احیای تیم فوتسال بانوان/ فعالیت های ورزشی زیرزمینی به سلامت روحی و جسمی بانوان آسیب می رساند

ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795897

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: فعالیت های ورزشی زیرزمینی به سلامت روحی و جسمی بانوان آسیب می رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان در خصوص برگزاری مراسم حذف تیم ملی فوتبال بانوان گفت: امروز جلسه رسمی حذف تیم ملی بانوان برای حضور در مرحله دوم بازی های آسیایی هند برگزار شد. باید به این قول وفا می کردیم و در جمع ملی پوشان و کادر فنی تیم فوتبال قرار می گرفتیم.

کاظمی پور با اشاره به چشم انداز تحول در ورزش بانوان خاطرنشان کرد: ورزش بانوان در کشور ما سالهاست که در حال حرکت است. این روزها به این فکر می کنیم که سریعتر به سمت پیشرفت واقعی و اینکه ورزش بانوان چیست حرکت کنیم. به عنوان مثال شروع فعالیت فوتبال در حوزه بانوان حدود 26 سال است که شکل گرفته است. دوستان ما در این زمینه کارهای زیادی از جمله تایید رشته، پوشش ورزشکاران در مجامع مختلف بین المللی و تایید فعالیت های انضباطی داخل و خارج از کشور انجام داده اند که یکی از صدها تلاشی است که این روزها در حال انجام است.

وی ادامه داد: آنچه امروز ما را به خدمت دوستان رسانده و در روزهای اخیر در تمامی اردوها، مجالس و مراسم از عرصه های مختلف زنان طرد شده ایم، حرکتی انقلابی است که ما را به انجام وظیفه مجاب کرده است. خرج خودمان را بدهیم که بیشتر حمایت کننده است. فوتسال کشورمان در دو سال اخیر به قهرمانی آسیا رسیده است. اما اینکه اولین اتفاقات خوبی برای بانوان کشورمان در عرصه توپ می افتد، مانند اولین صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله دوم جام ملت های آسیا و بسیاری از اولین اخباری که این روزها شنیده می شود، در واقع نشان از پیشرفت دارد. و با رعایت کلیه ضوابط و اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران. ما همچنین از ساختار و معیارهایی که موظف به آن هستیم حمایت خواهیم کرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش با اشاره به مشکلات تیم ملی فوتسال بانوان و انتخاب سرمربی این تیم گفت: در روزهای آینده نشست تخصصی با روسای فوتبال خواهیم داشت. فرصت ها، تهدیدها و چالش ها در این زمینه و دلایل تاخیرها. قطعا حرکت بعدی ما در فدراسیون فوتبال احیای این معضل در تیم فوتسال و بازگشت آن به چرخه حرکت، ظرفیت و استعدادها و یکی از وظایف ما توسعه و توسعه ورزش بانوان در این زمینه و بازگرداندن این تیم به مسیری است که شایسته آن است.

وی با تاکید بر نوآوری ها در حوزه ورزش بانوان گفت: در معاونت توسعه ورزش بانوان به تناسب کار دو وظیفه مهم را پیش بینی کرده ایم. توسعه ورزش همگانی و تقاضای همه زنان ساکن در این جامعه و نتایج آن ارتقای سلامت زنان اعم از زنان خانه دار، کارمند، زنان روستایی، دانش آموزان و کسانی است که فرصت ورزش حرفه ای را ندارند. در مرحله بعد هدف دوم ما ورزش قهرمانی است. حفظ جایگاه رشته‌هایی که به سکوهای مسابقات بین‌المللی رسیده‌اند و ارتقای رشته‌هایی که در حال حاضر فرصت حضور در مجامع بین‌المللی را ندارند.

وی افزود: وارد هر دو موضوع شدیم و رشته هایی را که آماده بود تماشا کردیم. در بازی های آسیایی هانگژو همه رشته های بانوان وجود دارد و هیچ رشته ای حذف نشده است. در حوزه هایی که در سطح آماتور هستیم، تربیت و آموزش مربیان و اعضای کادر فنی یکی از اولویت های ماست. زنانی که آخرین دانش روز دنیا و در مدیریت این رشته ها یعنی بحث مربیگری و داوری را کسب کرده اند، می توانند به تنهایی توانایی های خود را بروز دهند. با تمام احترامی که برای کارشناسان قائل هستم، می توانند این فضا را به تنهایی مدیریت کنند. اینها اقداماتی است که ما در بحث ورزش قهرمانی انجام می دهیم.

مریم کاظمی پور در پاسخ به این سوال که برخی از مناطق امکان اخذ سمت دارند و بنا به دلایلی پروانه کار رسمی ندارند و می توان مجوز صادر کرد، گفت: معتقدم باید از انجام هرگونه کار غیرقانونی خودداری کنیم. اگر حوزه ای وجود دارد که همه جوانب و معیارها اعم از دانش ورزشی، روانشناسی، نمایندگی و حفظ دفاع بانوان را در بر نمی گیرد، از روسای فدراسیون ها خواستیم که دفاعیات خود را در جلسات تخصصی مطرح کنند. این جلسات در دادگاه تصمیم‌گیری وزارتخانه مطرح می‌شود و می‌توانیم مجوزهای لازم را برای این رشته‌ها در خصوص کسب پارامترها و فعالیت‌های مختلف بانوان در ورزش به‌طور رسمی صادر کنیم. بسیاری از رشته ها به صورت غیرقانونی و زیرزمینی فعالیت می کنند و به بدنه سیاسی آسیب های جسمی و اجتماعی وارد می کنند. ما تلاش زیادی برای پیگیری این مسائل داریم، زیرا مهمترین اصل حفظ سلامت روحی و جسمی زنان در کشور است.

کاظمی پور در گفتگو با رادیو ورزش در خصوص برنامه وزارت ورزش در خصوص تعداد بانوان مدیر ورزشی در هیئت ها و استان ها گفت: یکی از برنامه های مشترکی که وزیر ورزش روی آن حساسیت ویژه ای داشت و از من حمایت کرد این است که برای ورزش جلو می بریم. افسرانی که به عنوان دستگاه های اجرایی ما چه در فدراسیون ها و چه در هیئت های استانی خدمت می کنند. تا الان که من در این وزارتخانه بودم حدود 6-7 زن در فدراسیون ها به عنوان معاون یا پست های دیگر داشتیم، این یکی از راه هایی است که ما در انتخاب خود کمتر اشتباه می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید