ارتقای کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی از طریق آموزش اپراتورها محقق خواهد شد


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915633

سیدمحمدرضا سیدحسینی تغییر الگوی کاشت را یکی از مهمترین برنامه های اجرا شده در بخش کشاورزی استان در راستای صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و تولید محصولات مورد نیاز کشور برشمرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، سید محمدرضا سیدحسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست همکاری با اداره کل آموزش و پرورش و معاون سوادآموزی این اداره کل با اشاره به توانمندی های بخش کشاورزی گفت: با تلاش 170 هزار کشاورز این بخش، سالانه بیش از 4 میلیون نوع محصول در زیربخش های شیلات، دام و طیور، کشاورزی و باغداری در استان تولید و عرضه می شود.

الگوی کاشت، مهمترین برنامه ها در بخش کشاورزی

وی تغییر الگوی کاشت را یکی از مهمترین برنامه های اجرا شده توسط بخش کشاورزی استان در راستای صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و تولید محصولات مورد نیاز کشور عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق این امر. باید آموزش کشاورزان را ارتقا دهیم تا با افزایش دانش و آگاهی کشاورزان از علم روز، کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی سوق یابد.

مسئول توسعه کشت های پیمانی با مشارکت دولت، شرکت های خصوصی و بهره برداران، توسعه واحدهای مرغداری، گلخانه ها، توسعه سطح زیر کشت میوه های گرمسیری به ویژه موز را از دیگر برنامه های کلیدی توسعه جهاد اعلام کرد. سازمان کشاورزی.

در این نشست دوجانبه با هدف توانمندسازی فعالان کشاورزی و خانواده های آنان از طریق بهبود و ارتقای نرخ باسوادی در گروه سنی 10 تا 60 سال و تعمیق مهارت های سوادآموزی در بین مردم سودان از طریق آموزش های کاربردی، تفاهم نامه همکاری بین این سازمان منعقد شد. جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش ها به امضای مسئولان این دو سازمان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید