ارائه نسخه دوم نرم افزار “کتابخانه اسلامی و کتابخانه درخت”

زمان: 14:34
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777130

مدیر مرکز علوم عقلی و کلامی نور ، از افتتاح نسخه دوم کتابخانه برای الهیات و چوب اسلامی در روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حجت الاسلام حمیدرضا شیرملکی ، مدیر گروه علوم عقلی و الهیات مرکز نور در مطالعات رایانه ای در مطالعات اسلامی ، صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: “
وی ادامه داد: بزرگترین حوزه قضایی وظیفه توضیح و بحث درباره صفات و افعال خداوند را بر عهده دارد و صلاحیت کمتر یا آگاهی از قوانین وظایف لازم الاجرا را بر عهده دارد.
سرپرست پروژه نرم افزار کلامی اسلامی با اشاره به اهداف مرکز نور گفت: یکی از اهداف این مرکز آماده سازی زمینه برای تحقیقات و مطالعات در علوم اسلامی است. این مرکز از بدو تأسیس در این راستا تلاش کرده و ماموریت خود را به خوبی انجام داده است.
وی افزود: این نرم افزار دارای کتابخانه و درختی از دانش الهیات اسلامی است که از طریق آن می توان هر شاخه ای از الهیات را مطالعه کرد. دختر این نرم افزار برگرفته از دو کتاب کشف المراد از علامه حلی و آبکار الافکار از سیف الدین آمدی است.
مدیر گروه علوم عقلی و الهیات مرکز نور خاطرنشان کرد: ما مهمترین کتابهای اساسی فرقه اسلامی را انتخاب کرده ایم تا بتوانیم درخت دانش کلامی را بر اساس آنها طراحی کنیم ؛ بر این اساس ، حدود 111 کتاب جمع آوری شده است.
وی ارائه محتوای مفهومی برای هر کلمه جستجو شده را از ویژگی های این نرم افزار دانست و گفت: نوع جستجو در نرم افزار الهیات اسلامی 2 فقط شفاهی نیست و با جستجوی هر مفهوم و کلمه می توان محتوایی را که توضیح می دهد بدست آورد. آن
حجت الاسلام ملکی گفت: ارائه اطلاعات به متکلمان مختلف از دیگر ویژگی های این نرم افزار است که به فرد اجازه می دهد متکلمان برجسته را بهتر بشناسد.
وی با اشاره به کارکردهای سیستمی نرم افزار الهیات اسلامی 2 افزود: مترادف و پیوند دادن کلمات نیز به معنای ارائه محتوا هنگام جستجوی هر کلمه از عملکردهای سیستم نرم افزار الهیات اسلامی 2 است.
سرپرست پروژه نرم افزاری الهیات اسلامی افزود: در اولین نسخه این نرم افزار 660 عنوان کتاب و 31 کتاب تحلیلی وجود داشت ، در نسخه دوم این نرم افزار 850 عنوان کتاب در کتابخانه و 111 عنوان تحلیل در درخت وجود دارد.
حجت الاسلام شیرمالکی گفت: ویژگی جدید در نرم افزار کلام اسلامی 2 که در نرم افزار قبلی نبود امکان شباهت است؛ با استفاده از این ویژگی می توانید عبارت مورد نظر را جستجو کنید و اگر این عبارت در کتاب یا کتابهای دیگر ذکر شده است ، می توانید آن را نیز مشاهده کنید.
شایان ذکر است: مراسم افتتاحیه نسخه دوم نرم افزار الهیات اسلامی روز چهارشنبه 28 مهر 1393 ساعت 10 صبح با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی ، مدیر فرهنگی امام (ره) برگزار می شود. پایه.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید