اراضی اشغالی قبل از سیستان و بلوچستان قبل از سال 1367 ساماندهی و مستندسازی می شود

ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801148

عطاوله اکبری از آغاز ساماندهی و مستندسازی اراضی تصرفی قبل از سال 88 در شهرهای زیر 25 هزار نفری و روستاهای واقع در شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ عطولا اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در نشست مسکن و شهرسازی سراوان که با حضور نماینده مردم در مجلس، استاندار و جمعی از مسئولان محلی در استانداری برگزار شد، گفت: تصرف قبل از سال 1367 در سیستان و بلوچستان بر اساس قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در این راستا املاک مصادره شده 88 سال پیش در شهرستان های میرجاوه، زهک، نوک آباد، مهرستان، سوران، گلشن، هیدو، سیرکان و گشت با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر در استان مستندسازی می شود.

این مسئول افزود: علاوه بر این شهرها، شهروندان ساکن در روستاهای واقع در مناطق شهری مانند دایی آباد و گاوداران، شهر زاهدان، غفور آباد، جهاد آباد و هوشک سراوان و برهان آباد خاش نیز می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند. .

وی با بیان اینکه برای تسریع در اجرای این قانون، این اداره کل هماهنگی های لازم را با اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ای انجام و تصمیمات لازم اتخاذ شده است، گفت: شناسایی و ثبت اموال خود با ادارات راه و شهرسازی سراسر استان نسبت به طرح دعوی حقوقی اقدام کنند تا در اسرع وقت نسبت به ثبت اموال خود اقدام شود.

اکبری سندسازی اراضی ملی را اقدامی جهادی برای حفظ حقوق بیت المال خواند و گفت: مهمترین رسالت املاک و حوزه حقوقی این اداره کل صیانت از اراضی دولتی و حفظ حقوق دولت برای استفاده از این ظرفیت و حفظ حقوق بیت المال است. بلوچستان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید