از تشکل های دانشجویی خواستار عدالت برای محاکمه مسئولین حادثه متروپلیس بخواهید


ساعت: 17:57
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878491

12 تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار محاکمه علنی و برخورد قاطع با عاملان حادثه دلخراش مترو شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 12 تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار محاکمه علنی و برخورد قاطع با عاملان حادثه دلخراش مترو شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حجت الاسلام محسنی اژه ای
رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام و درود

حادثه تلخ و دلخراش ریزش کلانشهر آبادان باعث جان باختن تعداد قابل توجهی از هموطنان و جراحت قلب بسیاری از مردم کشورمان شد.

ما به عنوان مردم کشور خود را خانواده داغدیدگان می دانیم و دیگر نمی توانیم وقوع چنین مواردی را که ریشه در مدیریت و نظارت نادرست و ناکافی دارد و آلوده به فساد است، تحمل کنیم.

در حال حاضر طبق آمار منتشر شده که فقط از کلانشهر تهران می باشد 129 ساختمان بسیار خطرناک وجود دارد که لحظه تأخیر و بی توجهی می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد و در مقابل دیدگان هموطنان عزیز تبدیل به کلانشهر و مسطح شود.

در رابطه با حادثه اخیر، سهل انگاری، تقصیر، تخلفات و اقدامات مجرمانه مالک، پیمانکار و ناظر شورای شهر، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و سایر نهادهای مسئول و ذیربط مشهود بوده و بررسی دقیق آن نیازمند است. یک فرآیند کارشناسی که توسط دادگاه تعیین کننده است.

با توجه به اینکه قوه قضائیه وظیفه دارد با مشکلات و حوادثی که در اماکن عمومی تضییع شده است برخورد عادلانه داشته باشد، از جنابعالی تقاضا داریم سریعاً به عاملان این حادثه رسیدگی و برخورد قاطع و مجرمان را مجازات کنید. ضمناً با توجه به گستردگی این موضوع، از جنابعالی و ملت شریف ایران تقاضا داریم که در جریان این پرونده قرار گرفته و محاکمات به صورت علنی برگزار شود تا هم مایه تسلی خاطر و هم مایه ی تسلی خاطر ایشان باشد. درسی به جنایتکاران . . باید طوری باشد که دیگر حتی به فکر ارتکاب چنین جنایاتی نباشند.
و من الله توفیق هستم

انجمن دانشجویان دادگستری دانشگاه کاشان

مجمع دانشجویی دانشگاه عدالتکا در تهران

مجمع دانشجویان دادگستری دانشگاه مازندران

انجمن دانشجویان دادگستری دانشگاه باهنر کرمان

انجمن دانشجویان دادگستری دانشگاه شیراز

مجمع دانشجویی عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان

مجمع دانشجویی دانشگاه کوم آدالاتکا

کانون دانشجویی عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد

انجمن دانشجویان دادگستری دانشگاه زابل

انجمن دانشجویان دانشگاه عدالتخواه یاسوج

جنبش صنفی دانشجویی دانشگاه دامگان

مرکز امام حسن از دانشگاه باهنر کرمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید