از سفر پسر انسیه هزالی به کانادا شگفت زده شدم

از سفر پسر انسیه هزالی به کانادا شگفت زده شدم

روز جدید :پیام فیض: سید نظام الدین موسوی از دریافت نامه معرفی «محمدهادی زاهدی وفا» به عنوان کاندیدای پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد. از یک پیشنهاد استفاده می کند تاخیر در معرفی گزینه پیشنهادی وزارت کار پیش از این با انتقاد چند تن از نمایندگان مجلس مواجه شده است و علیرغم امیدواری خبرگزاری ایرنا به میزان حضور زاهدی وفا در رای گیری، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت سوالاتی را مطرح می کند که او می گوید معلوم می شود که زاهدی وفا کار آسانی برای گرفتن رای اعتماد ندارد.وی در گفت و گو با انتخاب گفت: در مورد گزینه پیشنهادی وزارت کار انتظار داشتیم دولت حداقل به آن توجه کند. بخشی از نظرات مجلس و سپس معرفی گزینه آن. آقای زاهدی وفا نزدیک به سه ماه سرپرست این وزارتخانه بود اما تعامل، ارتباط، گزارش و پاسخگویی به سوالات نمایندگان کم بود.» همچنین موضوع خارج از کشور بودن فرزندان ایشان خط قرمز ماست، اگر ثابت شود که آنها یا فرزندانشان در خارج از کشور هستند، این خط قرمزی است که مجلس آن را نمی پذیرد در ادامه می خوانید:

پیش بینی رای اعتماد شما برای گزینه پیشنهادی وزارت کار چیست؟

برخلاف برخی نظرات که می گویند زاهدی وفا تعامل خوبی با مجلس نداشته است، اما اکثر همکارانم در مجلس از حضور وی در تصمیم گیری های مجلس ابراز رضایت می کنند. پرونده های زاهدی وفا نیز مطابق با تکالیف قانونی وزارت کار است.

حدس می زنم مسائلی که می تواند برای او مشکل ایجاد کند، شبهاتی است که امیدوارم درست نباشد. بحث بر سر ماندن فرزندانش در کشورهای غربی است. ابعاد این سوال هنوز مشخص نشده است اما امیدواریم صحت نداشته باشد. آنچه مجلس انتظار داشت این بود که وزیر پیشنهادی کار زودتر به شورای اسلامی ارائه شود، قرار نبود دولت تا مهلت قانونی 90 روزه وزارت کار را با سرپرست اداره کند، وزارت کار یکی از پرکارترین و پربارترین وزارتخانه هاست. وزارتخانه های دولت وزارت کشور به ثبات مدیریتی نیاز دارد. دانشی که وزیر باید در مورد زیرگروه های وزارت کشور داشته باشد زمان بر است و به نظر می رسد فرصت کمی در این زمینه از دست رفته است.

اگر یکی از فرزندان زاهدی وفا به دلایلی در کشورهای غربی باشد، واکنش مجلس چه خواهد بود؟
حتی اگر فرزندان زاهدی وفا به دلایل علمی یا غیرعلمی در کشورهای غربی اقامت داشته باشند، به تعبیر رئیس جمهور، وقتی پسر می رود، پدر هم باید برود. بنابراین در صورت اثبات این موضوع از ایشان می خواهیم به مجلس رای اعتماد وارد کند، شورای اسلامی نباید، البته این نکته مهمی است که نباید به کسی تهمت زد، بلکه باید اتهامات وارد شود. دلایل مطلق و جدی

نظر مجلس درباره رفتن پسر همسر معاون رئیس جمهور چیست؟

با توجه به اینکه مجلس در تعطیلات به سر می برد، نمی توانیم بازخورد مناسب و دقیقی از نمایندگان مجلس در خصوص سفر پسر خانم هزالی به کانادا داشته باشیم.

اما من به عنوان یکی از نمایندگان از حضور پسرشان و توضیحاتی که آوردند تعجب کردم، این انتظار از خانواده انقلابی آیت الله خزعلی نبود.

در مورد موضوع گشت ارجاع افسران که رئیس جمهور اصرار به راه اندازی آن داشته است، امیدوارم به زودی عملی شود. به جای مسئولانی که به قول شهید سلیمانی «اینها دختران من هستند» با دخترانی برخورد نکنند. تمرکز گشت ارشاد باید روی مسئولان باشد نه دختران این مملکت.

انتظار مجلس از طرح های پیشنهادی وزیر کار چیست؟

وزارت کار یکی از پرکارترین وزارتخانه های کشور است، اولویت وزارت کار باید توزیع عادلانه فرصت ها و منابع باشد، متاسفانه وزارت کار در توزیع فرصت ها عادلانه عمل نکرد. تامین اجتماعی در حوزه انتخابیه من سیستان بلوچستان. آن خیلی بد است. اگر هر یک از اهالی شهر بخواهند به بیمارستان تامین اجتماعی بروند باید 750 کیلومتر را طی کنند تا به مرکز استان برسند. موضوع بیمه یکی دیگر از اولویت های تامین اجتماعی است که باید جزو دغدغه های اصلی وزیر پیشنهادی باشد.

وزیر پیشنهادی باید از فرصت باقی مانده برای رفع چالش های مختلف این وزارتخانه نهایت استفاده را ببرد.

نظر مجلس درباره سوء مدیریت نهادهای مسئول در ستاد اربعین چیست؟

شکی نیست که بسیاری از زائران عزیز با مشکلات و سختی هایی روبرو هستند. گاه صحنه هایی دیده می شود که شأن والای زائران بارگاه امام حسین (ع) را تکذیب می کند. مسئولان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا هر چه زودتر مشکلات حل شود. اتفاقی که افتاد، تحولات سیاسی در عراق است که قابل پیش بینی نبود، این موضوع مشکلات جدی برای مردم ایجاد کرد، به همین دلیل من وزارت کشور را مقصر مشکلات زائران می دانم، نمی دانم.

دیدگاهتان را بنویسید