ارائه بیش از 5 میلیون خدمات پزشکی به زائران


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900692

مرعشی در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر اظهار داشت:

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: جمعیت هلال احمر توانست 5.5 میلیون خدمت به زائران ارائه کند. شاهد بودیم که در سال 1396، 800 هزار خدمت در این مراسم ارائه شد، اما امسال نیز حدود 2 میلیون و 500 هزار ویزیت و بیش از 3 میلیون خدمات دیگر از جمله سرم درمانی، گرمازدگی و … انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدعلی مرعشی در جلسه شورای معاونت جمعیت هلال احمر و در جریان ارائه گزارش خدمات رسانی به زائران اربعین گفت: در اربعین امسال 21 و نیم میلیون زائر به عراق سفر کردند.

وی در ادامه بیان کرد: حجم خدمات هلال احمر در سال جاری افزایش چشمگیری داشته و در مجموع; جمعیت هلال احمر توانست 5 میلیون و 500 هزار خدمت به زائران ارائه کند. شاهد بودیم که در سال 1396، 800 هزار خدمت در این مراسم ارائه شد، اما امسال نیز حدود 2 میلیون و 500 هزار ویزیت و بیش از 3 میلیون خدمات دیگر از جمله سرم درمانی، گرمازدگی و … انجام شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: در مراسم اربعین پیکر 1401 زائر فوت شده در عراق توسط هلال احمر به کشور منتقل شد.

مرعشی با بیان اینکه بیش از 200 موکب پزشکی در پیاده روی اربعین امسال فعال بودند و دارو و تجهیزات لازم را برای ارائه خدمات درمانی به زائران دریافت کردند، گفت: 20 هزار میلیارد دارو بدون سرم به پیاده روی اربعین حسینی ارسال شد و وجود دارد. ما در عراق دارو نداشتیم. تهیه سرم از کشور عراق، هماهنگی با اورژانس و هلال احمر عراق، ایجاد بیمارستان صحرایی در مرز، ایجاد درمانگاه در نقطه صفر مرزی، حضور اعضای کمیته بهداشت و درمان مجلس در مناطق مرزی و بازدید از درمانگاه ها و راه های ارائه خدمات از جمله اقداماتی بود که در سال جاری انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید