اردوی جدید را از 21 آبان آغاز می کنیم / باید آبروی فوتبال ایران را در جام جهانی حفظ کنیم


ساعت: 13:11
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906134

از 31 آبان ماه به بلاروس می رویم و یک بازی دوستانه با این کشور برگزار می کنیم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان گفت: برای ما به عنوان ایران فرقی نمی کند با کدام تیم روبرو شویم و باید از فوتبال، آبرو و شخصیت خود پاسداری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، عبدالصمد مرفاوی گفت: تیم هایی که به یک شانزدهم نهایی مسابقات راه پیدا می کنند فارغ از نامشان تیم های قدرتمند و پرچالشی هستند. ما با این دید به مسابقات خواهیم رفت که همه آنها جزو بهترین های آسیا هستند و برای ما به عنوان ایران فرقی نمی کند با کدام تیم روبرو شویم و باید از فوتبال، آبرو و شخصیت خود دفاع کنیم.

وی در خصوص حریفان تیم ملی فوتبال نوجوانان در گروه دوم این رقابت ها گفت: استرالیا که در واقع از اقیانوسیه در آسیا حضور دارد، به تازگی رقابت های خود را 10 روز پیش به پایان رساند و با قدرت به عنوان قهرمانی گروه دست یافت. ما باید درباره استرالیا بیشتر بدانیم. آنها یک تیم فیزیکی هستند و ما یک بازی فیزیکی انجام می دهیم، بنابراین بدیهی است که رقابت نزدیکی با آن تیم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: قطری که در سال های اخیر روی آکادمی های خود در خلیج فارس سرمایه گذاری زیادی کرده و به دلیل امکانات و اردوهای بسیار مناسب، فوتبال نسبتا مدرن و پویایی را اجرا می کند. تیم شرق آسیا ویتنام ممکن است فیزیکی نباشد، اما بازیکنان آن سریع هستند و می توانند برای هر تیمی خطرناک باشند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: در مجموع رقابت سختی با هر سه تیم داریم و باید آمادگی خوبی داشته باشیم. از امروز با توجه به شناختی که از این تیم ها داریم باید برای هر مسابقه استراتژی فنی خودمان را برنامه ریزی کنیم و به بازی اول فکر کنیم. اساساً ما روی همان گروه تمرکز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بی شک کار سختی در پیش است و باید خود را برای مرحله نهایی آماده کنیم و با حریفانی مجهز روبرو شویم. به نظر من اولویت اصلی فدراسیون در حوزه تیم های اصلی باید تیم جوانان باشد و از مسابقات و تورنمنت های بین المللی قبل از مسابقات حداکثر استفاده را ببرد.

مرفاوی درباره اردوی داخلی و بین المللی پیش از این تیم گفت: اردوی جدید را از 21 آبان ماه آغاز می کنیم و تقریباً هفت هشت مرحله اردو را تا اعزام به مسابقات داریم. از طرفی برنامه ای را که می خواستیم برای حضور در تورنمنت های بین المللی ارائه کنیم و برای حضور موفق در مرحله نهایی نیاز به برنامه ریزی خوبی از سوی کمیسیون جوانان و فدراسیون است تا انشاالله بتوانیم سربلند باشیم.

وی گفت: بر این اساس از 31 آبان ماه به بلاروس خواهیم رفت و طبق برنامه اعلام شده دو دیدار مقابل امیدهای این کشور خواهیم داشت و از فدراسیون و کمیته جوانان بابت این اردو و بازی تشکر می کنم. ما بازیکنان را مقابل بلاروس آزمایش خواهیم کرد و آنها تجربه بین المللی خوبی خواهند داشت و در مجموع برای ما بسیار خوب خواهد بود. برد و باخت در این دو مسابقه اصلا مهم نیست و اولویت اصلی ما فقط تحقق برنامه هایمان است.

دیدگاهتان را بنویسید