احمدی نژاد توسط اصولگرایان تهدید می شود واقعیت یا توهم؟ | کوچن: انتخابات 84 معجزه ای نبود

احمدی نژاد توسط اصولگرایان تهدید می شود  واقعیت یا توهم؟  |  کوچن: انتخابات 84 معجزه ای نبود

روز جدید یکی از اعضای خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که آیا تهدید احمدی نژاد از سوی اصولگرایان صحت دارد یا خیر، گفت: فلانی چنین حرفی زده و باید دلیل بیاورد. اگر بخواهیم مشکلی را به جریان فکری نسبت دهیم، باید بگوییم که کنگره یا جلسه ای داشتند که تصمیم گرفتند و قوت خود را گفتند. من تا جایی که می دانم چنین چیزی نشنیده ام.

«از سال 83 تا انتخابات 84 اتفاقات مهم زیادی رخ داد. اما به محض اینکه اراده مردم به صحنه آمد، هر دو جناح اصرار داشتند که همان حرف را بزنند. این احزاب بگویند ما او را آوردیم، کار ما همین بود! به طرف بگو ببین چه غلطی کردی برو توبه کردی اشتباه کردی! آنها هم می گویند بله! متاسفم، حق با شماست، حق با شماست! این بازی را تا همین اواخر ادامه دادند! آقا شما حتی تا آخرین لحظه مرا تهدید به اخراج از کشور کردید! تهدید کردی که اگه بمونی لهت میکنی! بعد میگی آوردیمت!؟ چرا چنین می گویند؟ چون مصلحت هر دو جناح و استقامت آنها این است که تمام اراده ملت در دو جناح خلاصه می شود و مدیون یکدیگرند!

لابی وزیر و مدیر احمدی نژاد برای تصدی ریاست وزارت کار دولت کل

اینها آخرین اظهارات محمود احمدی نژاد درباره انتخابات سال 84 و دوران ریاست جمهوری وی است. در روزهایی که رئیس جمهور بود و سپس از حمایت اصولگرایان امتناع کرد، همواره سعی می کرد بدون توجه به جناح های این جناح، بین خود و اصولگرایان خط قرمز بکشد و پیروزی خود را اعلام کند.

برخی افراد این توهم را دارند که صدا دارند

محسن کوکان از اعضای خط امام و جبهه رهبری با اشاره به اظهارات اخیر احمدی نژاد درباره انتخابات سال 84 گفت: مردم این فرصت را داشتند که به آنها رای بدهند و به آنها مسئولیت داده شد.

این چهره سیاسی اصولگرا گفت: اما زمانی که انتخابات احزاب نداریم، مردم با شناسایی مقامات ارشد خود مسئولیت را بر عهده می گیرند و اگر فردی آنقدر بزرگ شود که هیئت امنا او را سیاستمدار بشناسد، مجموع مسئولیت ها همین است. شخص داشت.

ناته نوری شرایط شهردار شدن را برای احمدی نژاد فراهم کرد

وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد با شرایطی که آقای ناطع نوری و شورای عالی هماهنگی نیروهای انقلاب ارائه کردند به ریاست جمهوری آمد و اگر کسی منکر آن شود باید حافظه تاریخی او زیر سوال رود. رای او به یکی از این دو در کشورهای دیگر مانند آمریکا دو یا سه حزب وجود دارد و هرکس برنده ریاست جمهوری شود متعلق به یکی از آن احزاب است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در کشور ما مردم همواره مسئولیت های مختلفی را بر عهده گرفته اند و نه تنها برای ریاست جمهوری، بلکه برای انتخابات مجلس نیز کارهای سیاسی و اجتماعی انجام داده اند. البته در انتخابات مجلس بین تهران و پنج کلانشهر و شهرستان تفاوت وجود دارد. رای دهندگان معمولاً بر اساس اطلاعات شخصی خود شخصاً رأی می دهند.

عضو جبهه پیروان تاکید کرد: آقای احمدی نژاد قطعا می داند که انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور نتیجه انتخاب وی به عنوان استاندار اردبیل است. چه کسی او را انتخاب کرد؟ من آن را فرصتی برای خدمت می نامم. چه کسی این فرصت را به او داد؟ وزیر کشور وقت آقای ناطق نوری.

آیا احمدی نژاد در انتخابات 84 معجزه کرد؟

کوکان با بیان اینکه آقای احمدی نژاد در دوره استانداری خود تلاش کرده است، گفت: بعد از سال 76 شورای هماهنگی نیروهای انقلاب تشکیل شد و چند گزینه برای بحث شهرداری تهران وجود داشت که به دلایلی انتخاب شدند. من در جلسه بودم، اگر مرجعیت و استقامت آقای حجت الاسلام والمسلمین عاشیق علی اکبر ناطق نوری نبود، ایشان هرگز به عنوان شهردار تهران انتخاب نمی شدند. در هر صورت درست است که ممکن است عملکرد یک فرد مهم باشد، اما باید تحلیل این موضوع مطرح شود. در همان انتخابات 84 آقای احمدی نژاد، در دور اول رای آقای هاشمی زیاد شد، چرا در دور دوم پیروز شد؟ آیا او معجزه کرد؟ خیر نیروهایی که در کنار سایر نامزدها بودند و نقش چشمگیر مردم باعث پیروزی آنها شد.

هاشمی رفسنجانی در دوره اول سازندگی شخصیتی کاریزماتیک بود

وی با اشاره به مجلس هفتم گفت: در انتخابات مجلس هفتم از 290 نماینده مجلس، حامیان آقای احمدی نژاد کمتر از انگشت شمار بودند. در مرحله دوم، تعداد هواداران او افزایش می یابد و پنجاه درصد از نمایندگان طرفدار او می شوند. بنابراین عدالت حکم می کند که وقتی در مرحله گزینش هستیم، سال ها بعد تحلیل مناسبی از انتخاب خود ارائه دهیم.

این چهره سیاسی گفت: نتیجه ترکیب چند مولفه باعث تحریک هر یک از روسای جمهور می شود. آقای هاشمی رفسنجانی در دوره اول سازندگی شخصیتی کاریزماتیک بود. اگر کسی آن را انکار می کند، فیلم های آن زمان را تماشا کنید. او هنگام خواندن نماز جمعه و رأی دادن در انتخابات به شعارهای مردم گوش می داد.

مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا؛ تصمیم برای خروج برجام از بن بست؟ | هزینه سنگین خروج ایران از NPT
احمدی نژاد در دور اول رای زیادی نداشت

کوهکن افزود: آقای خاتمی در سال 76 یعنی دو هفته مانده به انتخابات باور نداشت که رئیس جمهور شود و موجی از مطالبات در جامعه و ابعاد اجتماعی و سیاسی چرخید که باعث شد او در انتخابات پیروز شود و احمدی نژاد دریافت نکرد. به همین تعداد رای در دوره اول، در مرحله دوم، آرای منفی آقای هاشمی لحاظ شد و با هم متحد شد و همین امر باعث شد که ایشان رای دهند، اگر آقای احمدی نژاد دوره دوم خود را مد نظر داشته باشد، بین عملکرد ایشان مرز می گذاریم. بین ترم اول و دوم
روحانی به احمدی نژاد بدهی دارد

وی ادامه داد: مرحله اول ریاست جمهوری آنها آقای احمدی نژاد سخت کار می کند. مثلاً در بودجه نوشتیم که تا پایان سال n پمپ بنزین ساخته می شود و تا پایان سال می بینیم که به نود درصد می رسد. اما در دوره دوم دچار حاشیه و کیش شخصیت می شود. آقای روحانی وقتی رئیس جمهور شد به یکی از دوستان گفتم که آقای روحانی بخشی از رای خود را مدیون آقای احمدی نژاد است و باید از ایشان تشکر کرد. معمولاً ریاست جمهوری در کشور ما دو دوره است و در دوره اول همه بیشتر تلاش می کنند. ما باید حافظه تاریخی را به مردمی که کمترین شهرتشان هستند بدهیم و مشکلات را به درستی تحلیل کنیم.

اصولگرایان احمدی نژاد را تهدید کردند؟

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه آیا تهدید احمدی نژاد از سوی اصولگرایان صحت دارد یا خیر، گفت: اگر گفته می شود چنین تهدیدی بوده و چنین حرفی زده است، باید دلیل و سند ارائه شود. .. او که نگفتی هیچکس همراهت نیست “کار کن چرا گفتی باید دلیلش را بگو…

وی گفت: وقتی فردی می گوید جریان فکری او را تهدید کرده است، باید در جلسه یا کنگره این تهدید مطرح می شد و نیروها وارد می شدند، اما من به عنوان یک اصولگرا چنین چیزی نشنیده ام و نیستم. از آن آگاه است.”

دیدگاهتان را بنویسید