هر گونه فعالیتی که به سلامت و بهداشت مردم آسیب می رساند باید متوقف شود


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896067

حجت الاسلام حمزه خلیلی با اشاره به اینکه هرگونه فعالیتی که به سلامت مردم آسیب وارد می کند باید متوقف شود، گفت: معادن زیادی در گیلان وجود دارد و باید بررسی های لازم در خصوص امکان برداشت و پیوست های بیولوژیکی قبل از بهره برداری از محیط زیست وی انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم استان گیلان به ریاست حجت الاسلام حمزه خلیلی، قاضی عالی گیلان با موضوع نحوه صدور مجوز بهره برداری از معادن کوهستانی در استان برگزار شد.

حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه سلامت مردم باید در اولویت قرار گیرد، گفت: هرگونه فعالیتی که به سلامت مردم آسیب وارد کند باید متوقف شود.

وی با بیان مشکلاتی که در بهره برداری از معادن استان وجود دارد، گفت: معادن زیادی در استان گیلان وجود دارد و لازم است پیش از بهره برداری بررسی های لازم در خصوص امکان برداشت و پیوست های زیست محیطی آن انجام شود.

رئیس قاضی گیلان خطاب به دادستان های استان تاکید کرد: اگر بهره بردارانی که در سال های اخیر به معادن سپرده شده اند به قوانین و مقررات پایبند نباشند و علاوه بر نارضایتی مردم آسیب های زیادی را به مردم وارد کنند. محیط زیست و طبیعت، فعالیت آنها باید متوقف شود

حجت الاسلام خلیلی به لزوم تامین سلامت، بهداشت و آرامش و آسایش مردم اشاره و تصریح کرد: مسئولان علاوه بر حمایت های مالی باید به تخصص، مهارت و تجربه کاری بهره برداران در معادن جدید توجه کافی داشته باشند.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز با بیان اینکه در اعطای پروانه بهره برداری باید ابتدا ظرفیت سنجی های لازم انجام شود، گفت: متولیان باید بر اساس نیاز استان و شرایط اقلیمی استان باشند. محل استقرار معدن و با رعایت ضمائم.خاکشناسی، عدم وجود تعارضات اجتماعی و زیست محیطی نسبت به صدور پروانه اقدام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس دستور رئیس قاضی استان، کارگروهی متشکل از ناظران و ناظران باید بر صلاحیت کلیه متقاضیان معدن و پروانه های صادره نظارت و نظارت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید