از تعداد ورزشکاران و فعالیت های ورزشی در ایران شگفت زده شدم


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837809

دیدار رئیس اتحادیه جهانی کشتی با رئیس کمیته ملی المپیک

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه جهانی کشتی با رئیس کمیته ملی المپیک دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ پیتر باچا عضو مجارستانی هیئت اتحادیه کشتی و مسئولان فدراسیون کشتی و تاماس لورینچ قهرمان المپیک و کشتی جهان با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در کمیته ملی المپیک دیدار کردند.

در این نشست که با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و پیمان فهری رئیس رصدخانه تیم ملی و سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو برگزار شد، بر گسترش روابط و توافقات ورزشی تاکید شد.

رضا صالحی امیری در ابتدای این دیدار با استقبال و ابراز خرسندی از دعوت و همکاری خوب فدراسیون کشتی ایران از سوی عضو مجارستانی اتحادیه جهانی کشتی، گفت: کشتی هویت ماست و باید فراتر از ورزش بجنگیم. فدراسیون کشتی ایران با حضور علیرضا دبیر یکی از اسطوره های این رشته ورزشی در ایران در آستانه یک تحول و جهش بزرگ است.

وی افزود: از شما دعوت می کنم از مجسمه علیرضا دبیر که به عنوان قهرمان نامدار ما ساخته شده است و سایر تندیس ها، مدال ها و یادبودهای قهرمانان کشتی که وزن اصلی کسب مدال و مدال های المپیک را به دوش می کشند، بازدید کنید. موزه ملی ورزش، بازی های المپیک و پارالمپیک ایران.

صالحی امیری با ارائه آماری از فعالیت فدراسیون ها و هیئت های ورزشی در ایران، تاکید کرد: کشتی اولین ورزش و فوتبال پرطرفدارترین ورزش کشورمان است و 3 میلیون و 800 هزار ورزشکار در سطح قهرمانی در کشور داریم. .

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد که مجارستان پایگاه اصلی تمرین است IOC ما علاقه مند به همکاری و تبادل آموزشی بیشتر با آکادمی شما هستیم.» در این میان آکادمی ملی المپیک ایران با فضایی بسیار مناسب به طور مستمر در حال برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های مختلف مدیریت ورزشی، مدیریت استراتژیک، مربیگری و … است. و در 4 سال گذشته 380 دوره آموزشی برگزار شده است زیرا معتقدیم سرمایه گذاری هر چه بیشتر در آموزش و پرورش است.

صالحی امیری با درخواست از مهمانان برای بازدید از آکادمی ملی المپیک گفت: البته شما و علیرضا دبیر در اردوها و دوره های تمرینی مشترک به نتایجی دست یافته اید، اما می خواهم این تبادل و همکاری را با سایر رشته های ورزشی و بازی های آسیایی هانگزو گسترش دهم. ، سعی می کنیم ورزشکاران خود را در فرم نگه داریم. به همین منظور مجارستان را یکی از برنامه های خود برای اردوی مشترک ورزشکاران در نظر گرفتیم.

پیتر باچا عضو مجارستانی هیات مدیره اتحادیه جهانی کشتی با ابراز خرسندی از حضور خود در ایران، آماری از ورزش مجارستان ارائه کرد و گفت: حمایت شما از مبارزه و آقای دبیر نشان می دهد که این عرصه در ایران چقدر خوب است. از نظر تعداد ورزشکاران و فعالیت‌ها: «از ورزش کشور شما بسیار متعجب شدم؛ در مقایسه با ایران، تعداد رزمی‌کاران ما کمتر است و به همین دلیل تماس‌های خود را با علیرضا دبیر افزایش داده‌ایم تا تعاملات و تعاملات بیشتری داشته باشیم. امیدواریم مبارزان و قهرمانان ایرانی بیشتر به مجارستان سفر کنند.

عضو مجارستانی هیئت مدیره اتحادیه جهانی کشتی افزود: کشتی در کشور ما یک بخش راهبردی در اقتصاد است و سهم و چشم انداز استراتژیک ویژه ای به آن داده شده است و با توجه به حمایت های فراوان دولت، آمادگی لازم را داریم. برای برگزاری مسابقات زیاد.

وی ضمن تشریح بیشتر شرایط کشتی در مجارستان و آکادمی مجارستان، از صالحی امیری دعوت کرد تا در حاشیه سفر خردادماه خود به مجارستان از امکانات کشتی و آکادمی مجارستان بازدید کند.

پیتر باچا عضو مجارستانی هیئت مدیره اتحادیه کشتی و هیئت همراه پس از دیدار با صالحی امیری از موزه ملی ورزش های المپیک و پارالمپیک و آکادمی ملی المپیک بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید