ادعای تکذیب شده کشتن امام خمینی با مواد مخدر کیست/ حمید ناچیجان؟

ادعای تکذیب شده کشتن امام خمینی با مواد مخدر کیست/ حمید ناچیجان؟

روز جدید : در عکس معروف امام خمینی در مدرسه فیضیه در مراسم بزرگداشت شهید مطهری، جوانی که دقیقا بالای سر امام ایستاده، همان حمید نخچیان از محافظان امام تا اردیبهشت 58 است که حالا پیران چنین کاری کرده است. مطالبه.

– هر چند ادعای طبیعی نبودن رحلت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، که توسط فردی به نام «حمید نچیچیان» یکی از محافظان ایشان در اولین بار صورت گرفت. چند ماه از ورود او به ایران و انتشار آن در فضای مجازی، آنقدر باورنکردنی است که سر و صدای زیادی به پا نکرد، اما سایت جماران به آن واکنش نشان داد.

او گفته بود که داروی تقلبی یا غلط عمدا از یک داروخانه لندن به ایران منتقل شده و امام خمینی به تعبیر ایشان «با دارو کشته شده اند».

جماران در این باره نوشت:

اخیراً ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن فردی که خود را محافظ امام می‌خواند، ادعاهایی مبنی بر بیماری و رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی مطرح کرده است. گفتنی است این مرد جز مدت کوتاهی در ابتدای ورود امام به ایران در سال 57 هیچ نقشی در بیت امام و حفاظت از آن نداشت و ادعاهای مطرح شده صرف نظر از این موضوع کاملا کذب و بی اساس است. انگیزه و دلیل.”

این یادداشت قصد دارد به چند نکته دیگر اشاره کند و البته آقای حمید ناچیجان کیست؟

در عکس معروف امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه – با دستمال بر صورت و گریان – در مراسم بزرگداشت شهید مطهری که هاشمی رفسنجانی نیز در آنجا سخنرانی می کند، جوانی درست پشت سر امام ایستاده است. او البته حمید نچیگان یکی از محافظان امام در آن زمان است و خودش را هم رئیس محافظان معرفی می کند.ادعای تکذیب شده کشتن امام خمینی با مواد مخدر کیست/ حمید ناچیجان؟

در عکس حضور امام بر سر قبر استاد و چند عکس دیگر در کنار امام ایستاده و به دلیل معروف بودن و در سطح سیاست مداران و نزدیکان امام در تصاویر نوفل لوشاتو از این قبیل است. به عنوان بنی صدر، دکتر، یزدی و قطب زاده، یا روحانیونی چون خاتمی و دعایی، یا اقوام نزدیک مانند سید احمد، معلوم است که صادق طباطبایی مدافع نیست.

12 سال پیش مجله تاریخی «یادآور» در ویژه نامه ای درباره گروه فرقان در شماره های زمستان 88 و بهار 89 با او گفت و گو کرد و در همان مصاحبه به عنوان سرپرست گروه محافظ امام در ماه های اول (بهمن 57) معرفی شد. تا اردیبهشت 58) و بر این اساس توضیح جماران صحیح است ادعای تکذیب شده کشتن امام خمینی با مواد مخدر/ حمید ناچیجان کیست؟

ناچیجان در این مصاحبه می گوید وقتی هاشمی رفسنجانی توده مردم را متهم به ترور کرد، در گوش امام به ایشان گفتم: «آقای هاشمی اشتباه می کند. «فورکان ها با توده ها کاری ندارند و من آنها را می شناسم. البته هاشمی نگفت که توده را مقصر می دانند، بلکه چپی هایی که رفراندوم جمهوری اسلامی را تحریم کردند و گویان را بایکوت کردند و آنها را با عبارت تحقیر آمیز دو درصد خواند، چون می دانیم که حزب توده رای مثبت داده است. برای جمهوری اسلامی و نویسنده این سطور خود شاهد رای آری آری نورالدین دیدار از جمهوری اسلامی در مدرسه مفید بود. (دو روز بعد آیت الله سید کاظم شریعتمداری در گفت و گو با روزنامه بامد این تحلیل را کاملاً رد کرد و گفت حتماً کار یک گروه متعصب مذهبی است؛ فرضی که کاملاً درست و دقیق بود).ادعای تکذیب شده کشتن امام خمینی با مواد مخدر کیست/ حمید ناچیجان؟

ناچیجان مدعی شد که پس از مراسم و در پایان مراسم، امام از آقای هاشمی خواستند به منزلشان بروند و ماجرا را در منزل بیان کردند و سپس پیگیری موضوع را به ایشان واگذار کردند.

نچیران در این مصاحبه سعی دارد خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی پروژه کشف فرقان معرفی کند در حالی که می دانیم همزمان چند تن از مجاهدین انقلاب اسلامی به ویژه مرتضی الویری و محمد عطریانفر که فرقان را می شناسند، هستند. تلاش برای کشف این شبکه و به دام انداختن آنها.

نکته مهم این است که خود آقای هاشمی دو ماه بعد از سخنرانی فرقان کشته شد، اما او البته فقط مجروح شد. ناچیزیان در این گفت و گو نه در این ویدئو می گوید که همچنان پیگیر پرونده فرقان در تهران است اما با ادامه کشتارها پس از قتل دکتر مفتح عملا رها شده و کل کار به مجاهدان انقلاب سپرده شده است. (اینکه ایشان به تهران آمدند به این معناست که ایشان دیگر در جمع پاسداران نبودند، زیرا امام در آن زمان در قم بودند).

وی در سال 88 و در حالی که اعضای ارشد سازمان در زندان بودند، مدعی شد که از ابتدا مشکوک بوده اند و نگفتند که فرقان را شناسایی کرده اند و سعی کرده تمام ماجرا را به خود منتسب کند.

از قسمت های دیگر مصاحبه مشخص می شود که خاطرات بعدی ایشان مربوط به کارهایی است که در اطلاعات و امنیت انجام داده و قطعاً مسئولیت هایی نیز داشته است، اما در عکس های دیگر در کنار امام دیده نمی شود که این نیز موید توضیح جماران است. در قسمت بعدی.فقط در ماههای اول در بین نگهبانان و به قول خودش ناظر آنها بود.

آنچه جماران ننوشته است و احتمالاً حمید نچیگان را به تصور یا ابداع یا تأیید این ماجرا واداشته است، دلیل بر این است که رحلت امام به دلیل بیماری قلبی نبوده که به دلیل سرطان گوارش یا سرطان خون بوده است، یا به درستی انجام نداده اند. و تشخیص دقیق بیماری یا خطای پزشکی رخ داده است. در این زمینه البته می توانید با دکتر حسن عارفی و دکتر هادی منافی، پزشکان امام زمان (عج) صحبت کنید و همچنین قابل ذکر است که مجله حریم امام چند سال پیش (بدون تشخیص سرطان معده و روده) مقاله ای در این زمینه منتشر کرد. و برجسته کردن بیماری قلبی).

اما پرونده حمل غیرقانونی و عمدی مواد مخدر از لندن در تمام این 33 سال مطرح نشده و حمید ناچیجان نیز سندی ارائه نکرده است. مصاحبه ای که در فصل خاطره به آن اشاره شد نشان می دهد که او هر از چندگاهی حاضر بوده از ماه هایی که با امام خمینی بوده است یاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید