانه قله ششم هستیم ، این مسئله خطرناکی است.

این مقام مسئول گفت: با نگاهی به آمار ، تفاوت های زیادی در زمینه واکسیناسیون در مناطق شهری و روستایی داریم.

طیب زادگان ادامه داد: درصد دور اول شهری 64 درصد و روستایی 87.5 درصد است که نشان می دهد استقبال از واکسیناسیون در مناطق روستایی بهتر از شهر است.

وی دلایل گوناگونی را که در این بحث گنجانده شده است مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ارتباط رودررو بین روستاییان و کادر پزشکی در مرکز بهداشت ، کارکنان بهداشتی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی که باعث شده این درصد از جامعه شهری بیشتر باشد.

طیب زادگان گفت میزان دوز شهر دوم 36.72 درصد بود که تفاوت زیادی با میانگین شهر دارد ، اما در مناطق روستایی 55.7 درصد از دوز دوم دوز کامل واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: ما اهمیت این موضوع را در قله های قبلی تجربه کرده ایم ، جایی که بیشترین تعداد بستری و فوت در منطقه مرکزی با مرکز دهدشت بوده است که در حال حاضر کمترین میزان واکسیناسیون را دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اینکه ما واکسیناسیون را با تأخیر یک ساله در کشور نسبت به سایر نقاط جهان آغاز کردیم ، افزود: این امر باعث عقب ماندگی دنیا در زمینه دامنه واکسیناسیون شده است. “

طیب زادگان ادامه داد: پس از واکسیناسیون گسترده در کشور ، شاهد جهش خوبی در کشور بوده ایم و توانسته ایم به سطح قابل قبولی در جهان برسیم و به سطح بسیاری از کشورهایی که مانورهای زیادی داده اند برسیم.

وی گفت: مشکلی که من اکنون با آن روبرو هستم و به نظر می رسد که ما با آن برخورد کرده ایم ، به ویژه در دو هفته گذشته ، نتوانسته ایم تلاش کنیم تعداد واکسن ها را افزایش دهیم.

طیب زادگان گفت: دلایل مختلف از جمله بحث تبلیغات منفی ضد واکسیناسیون بسیار م effectiveثر است و میزان مصرف را کاهش می دهد.

وی گفت: در شهر کهگیلویه در روزهای اولیه گروه های خاصی را برای گروه های هدف مشخص کردیم.

طیب زادگان افزود: متأسفانه اکنون به جایی رسیده ام که گاهی به قدرت 1000 دوز تزریق در شهر می رسیم که در مقایسه با وضعیت شهر آماری بسیار ناامیدکننده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به گفته اینکاها ، قله ششم تقریباً از وسط قبل از قله پنجم شروع شد.

طیب زادگان گفت: کهگیلویه یکی از شهرهایی است که احتمال دارد وارد وضعیت قرمز شود و برخلاف قله های قبلی استان که معمولاً از گچساران و … شروع می شود ، شهر کهگیلویه خانه خواهد بود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید