ادای احترام وضعیت مهدی به دفاع مقدس سینما / روایت حجازی فر از باکره نبودن مهدی!


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807566

پیام به مخاطبان فجر; مطالب خوب با سینما، حمایت با مردم

مخاطبان فیلم «وضعیت مهدی» نیز نشان دادند از محتوای فاخری که بازتاب روزهای تاریخی و نقاط عطف کشور است حمایت می کند.

یکی از انتقاداتی که در سال‌های اخیر به حوزه هنری و سینما و تصمیم‌گیرندگان این حوزه وارد شده، عدم حمایت و اهتمام به ترویج هنر ایرانی اسلامی و حراست مقدس بوده است.

در طول تاریخ چهل ساله جشنواره جهانی فیلم فجر، آنچه انتظار می رفت محقق نشد، اما چندین سال به دلیل ترس از جریان سینمایی، فیلم های متعددی توانستند به جریان اصلی جشنواره راه پیدا کنند که اعتماد جشنواره را جلب کرد. و نسل سوم

یکی از فیلم هایی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و حتی از روزهای گذشته شرایطی را در سینماهای گلستان به وجود آورد و همه صندلی های خود را در سینما عصر جدید گرگان به فروش رساند، «مقام مهدی» بود.

«وضعیت مهدی» روایتگر روزهای اول جنگ، آغشته به زندگی شخصی مهدی باکری، فرمانده لشکر 31 عاشورا است که با ترک پست شهرداری ارومیه به جبهه رفت و در شش سکانس موقعیت های مهم زندگی را به تصویر کشید. شهید باکری و برادر شهیدش حمید باکری.

هادی حجازی با استفاده از امکانات و داستان های تاثیرگذار اخلاق، جهت گیری و شجاعت برادران باکری، موقعیت های جالبی از لحظات حساس تصمیمات مهدی باکری را برای حاضران ارائه کرد و سعی کرد گوشه ای از زندگی شهدای باکری را ارائه دهد و کمتر شنیده شود. در مورد جنگ از هزاران سوال در مورد قهرمانان آن.


cc8a4d92 b086 4123 8364 a499ba0f9142 خبر خاکستری

موقعیت مهدی چنان زیبا رشادت های رزمندگانی را به تصویر می کشد که دست خالی به نام وطن در چند قدمی تانک های غول پیکر و همرزمان جان باختند تا پیکر بی جان برادرش را به خانواده بیاورند که بسیاری از لحظات فیلم اشک را بر می انگیزد. چشم ها. تیپ های مخاطب از نسل سوم انقلاب اسلامی نقش بسته است.


آخرین لحظات شهادت مهدی باکری اوج فیلم بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: این فیلم جایگاه مهدی را در مقابل انبوه مخاطبان تحت تاثیر قرار داد و توانست تاثیر خود را بگذارد و رسالت رسانه ای خود را برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به خوبی انجام دهد. .

سید علی مهاجر خاطرنشان کرد: آخرین سکانس از لحظات شهادت مهدی باکری اوج فیلم بود که حال و هوای روزهای گلوله و حماسه بازماندگان دفاع مقدس را زنده کرد.


جایگاه مهدی یکی از فیلم های خوب و تاثیرگذار جشنواره فجر است

مدیرکل فرهنگی و جهت یابی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: جایگاه مهدی یکی از فیلم های خوب و تاثیرگذار جشنواره فجر است که به دلیل ویژگی های ارزشمندش، آرمانی بودن، با استقبال گسترده مردم مواجه شد. ارزش های هشت سال حفاظت، مهربانی. او عشق و فداکاری های خود را به خوبی نشان داد.

محمد رعیت گفت: در این فیلم می توان توجه به جزئیات و مفاهیم عمیق فرهنگی را دید که کارگردان گاهی با قدرت بصری حتی بدون کلام به مخاطب منتقل می کرد.

وی افزود: یکی از نقاط قوت فیلم استفاده از فرهنگ و زبان موثر آذربایجانی بود.


موقعیت مهدی نقطه عطفی در فیلمبرداری دفاع مقدس در گام دوم انقلاب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: این فیلم رسالت بازسازی صحنه های انقلابی و خانوادگی برادران باکری را به خوبی انجام می دهد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین گفت: فیلم از جهات مختلف از جمله فنی و کارگردانی، موقعیت یابی و بیان زوایای مهم فردی و جمعی برادران باکری و صحنه شهادت آنها بسیار عالی و قابل تحسین است.

وی افزود: از دیگر جنبه های مثبت فیلم تاثیر عاطفی و معرفتی نمایش سختی های جنگ، ایثار و از خود گذشتگی به جوانان بود.


پیام مخاطبان؛ مطالب خوب با سینما، حمایت با مردم

امروزه با پیچیدگی جنگ سرد در کره زمین، رویارویی جبهه حق و باطل از عرصه‌های صعب العبور حتی به هنر و سینمای هفتم رسیده است، زیرا دشمنان تلاش می‌کنند جریان تحریف و تحول فرهنگی را از طریق آن دنبال کنند. فرهنگ و هنر

فیلم های سینمای مقاومت در نشر و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، ایمان، اخلاص و ایثار به مردم بسیار موثر است و کارگردان و تهیه کننده زیرکانه با انتخاب مضامین ارزنده در طول هشت سال عمر، به بازسازی جامعه انقلابی کمک می کند. حفاظت مقدس

مخاطبان فیلم «وضعیت مهدی» نیز نشان دادند از محتوای فاخری که بازتاب روزهای تاریخی و نقاط عطف کشور است حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید