دلبستگی ورزشکاران و مدیران ورزشی به امور دینی و فعالیت های جهادی تأثیر معنوی و اجتماعی زیادی دارد


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902330

رهبر انقلاب در دیدار با حاضران در کنگره شهدای ورزش:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت کنندگان در دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار گفتند: دلبستگی ورزشکاران و مدیران ورزشی به شئون دینی و حضور جهادی چهره ها در میادین تأثیر معنوی زیادی در استعدادهای درخشان دارد. مردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیانات رهبر انقلاب اسلامی در اجلاس کنگره شهدای ورزشکار و گروه مادران شهدای ورزشکار که در 20 شهریور 1401 برگزار شد، صبح امروز در محل این همایش در تهران منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به بیان قرآنی مبنی بر زنده بودن شهدا گفتند: شهدا به جامعه ایمانی مژده و دلگرمی می دهند که تلاش در راه خدا با وجود مشکلات نتیجه بسیار خوبی دارد و آن پایان نه با ترس همراه است و نه غم..



وی این خبر دلگرم کننده را دلیل حرکت و پیشرفت می داند و خاطرنشان می کند: انقلاب اسلامی کشش عمومی به جهاد و شهادت در راه خدا ایجاد کرد و بیش از 5000 شهید ورزش از شاخصه های این جاذبه فراگیر و مؤثر است. .



رهبر انقلاب بر این باورند که فضای ورزشی کنونی متاثر از معنویت شهدای ورزش است و با برشمردن مظاهر دینداری و تعهد ورزشکاران کشورمان، گفتند: حضور بانوی ورزشکار بر سکوی قهرمانی با پوشیدن لباس های اسلامی. حجاب و دست ندادن با غریبه، اهدای مدال قهرمانی به خانواده شهدا، خاک مالیدن و ذکر نام ائمه هدی پس از پیروزی و عزیمت هیئت ورزشی به زیارت اربعین قابل توجه است. و پدیده های بی بدیل در دنیای مادی پر از فسق امروز که برای درک عمق معنوی و اخلاقی ملت ایران باید مورد توجه قرار گیرد.



وی با اشاره به نقش مهم چهره ها از جمله ورزشکاران صاحب نام در تزریق معنویت به اقشار مختلف اجتماعی گفت: دلبستگی ورزشکاران و مدیران ورزشی به امور دینی و حضور جهادی چهره ها در میادین تاثیر معنوی زیادی بر استعدادهای درخشان دارد. .



حضرت آیت الله خامنه ای ورزش همگانی را مایه سلامت جسمی و نشاط روحی و امری ضروری و واجب بر همگان خواندند و افزودند: ورزش حرفه ای و قهرمانی نیز بسیار مهم است زیرا عموم مردم را به ورزش همگانی تشویق می کند و این مایه ی قوت ملی است. سربلندی و پیروزی در آن. باعث خوشحالی و سربلندی همه ملت است و به همین دلیل همیشه از قهرمانان ورزشی تشکر و قدردانی می کنم.



وی با تاکید بر لزوم تلفیق پیروزی فنی در زمین با یک پیروزی ارزشمند، افزود: اینکه ورزشکار ما به دلیل رقابت نکردن با پیام آوران رژیم صهیونیستی از مدال محروم است، در واقع یک پیروزی است، زیرا رقابت به منزله شناخت است. جلاد رژیم غاصب و کشتن کودکان و پایمال کردن پیروزی اخلاقی به قیمت یک پیروزی فنی و ظاهری است که ارزشی ندارد.



وی تحریم های ورزشی پس از جنگ اوکراین را در مقابل ادعای مستکبران و پیروان آنها مبنی بر عدم دخالت سیاست در ورزش رنگ باخته است و گفت: این مورد نشان داد که آنها به راحتی از خطوط قرمز خود در هنگام منافع عبور می کنند. غرب خواستار آن است.



حضرت آیت الله خامنه ای ورزشکاران را به حفظ آبرو و حیثیت، ملت و کشور با مراقبت از رفتار خود در داخل و خارج از زمین توصیه کردند و افزودند: محیط ورزش ما در گذشته همواره به نام خدا و ائمه معصومین (ع) مزین بوده است. جنبه‌های دینی و اخلاقی. اما غربی‌ها سعی کرده‌اند فرهنگ خود را در کنار ورزش‌های جدید بیاورند و با یادگیری و پیشرفت در ورزش‌های جدید، باید بر فرهنگ خود مسلط باشیم و نگذاریم ورزش پلی برای ورود فرهنگ غربی شود.



رهبر انقلاب همچنین از تهیه کنندگان این فیلم با مستطیل قرمز به دلیل شهادت جمعی از ورزشکاران و تماشاگران در جریان بمباران زمین فوتبال استان ایلام در دوران دفاع مقدس تشکر و تاکید کردند: بیان حقیقت با آثار. هنر یک کار ضروری است که باید به زور انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید