رمضان؛ فرصتی برای بهبود جسم و روح / بهبودی بدن از طریق گرسنگی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; اگرچه ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی، تهذیب نفس و تهذیب نفس است، اما روزه گرفتن در ماه رمضان علاوه بر آثار معنوی، بر سلامت جسم نیز تأثیر می گذارد.

سید ضیاء الدین مظهری، دکترای تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار مرآت، درباره تاثیرات درمانی گرسنگی گفت: ماه رمضان فرصتی است برای پایبندی به هر چیزی که در 11 ماه گذشته بیش از حد مصرف شده است. گرسنگی و مهار هر دو مؤثر است.

مجاری در ادامه بیان می کند: با حذف یک وعده غذایی حدود 500 تا 600 کالری کمتر وارد بدن می شود که با توجه به آخرین پیشرفت های علمی باعث متعادل شدن وزن و درمان بسیاری از بیماری ها می شود.

به گفته این متخصص تغذیه، این ماه فرصتی اجباری برای درمان و کاهش وزن است که نباید با مصرف غذاهای چرب، شیرین و سنگین در افطاری سنگین تبدیل به تهدید و افزایش وزن فرد گرسنه شود.

وی همچنین تاکید کرد: برای رسیدن به وزن ایده آل در این ماه مبارک باید از پرخوری و همه چیز خوار دوری کرد و با رژیم غذایی متعادل و مصرف سبزیجات و میوه جات و تنقلات سالم، معده قادر به هضم و جذب غذا باشد. خشکی و مشکلات گوارشی

مجاری در ادامه با بیان اینکه روزه داران باید با نوشیدنی گرم یا گازدار افطار کنند، گفت: عفو کنید و سعی کنید از هر غذا کمی سر سفره افطار بخورید.

به گفته ذوالفقاری، بسیاری از افراد در یک رژیم افطاری به گونه ای غذا می خورند که شام ​​را حذف می کنند. به روزه داران توصیه می کنم برای افطار برنامه سبک و کوچکی داشته باشند تا به معده فشار نیاورند و مواد مغذی جذب و جذب شوند و بعد از ۲ تا ۳ ساعت شام کوتاهی بخورند.

وی ادامه داد: خوردن صبحانه به عنوان ناهار توصیه می شود زیرا ثابت شده است که حذف آن باعث مشکلات گوارشی در ماه رمضان و یا بعد از آن می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید