از این استقلال انتظار فوتبال زیبایی نداشته باشید

از این استقلال انتظار فوتبال زیبایی نداشته باشید

علی چینی بازیکن و مربی سابق استقلال در خصوص بازی استقلال مقابل مس کرمان، برد خانگی این تیم و حضور بانوان در حاشیه این دیدار و همچنین موضوع امیرارسلان مطهری توضیحاتی را ارائه کرد.

بازی استقلال مقابل مس کرمان را چگونه ارزیابی کردید؟

قبلا هم گفته بودم بدنسازی استقلال دیر شروع شد. در چنین شرایطی که مربی دیر انتخاب می شود و بازیکنان دیر به تیم اضافه می شوند، معمولا بدنساز باید مدت زمان کوتاه تری با فشار بیشتر بدنسازی انجام دهد. این را از روی تجربه شخصی می گویم. همزمان در کادر فنی استقلال بودم و تمرینات استیو جونز و میک مک درموت را از نزدیک تماشا می کردم. این مدل بدنسازی باعث می شود تیم در هفته های اول شادابی لازم را نداشته باشد.

یعنی بعد از این چند هفته استقلال زیباتر بازی می کند؟

درست است. در حال حاضر هواداران نباید از استقلال انتظار فوتبال زیبایی داشته باشند. فعلا باید به دنبال کسب سه امتیاز باشیم. حتی با یک گل تفاضل. این توضیحات را داده ام چون می بینم تیم های مقابل با دفاع لاک پشتی و اتوبوسی در زمین خود جمع می شوند و مصمم به ضد حمله هستند. همان کاری که مس کرمان قبل از استقلال انجام داد.

به حریف استقلال چه امتیازی دادی؟

من فکر می کنم آنها حداقل یک تساوی می خواستند. البته روی ضدحملات هم تمرکز داشتند اما در نیمه دوم فوتبال استقلال و تعویض ها باعث شد خط دفاع چندلایه مس کرمان دچار اشتباه شود و در نهایت به گل رسیدیم. این پیروزی بسیار مهم بود.

در چه جنبه ای

این بردها باعث می شود تیم کم کم به برد عادت کند و اعتماد به نفسش را افزایش دهد.

در مورد حضور بانوان در این بازی حرفی داری؟

من از ابتدا با این موضوع موافق بودم و فقط نمی خواستم شرایطی ایجاد کنم که آبروی زن از بین برود. امیدوارم این وضعیت ادامه داشته باشد تا خانواده ها دست در دست هم به استادیوم بروند. ای کاش در تمام شهرهای ایران این اتفاق بیفتد. در اهواز، انزلی، تبریز، مشهد، کرمان، رفسنجان، اراک و همه شهرها. مطمئن باشید که آقایان در حضور خانم ها تمام سوالات را رعایت می کنند.

آیا یکی از بازیگران زن را به خاطر دارید که می گفت: «وقتی به استادیوم رفتم، مرا دزدی کردند، پس نباید زنان را در استادیوم راه بیندازید».

دیدیم که هیچکس در ورزشگاه آزادی ناراحت نشد و اتفاقا خانم ها استقلال را خیلی خوب تشویق کردند و گاهی صدایشان بیشتر از آقایان شنیده می شد. ما باید از همه کسانی که این اتفاق را رقم زدند تشکر کنیم. آنها واقعاً داغ هستند.

درباره جدایی ارسلان مطهری و آخرین اتفاقات این بازیکن حرفی داری؟

متاسفم برای ارسلان که با او این کار را کرد! اگه من بودم میگفتم ولش نکن! فوتبالیستی که 3 بار در دربی گل زده است، شایسته چنین برخوردی نیست. او حق دارد از او به درستی مراقبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید