ارزیابی سلامت نوزاد تا پایان شهریور / خانواده ها باید به نزدیکترین مدرسه مراجعه کنند


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855660

رئیس سازمان آموزش اورژانس گفت: با جمع‌بندی «برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ابتدایی و پیش‌دبستانی» و تشخیص زودهنگام، می‌توان مداخلات بهتری برای رفع مشکلات تحصیلی کودکان انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید طریفی حسینی در گفت و گو با «برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی» گفت: این برنامه در هزار و 200 پایگاه پایه و 800 پایگاه تخصصی و 427 پایگاه برگزار می شود. پایگاه‌های سیار برای مناطق عشایری. «این انتقال دشوار است و سمینارها تا پایان سپتامبر ارزیابی را برای دانشجویان جدید انجام می‌دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: خانواده ها باید به نزدیک ترین مدارس مراجعه کنند و نوبت به نزدیک ترین پایگاه سنجش ارسال می شود.

تعرفه حسینی ادامه داد: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی حدود 30 سال است که اجرا می شود و سال گذشته 99.5 درصد دانش آموزان در این طرح شرکت کردند. پوشش این برنامه را در سال جاری به 100 افزایش خواهد داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این طرح به سنجش توانایی های جسمی، ذهنی، استعداد و توانایی دانش آموزان می پردازد، گفت: از همه دانش آموزان انتظار داریم که در این طرح شرکت کنند زیرا به نفع کودکان است.

وی بابیان اینکه ممکن است در دانش آموزان ضعف های جسمی مانند مشکلات چشمی وجود داشته باشد، گفت: اما خانواده از این موضوع بی اطلاع هستند. «این برنامه مولفه های مختلفی از جمله گفتار، شنوایی، سلامت دهان، پوست و مو، قد و وزن، مهارت های حرکتی و آمادگی تحصیلی را بررسی می کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: این طرح برای 5 درصد از کل جمعیت مناطق فقیرنشین به صورت رایگان و 10 درصد به صورت نیمه نهایی و برای دانش آموزان عشایری به صورت رایگان اجرا می شود.

رئیس سازمان آموزش اورژانس از خانواده ها خواست هنگام شرکت در این طرح به فرزندان خود استرس وارد نکنند زیرا این یک ارزیابی عادی است و خللی در یادگیری دانش آموزان ایجاد نمی کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، طرفی حسینی افزود: در نظر داریم این برنامه را به دوره پیش دبستانی نیز تعمیم دهیم تا اگر کودکان با مشکلی مواجه شدند، در سنین پایین تشخیص داده شود و با مداخله به موقع برطرف شود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید