اختصاص 125 میلیارد برای اجرای رتبه بندی معلمان

اختصاص 125 میلیارد برای اجرای رتبه بندی معلمان

فاطمه محمدبیگی در مراسم افتتاحیه صندوق امداد شهدای حمید سیاهکالی که ظهر امروز در سالن دبیرستان حضرت زینب (س) قزوین برگزار شد، با اشاره به تصویب نظام رتبه بندی معلمان گفت: پس از 10 سال بلاتکلیفی و بلاتکلیفی و پس از 3 بازدید مکرر، سرانجام دولت و مجلس در 24 دی 1400 با رای بیش از 180 نماینده مجلس این طرح را تصویب کردند.

وی با بیان اینکه قانون رتبه بندی در هیات امنا نهایی می شود، افزود: برای اجرای قانون رتبه بندی 6 ماهه معلمان 125 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و کاهش بودجه سال آینده رقم خوبی است. .. زیرا در صورت اجرای طرح حداقل دستمزد معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

محمد بیگی با اشاره به اینکه دغدغه امروز معلمان نباید مانع از تحصیل فرزندانمان شود، ادامه داد: اگر بتوانیم ذهن معلمان را از مشکلات اقتصادی و معیشتی رها کنیم و خلاقیت آنها را افزایش دهیم، این گروه آموزشی نسل آینده می توانند در عرصه های علمی، پژوهشی، آموزشی و تربیتی با آرامش فکر کنند و با خلاقیت خود سیستم آموزشی را آبیاری کنند.

وی گفت: البته باید برنامه هایی برای افزایش حقوق و مستمری برای همه اقشار تدوین کنیم، اما معتقدیم معلمان در اولویت هستند.

راه اندازی 11 مرکز داخلی واکسیناسیون در مدت 2 سال

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود افتتاح تدریجی کارخانه ها و مراکز جدید واکسن سازی را ناشی از تحریم ها دانست و گفت: تنها در دو سال گذشته از 11 مرکز واکسیناسیون داخلی بازدید داشته ام. البته همه طرف های مقاومت تحت تحریم های شدید هستند و البته ما در این تحریم رشد زیادی داشته ایم.

محمد بیگی در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار در جامعه، افزود: البته در مجلس به عنوان قانونگذار وظیفه داریم شرایط اقتصادی را بهبود بخشیم تا مردم بتوانند بهتر به یکدیگر کمک کنند. محبت، شرافت و ایثار را تشویق کنید. چون هیچ جایی بهتر از آموزش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید