احیای گردشگری مهمترین دستاورد کردستان در نوروز سال 1401


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819957

نوروز 1401 در حالی به پایان رسید که آمارهای منتشر شده از اسکان و بازدید مسافران و گردشگران از اماکن طبیعی و تاریخی استان و همچنین ترافیک، عملیات امداد و نجات، تصادفات و به ویژه تصادفات جاده ای با وجود افزایش چشمگیر سفر، امیدوارکننده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، کردستان پس از دو سال رکود در صنعت گردشگری و کاهش سفرهای داخلی و خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا در تعطیلات نوروز امسال شاهد استقبال گسترده و بی سابقه مسافران و گردشگران نوروزی بود. سفر به روستا طبیعت فرهنگی و بکر، هماهنگی و هم افزایی خوب کارکنان و فعالان گردشگری و میهمان نوازی فرهنگیان کردستان از عوامل مهم ایجاد انگیزه، اشتیاق و طول عمر بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی استان بود.

بر اساس آمار ارائه شده، از ابتدای نوروز تا 13 فروردین، یک میلیون و 774 هزار و 767 گردشگر داخلی و خارجی از اماکن طبیعی و تاریخی استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است.

در همین مدت 353 هزار و 392 نفر در مراکز اقامتی استان ها شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها، بوم گردی ها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز اقامت بوده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 برابر افزایش داشته است.

برگزاری مراسم نوروزی از طریق برنامه های متنوع و مفرح در اماکن تاریخی استان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای توریستی کردستان، توزیع بیش از یکصد هزار بروشور و نقشه همراه با راهنمای گردشگری در بین مهمانان نوروزی با استفاده از ظرفیت دانشجویان گردشگری به عنوان راهنمای تور و … این یکی از برنامه های اجرا شده در نوروز امسال در استان بود که توانست زمینه اقامت گردشگران را فراهم کند.

این حجم از اسکان، اقامت، بازدید و استقبال خوب گردشگران و مسافران نوروزی نشان از رشد و رونق گردشگری در استان دارد که امیدواریم همواره شاهد تلاش متولیان امر در این حوزه برای تبدیل کردستان از دریچه گردشگری باشیم. و رونق این صنعت در روستا باشید.

بر این اساس استان کردستان در ایام نوروز 1401 با همکاری و هم افزایی موثر و مطلوب بین دستگاه های مسئول ستاد اجرایی خدمات گردشگری موفق به دستیابی به مهمترین هدف و دستاورد که همان احیای گردشگری بود، شد. صنعت و جاذبه گردشگری

با توجه به توان و اراده مدیران دولت سیزدهم، تلاش متولیان و فعالان بخش خصوصی در این حوزه، با توجه به پتانسیل ها و فرصت های کلی و حضور و ماندگاری این حجم از مسافران در استان، می توان آینده ای روشن را تضمین کرد. انتظار گردشگری.E کردستان.

یادداشت های شیلان صلواتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید