ارزیابی ما از آخرین مذاکرات در دوحه مثبت است

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با تبریک انتصاب خانم کاترین کولونا به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه، ابراز امیدواری کرد با تلاش دو کشور شاهد توسعه روابط در عرصه های مختلف باشیم. زمینه های.

امیر عبدالاخیان بر آمادگی کشورمان برای ارتقای سطح همکاری ها بر اساس احترام و همکاری متقابل تاکید کرد.

رئیس اداره دیپلماسی کشورمان با اشاره به مذاکرات رفع تحریم ها در وین و دوحه گفت: ارزیابی ما از آخرین مذاکرات دوحه مثبت است. اما باید دید طرف آمریکایی چگونه می خواهد از این فرصت دیپلماتیک استفاده کند. راه دیپلماسی اکنون باز است. ما برای رسیدن به نقطه پایانی یک توافق خوب و با ثبات جدی و صادق هستیم و همواره پیشنهادات و ایده های مثبت خود را در مذاکرات ارائه کرده ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: طرف آمریکایی بدون رویکرد مبتنی بر ابتکار و پیشرفت در دوحه حضور یافت. ما معتقدیم که تکرار مواضع قبلی نباید جایگزین ابتکار عمل سیاسی شود.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و انتظار دارد سایر کشورها نیز به تعهدات خود به درستی عمل کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه در این گفت و گو با قدردانی از روابط خوب تهران و پاریس بر ادامه مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها تاکید کرد.

کاترین کولونا تصریح کرد: باید از فرصت گفتگو و مذاکره استفاده کنیم و تلاش کنیم به توافقی برسیم که برای همه طرف ها رضایت بخش باشد.

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: ما معتقدیم که پنجره دیپلماتیک همچنان باز است و باید از آن برای رسیدن به توافق بهترین استفاده را کرد. داشتن توافق بهتر از عدم توافق است.

وی ابراز امیدواری کرد سفرای جدید دو کشور به زودی فعالیت خود را در راستای تسریع روند توسعه همکاری ها و روابط دو کشور آغاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید