از ظرفیت بوشهر برای توسعه و پیشرفت این استان استفاده می شود

زمان: 20:13
منتشر شده در: 1400/07/16
کد خبر: 1774367

رئیس جمهور گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت منحصر به فردی برای توسعه و پیشرفت است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشستی با نخبگان ، علما ، خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان بوشهر گفت: استان بوشهر پتانسیل خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد که باید به این توانایی ها توجه شود.

وی عدالت را یکی از محوری ترین برنامه های دولت خواند و ادامه داد: در برخی بخشها ، کارهای توسعه خوبی انجام شده است ، اما در بخش دیگر شاهد کم کاری هستیم که باید در توازن مناسب در توازن مناسب انجام شود. امکانات “

رئیس جمهور با اعلام اینکه بودجه سال آینده بر اساس برنامه ریزی کاربری زمین خواهد بود ، خاطرنشان کرد: توزیع بودجه و بودجه بر اساس انصاف است و ما در تلاش هستیم تا به تقاضای نخبگان برای توزیع عادلانه امکانات پاسخ دهیم.

وی با اشاره به استفاده دولت از سند توسعه بوشهر ، افزود: سهم استان بوشهر از ذخایر نفت ، گاز و پتروشیمی باید محقق شود و استاندار باید به طور جدی بر این موضوع نظارت کند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: برخی استانها مانند بوشهر دارای ذخایر عظیمی هستند؛ وجود مرز طولانی با خلیج فارس و استفاده از ذخایر نفت و گاز و ایجاد صنایع عظیم انرژی در استان بخشی از این ظرفیت ها است.

وی تأکید کرد که در بودجه سال آینده تلاش می شود تا به مناطقی مانند بوشهر که دارای ذخایر ارزشمند اما محروم هستند توجه ویژه ای شود.

رئیس ادامه داد: مناسب نیست درصد قابل توجهی از مردم استان حاصلخیز بوشهر تحت پوشش کمیته مددکاری ، رفاه اجتماعی و بیکاری قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این ذخایر و معیشت مردم با یکدیگر متعادل نیست ، خاطرنشان کرد: از امکانات و ظرفیت استان به درستی استفاده نمی شود.

رئیس جمهور بر لزوم افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد و افزود: ظرفیت این نیروگاه در حال حاضر هزار مگاوات است که باید به حداقل دو هزار مگاوات افزایش یابد.

وی تامین آب آشامیدنی را یکی از مشکلات مهم بوشهر می داند و می افزاید: 90 درصد وابستگی بوشهر به آب استانهای دیگر مناسب نیست و باید از ظرفیت خلیج فارس برای تامین آب آن استان استفاده کرد.

رئیسی از تامین 70 هزار متر مکعب از طریق نیروگاه اتمی بوشهر برای آب آشامیدنی خبر داد و گفت که این میزان را می توان به 150 هزار متر مکعب افزایش داد. یکی از اولویت های ما توسعه کارخانه های آب شیرین کن است.

رئیس جمهور گفت: ما مردان و زنان شایسته ای در استان بوشهر داریم که از افراد تحصیلکرده در مرکز استان هستند و تلاش می شود از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام ؛

دیدگاهتان را بنویسید