ده ها ایرانی به جرم دور زدن تحریم های ظالمانه در آمریکا زندانی شدند/ مسئولین شهادت سردار سلیمانی به زودی محاکمه خواهند شد

وی افزود: ابتدا باید ماهیت رژیم آمریکا را بفهمیم و سپس ببینیم که چه جنایاتی علیه ایران اسلامی انجام داده و برای مقابله با این جنایات راهکارهایی اتخاذ کنیم.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ادامه داد: آمریکا خود را به عنوان یکی از پرچمداران حقوق بشر معرفی می کند و زمانی که میلیون ها نفر در جنگ جهانی جان خود را از دست دادند، غرب و آمریکا تصمیم گرفتند ابزاری برای حفظ حقوق بشر ایجاد کنند. اما ای کاش از جنایاتی که مرتکب شدند درس بگیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمریکا و غرب در واقع حقوق بشر را ابزار سیاسی قرار داده اند، گفت: ما از حقوق بشر حمایت می کنیم و از مردم حمایت می کنیم زیرا ریشه در ادیان الهی و اسلام دارد در حالی که واژه حقوق بشر در قرون اخیر مطرح شده است اما ما اصول آن را در دین اسلام در 14 قرن گذشته ببینید.

قریب آبادی تصریح کرد: این حقوق بشر که به ابزار سیاسی آمریکا و غرب تبدیل شده است، به جای حمایت از جوامع، زمینه ساز ظلم به مردم در سراسر جهان است. در واقع حاملان حقوق بشر ناقض آن هستند.

وزیر حقوق بشر درباره جنایات آمریکا در عرصه بین المللی گفت: ما در هیچ جای دنیا نمی دانیم که آمریکا استکبار خود را نشان نداده و این رژیم بزرگترین متجاوز و اشغالگر جهان است.

وی با بیان اینکه جان مردم و کودکان برای آمریکا هزینه ای ندارد، افزود: بیش از 2 میلیون نفر در عراق و 4.5 میلیون نفر توسط آمریکا در ویتنام کشته شدند. ایالات متحده ابتدا به استفاده از سلاح هسته ای متوسل شد.

غریب آبادی یادآور شد: بیش از 200 هزار نفر از کشورهای همسایه آمریکا در اثر تجاوزات متعدد این رژیم جان خود را از دست دادند و بیش از 70 هزار نفر در افغانستان قربانی جنایات آمریکا شدند.

این مسئول گفت: زمانی که آمریکایی ها مشغول ساختن یک کشور بودند، بیش از 2 میلیون آفریقایی بر اثر برده داری جان باختند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی ادامه داد: 70 قطعنامه علیه رژیم جنایتکار اسرائیل در سازمان بین المللی وتو شده است و آمریکا اجازه نمی دهد یک قطعنامه علیه اسرائیل تصویب شود. و به طور کامل پشت جنایات این رژیم ننگین است.

وی تصریح کرد: آمریکا مدعی حقوق زنان است در حالی که بر اساس گزارش های اخیر بیش از 135 هزار زن در ارتش آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند و 500 هزار شکایت در این زمینه به ثبت رسیده است اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

قریب‌آبادی اذعان داشت: سالانه 1800 زن در آمریکا کشته می‌شوند و بیش از 70 درصد زنان مورد آزار جنسی، جسمی و روانی قرار می‌گیرند.

این مسئول گفت: سالانه بیش از 35 هزار نفر با سلاح گرم و 4 هزار نفر در زندان های آمریکا جان خود را از دست می دهند. بر اساس این گزارش ها و آمار، این کشور حق ندارد پرچمدار حقوق بشر باشد.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در حق مردم ایران گفت: اولین جنایت آمریکا علیه ایران کودتای 28 مرداد 1332 بود و پس از انقلاب اسلامی از همه فرصت های خود برای مقابله و تغییر نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد. ایران

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: آمریکا دارایی های ایران را مصادره کرده است که بخش بزرگی از آن را شامل می شود، خسارات کودتای نوژه، جنگ تحمیلی رژیم صدام که با تحریک آمریکا اتفاق افتاد را فراموش نمی کنیم.

این مقام مسئول گفت: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران از دیگر جنایات آمریکاست. آنها جنایتکاران جهان را سفید کردند و سپس به فرماندهانشان مدال دادند. نامیدن آمریکا به عنوان قهرمان حقوق بشر در واقع یک شوخی است.

وی یادآور شد: تحریم های آمریکا علیه 30 کشور اعمال می شود که ایران در راس آن ها قرار دارد، بنابراین در دوران کرونا با تحریم مواد مخدر با جان مردم بازی کردند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه تاکید کرد: تحریم ها خلاف قوانین بین المللی، منشور بین المللی و حقوق بشر است. این تحریم ها منجر به خسارات مالی و جانی می شود زیرا همه جنبه های زندگی مردم ایران را تحت تأثیر قرار می دهد و آمریکا در واقع از آنها به عنوان سلاح جنگی استفاده می کند.

وی افزود: ایران به دلیل عدم فروش نفت به دلیل تحریم ها سالانه ۵۶ میلیارد دلار ضرر می کند. آمریکا پس از نقض حقوق میلیون ها ایرانی چگونه از حقوق بشر صحبت می کند؟

غریب آبادی ادامه داد: آمریکا 30 ایرانی را به اتهام دور زدن تحریم ها دستگیر و روانه زندان کرده و به درخواست آزادی این افراد پاسخی نمی دهد.

وی افزود: بیش از 17 هزار شهید تروریست در ایران داریم و امروز گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی هستند و با حمایت این کشورها به عملیات تروریستی خود ادامه می دهند.

این مقام مسئول افزود: ما به دنبال گروه های تروریستی در هر کجای دنیا که باشند خواهیم رفت و هیچ جای امنی برای آنها باقی نمی گذاریم.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: این قتل ننگ و تاریخ سیاه آمریکاست و پرونده شهادت سردار سلیمانی در دستگاه قضایی تشکیل شده و طی روزهای آینده کیفرخواست تهیه و صادر خواهد شد. کسانی که در این حادثه دست داشته اند باید تحت تعقیب قرار گیرند و نباید احساس امنیت کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا از مصونیت تروریست هایی که سردار سلیمانی را به شهادت رساندند صحبت می کند تا زمانی که همه جنایات آنها آشکار شود. ما از سیستم قضایی عراق انتظار داریم تا تحقیقات این پرونده را در اسرع وقت تکمیل کند. سردار سلیمانی مهمان عراق بود.

قریب آبادی گفت: متأسفانه در زمینه های حقوقی کار کافی انجام ندادیم و باید تلاش کنیم تا کارگاه های تخصصی تبیین جنایات آمریکا تشکیل شود و از ظرفیت داخلی و خارجی در حوزه حقوق قضایی استفاده کنیم. البته ما با استفاده از دستگاه ها برنامه های خوبی را شروع کرده ایم و پرونده هایی را علیه آمریکا باز کرده ایم، اما این کافی نیست.

وی با بیان اینکه قربانیان جنایات آمریکا نباید سکوت کنند، تصریح کرد: دولت باید بودجه ای را برای شکایت قربانیان جنایات آمریکا اختصاص دهد زیرا اقدامات حقوقی در سطح بین المللی هزینه زیادی دارد.

وی گفت: حدود 9 قانون برای رسیدگی به جنایات آمریکا وجود دارد که به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است.

قریب آبادی در پایان تاکید کرد: برای تشکیل مجتمع قضایی امور بین الملل پیشنهاد دادیم که نیروهای متخصص در این مجموعه مستقر شوند تا دستگاه قضایی در بحث جرایم آمریکایی پرونده های بیشتری را باز کند و در نتیجه، قربانیان را می توان ارتقا داد تا شکایت کنند.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید