از سال 2013 به ما قرآن ندادند که در لیگ ملت ها بازی کنیم!


ساعت: 20:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889278

آخرین تمرین تیم ملی با حضور رسانه ها اعتراض ملی پوشان پیشکسوت را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ آخرین تمرین تیم ملی والیبال کشورمان قبل از اعزام به جام واگنر لهستان و مسابقات قهرمانی جهان با اظهار نظر ستارگان و همچنین اظهارنظرهایی علیه فدراسیون همراه بود.


موسوی: هیچ چیز در اردوی تیم ملی سر جای خودش نیست

سید محمد موسوی ملی پوش باسابقه والیبال ایران اظهار داشت: آقای عطایی قبل از عید با من تماس گرفتند. در ترکیه بازی می کردم که به من گفت به تو نیاز داریم. ما نیاز داریم و می خواهیم از شما در زمینه تفکر و انسجام تیمی و فنی استفاده کنیم. نتیجه این شد که به اردو آمدم. خیلی مردد بودم و سخت بود چون مدت زیادی تمرین نکردم و تصمیم گرفتم بیشتر به حرف مادرم گوش کنم که می گفت برو و اوضاع را زیبا تمام کن اما الان پشیمانم که آمدم. در طول دوران والیبالم سعی کردم مفید و سازنده باشم. الان هست و اگر آمدم به این دلیل است که توانستم به تیم ملی کمک کنم.

وی ادامه داد: نه به دنبال پول و نه چیز دیگری هستم و تنها هدفمان کمک به تیم است. ما این دعوت را پذیرفته ایم. با اینکه خیلی آزاردهنده بود اما الان پشیمانم و فکر می کنم دیگر نمی توانم در تیم ادامه دهم. من هیچ شرایطی ندارم قلب من باید جایی باشد که می خواهم کار کنم زیرا همیشه بهترین تلاشم را کرده ام. مردم و کارشناسان می توانند نظر بدهند که خوب است یا بد. در حال حاضر نمی توانم به تیم کمک کنم. من یکسری بدحجابی می بینم و شرایط مساعد نیست.

موسوی همچنین گفت: هیچ چیزی سر جایش نیست، حتی مکمل پروتئینی و ورزشی. اینجا نه هتل بود و نه فیزیوتراپیست که بچه ها با آن احساس راحتی کنند. این شرایط شرایطی نیست که بتوانیم با بزرگان والیبال دنیا روبرو شویم. اگر مردم از ما انتظار دارند که سریع نتیجه گیری کنیم، باید واقعیت ها را بدانند. واقعیت ها بسیار غم انگیز است. هیچ کس به کسی اعتماد نمی کند و حقیقت را نمی گوید. صداقت خیلی کم دیدم. امروز که حضوری آمدم می خواستم به آقای عطایی بگویم که نمی توانم تمرین کنم. سه ماه والیبال تمرین نکردم اما سر کار آمدم اما شرایط خوب نیست و دوست ندارم وارد جزئیات شوم. پرونده ها طولانی است و امیدوارم حرف هایم برای تیم ملی عوارضی ایجاد نکند.

ملی پوش والیبال ادامه داد: صادقانه گفتم با این شرایط نمی توانم به تیم کمک کنم. من سید محمد موسوی کوچک تیم والیبال بودم. من همیشه تمام تلاشم را کرده ام و کمتر کاری نکرده ام، اما اینجا دارد سیاسی می شود که دوست ندارم. این بچه ها استعدادهای منحصر به فردی هستند. این تیم ارزش بیشتری دارد و شایسته صادق بودن است. این بازیکنان طلایی خیلی بهتر از ما هستند که نسل طلایی بودیم. تنها کاری که باید انجام دهند کسب تجربه است. آنچه اهمیت دارد امکانات، مدیریت و رهبری این تیم برای رسیدن به تعالی است.

برای شما در والیبال آرزوی موفقیت دارم. این به معنای خداحافظی از والیبال نیست و احساس می کنم اگر شرایط مناسبی باشد و از من خواسته شود، باز هم می توانم به تیم ملی کمک کنم. فکر نکنید یکی از بازیکنان من ماشین کشاورزی است که هر وقت خواستند می توانند راه اندازی کنند و برداشت کنند. ما هم برای خودمان چارچوب و شخصیتی داریم که باید حفظ شود. من آدم مغروری نیستم، اما باید از آنها محافظت کرد. اگر شرایطی در آینده پیش بیاید و بدنم مثل امروز آماده باشد کمک خواهم کرد.

موسوی در پاسخ به اینکه حرف شما به معنای کناره گیری از تیم ملی برای جام جهانی است، گفت: امروز بعدازظهر این تصمیم را گرفتم و فکر می کنم درست است و احساساتی نیست. قبل از شروع تمرین به آقای عطایی گفتم که از اتفاقات گذشته ناراحت هستم اما آقای عطایی گفت هر اتفاقی افتاده تقصیر ما بوده و مشکل خاصی وجود ندارد و با من بسیار محترمانه برخورد کردند اما متاسفم که من دوباره آمد مادرم فقط می گفت باید بروی و مردم خیلی دوستت دارند اما وقتی آمدم پشیمان شدم. من واقعاً از آن لذت بردم و تمام تلاشم را کردم، اما نتیجه نداد و به جام جهانی نخواهم رفت.

گفت: فکر نمی کنم. همه بچه ها من را می شناسند. شاید این باعث دلسوزی آنها شود و صدایشان به رسانه ها برسد. بچه ها نزدیک 57 روز مسابقه بودند، مردم راضی بودند اما قدرشان را ندانستند و امروز 18 میلیون به عنوان پاداش لیگ جهانی دادند، اگر حقوق چند ماه یک کارگر زحمتکش محترم بیشتر از این باشد. که بسیاری از آنها مجروح شدند. ارزش گذاری برای کودکان مهم است. آنها جوان هستند و ممکن است نتوانند این حرف ها را بزنند. من به دنبال حاشیه نیستم و امیدوارم این موضوع منجر به حاشیه نشود. من یک ملاقات شخصی با آنها دارم و امیدوارم آنها مرا درک کنند و من هرگز قصدی نداشتم. برای تیم آرزوی موفقیت دارم و آنها می توانند کار بزرگی انجام دهند، اما آنها کمی با بچه ها دور هستند.

موسوی در پاسخ به این سوال که در صورت تغییر در شرایط تیم ملی در اردو می ماند. برخی از تیم های آسیا شرایط بهتری نسبت به ما دارند. شرایط ما چند سال پیش بد بود، اما امسال فاجعه بود. من سید هستم و دست بر قرآن گذاشتم چون دنبال حاشیه نیستم. اگر عواقبی برای من داشته باشد، قبول می کنم، اما این حرف ها حاشیه ای نیست، امروز هم نمی خواستم صحبت کنم. البته تیم با تمام قوا رقابت می کند اما نتیجه گرفتن بسیار سخت است. اگر نتیجه ای حاصل شد، بدانید که کار بازیکنان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رفتن شما ربطی به جدایی آقای خوش خبر از تیم ملی داشت، گفت: قبل از حضورم در تیم ملی با چهار نفر از لیدرهای والیبال از جمله آقای خوش خبر صحبت کردم. سه نفر دیگر گفتند نرو و تنها کسی که گفت حتما برو و به تیم کمک کن، آقای خوشار بود. قطعا تصمیم من ربطی به تغییر آقای خبر ندارد.


عبادی پور: برای حضور در لیگ ملت ها قرآنی دریافت نکرده ایم

میلاد عبادی پور، کاپیتان تیم ملی نیز در این تمرین درباره واگذاری کاپیتانی به موسوی اظهار داشت: به نظر من در تیم ملی نباید چنین مسائلی مطرح شود. موسوی پیشکسوت و بزرگ ماست و از همه ما تجربه بیشتری دارد. فکر می کنم او شایسته کاپیتانی بود.

وی درباره وضعیت تمرینات تیم ملی گفت: تا اینجای کار خوب بوده است. بازی های خوبی در لیگ ملت ها داشتیم اما جام جهانی فرق می کند. تا اینجا همه چیز خوب پیش می رود. امیدوارم همه چیز مثل لیگ ملت ها خوب پیش برود.

وی در پاسخ به صحبت های موسوی درباره امکانات ضعیف فدراسیون گفت: هیچ وقت درباره امکانات فدراسیون صحبت نکردیم چون هیچ وقت بی نقص نبود. هر چه موسوی گفته درست است. من شرایط بازیکنان را خوب اعلام کردم و کاری به شرایط فدراسیون ندارم. دو ماه از خانواده دور بودیم تا 18 میلیون جایزه بگیریم. بهتر است همان را هم نمی دادند. من از طرف خودم و از طرف بازیکنان می گویم این طبیعت ماست که به دو ماه دوری و سختی این گونه واکنش نشان ندهیم.

آبادی پور ادامه داد: از سال 1392 در لیگ ملت ها بازی می کنیم، قرآن نگرفته ایم. ما در ایتالیا با مدیران FIVB جلسه داشتیم و گفتیم اما فاکتور آوردند و گفتند این پول را به فدراسیون دادیم. نمی دانم فدراسیون گرفته یا نه، اما آن پول مال بازیکنان است. به مطب پزشکی ما مراجعه کنید ما دستگاه لیزر 15 ساله داریم، حتی مطب نداریم. ما تا پارسال مکمل ها را خودمان پرداخت می کردیم و فدراسیون فقط 350 دلار پاداش می داد، یعنی بیشتر از جیب خودمان می دادیم اما تا الان این را نگفته ایم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته وضعیت بدتر شده است، ادامه داد: چندین بار اعلام کرده ایم که فقط به عشق مردم اینجا هستیم چرا که دیدم از برد و باخت ما ناراحت و خوشحال شدند. روحیه خوبی به ما دادند تا با روحیه جنگندگی بیشتری وارد مسابقات شویم.

دیدگاهتان را بنویسید