رمضان و رستگاری؛ روزه فرصتی برای بهبود بعد روحی و جسمی است


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819634

باید از امکانات مادی و معنوی ضیافت ماه خدا استفاده کرد;

رمضان ماهی است که باید از آن برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار ، هر ساله با فرارسیدن ماه رحمت الهی درهای بهشت ​​دوباره به روی مردم باز می شود و این مردم هستند که به نوعی ابراز خوشحالی می کنند و آن را جشن می گیرند.

رمضان یکی از بهترین ماه های سال و ماه رستگاری است که مژده های آن همه را خوشحال می کند.

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در شهر چاردوول این شادی و نشاط در بین مردم گسترش یافت و فرصتی فراهم شد تا همگان از فرصت های معنوی این ماه استفاده کنند.


رمضان فرصتی برای رستگاری است

فرشید فریادرس یکی از کسبه چرداولی در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: رمضان ماه میهمانی خدا و فرصتی برای رستگاری است.

وی افزود: ماه رمضان علاوه بر جنبه معنوی، از نظر پزشکی نیز ثابت شده و برای بدن تجویز می شود.

فریادرز خاطرنشان کرد: مردم شهر چاردوول نیز رسم نذورات، دعا، عریضه، کمک به نیازمندان و… دارند که هر ساله به نمایش گذاشته می شود.


باید از امکانات معنوی ماه مبارک رمضان استفاده کرد

حجت الاسلام عمران احمدی امام جمعه موقت چردوول در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: ماه تزکیه نفس و تزکیه نفس است.

وی بیان کرد: یکی از نتایج بارز روزه برانگیختن همدردی با فقرا و نیازمندان است، کسانی که زندگی راحت دارند و فقر و طعم گرسنگی و تشنگی را نچشیده اند. ممکن است از مصیبت فقرا آگاه نباشند و روزه وسیله ای است برای رهایی آنان از غفلت و یادآوری رنج فقرا تا در پی دستگیری مستمندان و رسیدن به دل های آنان باشند.

احمدی همچنین گفت: از یک طرف احسان، غذا و صدقه به فقرا در ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده است و از طرف دیگر گرسنگی و تشنگی روزه داری فقرا را به دردسر می اندازد. و از این طریق ثروتمندان به فقرا نزدیک می شوند و احساس ترحم می کنند و مهربانی و رحمت زیاد می شود و جامعه یاد می گیرد که به دیگران کمک کند.

امام جمعه موقت چاردوول گفت: روزه گرفتن این اعضا را از یک طرف استراحت و از فرسودگی در امان می‌دارد و نیروی تازه‌ای پیدا می‌کند و از طرف دیگر ذخایر چربی که تلفات کشنده دارد تحلیل و کاهش می‌یابد.توصیه کارشناسان بهداشت “فواید زیادی برای بدن وجود دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: مردم چاردوول از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خوشحال هستند و از آن استقبال می کنند و این به دلیل فرصت های فراوانی است که در این ماه ایجاد می کند.


روزه برای سلامتی بدن لازم است

صادقی کارشناس بهداشت در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: افرادی که شرایط گرسنگی را دارند می توانند از این فرصت برای رسیدن به سلامتی این روزها که تاج و تخت همه جا هست استفاده کنند.

وی افزود: دانشمندان ثابت کرده اند که روزه داری متابولیسم بدن را تنظیم می کند و عملکرد اندام های داخلی را بهبود می بخشد، بنابراین دانشمندان احتمال یک ماه روزه داری برای بدن را بازسازی و بهبود عملکرد اندام های داخلی می دانند.

صادقی گفت: روزه گرفتن نیز باعث می شود افراد دارای اضافه وزن با تغییر الگوی مصرف به وزن مطلوب برسند.

این کارشناس سلامت گفت: فواید روزه برای بدن انسان به اثبات رسیده است و این فرصت معنوی برای رسیدن به سلامت لازم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید