مصباح مقدم: اعتراضات شنیده می شود اما بیشتر جامعه صبور هستند/ احمدی نژاد اول به اصولگرایان پشت کرد

مصباح مقدم: اعتراضات شنیده می شود اما بیشتر جامعه صبور هستند/ احمدی نژاد اول به اصولگرایان پشت کرد

روز جدید یکی از روحانیون نظامی گفت: درست است که از گوشه و کنار اخبار اعتراض و نارضایتی مردم به گوش می رسد اما بیشتر مردم صبور و منتظر هستند.

غلامرضا مصباحیه مقدم از اعضای جامعه روحانیت مبارز نیز ضمن تاکید بر حمایت احزاب و گروه ها از اقدامات دولت سیزدهم گفت: جریان های سیاسی باید از هر دولتی که روی کار می آید حمایت کنند و در صورت وجود انحراف انتقاد کنند. . به نظر من با توجه به اینکه دولت ریاست جمهوری می خواهد این کار بزرگ را انجام دهد، جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب باید مبتنی بر حمایت باشند. در واقع جریان های سیاسی باید حمایت خود را بر این اساس قرار دهند و در این بین اگر به نفع کشور به نظر می رسد، آن را به دولت تحویل دهند.

وی افزود: نکته دیگر این است که در همه دولت ها جریان های سیاسی باید برای نقد راهکار ارائه دهند و نقد تخریبی نداشته باشند.

مصباحی مقدم در پاسخ به احتمال قطع حمایت اصولگرایان مانند دوره احمدی نژاد از دولت، توضیح داد: عقب نشینی احمدی نژاد از اصولگرایان به دلیل چرخشی است که در دوره دوم خود داشت. در واقع احمدی نژاد به دلیل این چرخش، از نظر سیاسی به حامیان خود پشت کرد و با حرفه ای گرایی حاشیه ای به پیشنهادات نمایندگان خود به ویژه مشایی روی آورد و در نهایت مواضع حاشیه ای گرفت. احمدی نژاد مکتب ایرانی را به جای مکتب اسلامی با عناوین مختلف معرفی کرد. از همین رو از حامیان سیاسی خودش فاصله گرفت و در مقابل اصولگرایان حمایت خود را از احمدی نژاد پس گرفتند.

ابتدا احمدی نژاد به اصولگرایان پشت کرد و به پیشنهادات مشایی روی آورد، اعتراضاتی هم شنیده می شود اما اکثریت جامعه صبور هستند.

وی در ادامه گفت: در مجموع خلاء پشت احمدی نژاد توسط اصولگرایان به دلیل عملکرد خود آقایان است. در دولت روحانی نیز جریان اصلاحات از عملکرد او ناراضی بودند به همین دلیل کمی از حمایت روحانی فاصله گرفتند. اما رئیسی در ابتدای کار قرار دارد و از طرفی متعهد به پیروی از آرمان های جمهوری اسلامی، آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و خط مشی عالی اعلامیه و برنامه ریزی و برنامه ریزی است. اجرای مسائل ایران ملت. فعلاً اقدامات رئیس جمهور مفید است و در صورت ادامه، هیچ جریان سیاسی منطقی نباید از او حمایت کند.

مصباح مقدم ادامه داد: دولت ایران دولت تمام ملت ایران است، اگر جریان سیاسی از حمایت روسای جمهور فاصله بگیرد به این معناست که از خواست مردم فاصله گرفته است. پس اگر خدای ناکرده برعکس شد و مواضع دولت یا رئیس جمهور تغییر کرد، کار دولت نامناسب است، داستان دیگری است. امیدواریم این اتفاق هرگز نیفتد.

یکی از اعضای جامعه روحانیت ارتش درباره آستانه تحمل مردم ایران برای تحمل آثار جراحی اقتصادی گفت: سیاست اقتصادی دولت به نام جراحی اقتصادی است و من این اقدام را مشابه جراحی پزشکی بیماری می دانم که راهی برای آن وجود ندارد. زنده بمانند. به جز جراحی. “اینطور نیست. این عمل خونریزی و درد دارد و البته در حین انجام این عمل، عوارض کم و بیش ظاهر می شود. مهم این است که افراد با این عمل صبور باشند، دوران گذار را طی کنند. که زمان زیادی نمی برد، طعم شیرین جراحی را با همه احساس کنید.

مصباح مقدم در پایان یادآور شد: مردم تاکنون به خوبی از دولت حمایت کرده اند. درست است که همه جا خبر اعتراض و نارضایتی مردم به گوش می رسد، اما اکثر مردم صبور هستند. آنها با آرامش اوضاع را زیر نظر دارند و حتی از انتقال حمایت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید