از گرانی نان خبری نیست


زمان: 5:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836429

حسین یزدجردی افزایش قیمت نان سنتی را تکذیب و تاکید کرد: کسبه به دنبال منافع خود در افزایش قیمت نان در فضای مجازی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شبکه خبری تهران، امروزه نان نقش مهمی در سفره انسان دارد، بنابراین قدرت غالب سفره انسان مشخص است و گندم ماده اولیه این کالاست.

گندم برای تبدیل شدن به نان مرحله آسیاب کردن و آرد شدن را طی می کند و در نهایت به آرد تبدیل می شود که با توجه به نیاز مردم و میزان تقاضا در بازار توزیع می شود.

دولت نقش مهمی در تبدیل گندم به آرد و سپس به نان دارد و نگهداری گندم در سیلوها برای حفظ تعادل آرد مطابق با نیاز بازار مهمترین بخش است.

از سوی دیگر کشاورزان در ذخیره سازی گندم و فروش آن به دولت در فصول مختلف سال بسیار تاثیرگذار هستند، بنابراین دولت باید ابتدا گندم را از کشاورزان خریداری کند تا به آرد تبدیل شود و سپس به نان تبدیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد. نامزدهای.

حال یک نکته مهم وجود دارد که علاوه بر خرید گندم از کشاورزان و نگهداری این محصول در سیلوها متناسب با شرایط آب و هوایی، قیمت گذاری آن نیز باید متناسب با میزان مصرف و میزان خرید مردم باشد.

چند روزی است که در فضای مجازی و کانال های تلگرامی صحبت از افزایش قیمت نان سنتی و بعضا نقل قول هایی از مسئولان آرد و نان (که بسیاری از آنها جعلی هستند و از برخی کانال ها، گروه ها و سایت های سرگرمی که اخبار جعلی منتشر می کنند، شنیده می شود. ، باعث افزایش قیمت نان سنتی می شود و ملت را نگران می کند.

خبرنگار اقتصادی تهران افزایش قیمت نان را برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمنان داخلی و خارجی و اخبار جعلی از رسانه های غیرحرفه ای و گاه همسویی (آگاهانه یا ناآگاهانه) با خط دشمن برای اطلاع مخاطبان در نظر گرفته است. خبر درست مراقب نفوذ رسانه های جعلی باشید.


افزایش قیمت نان حجیم و نیمه حجیم از 900 تن به 12 هزار تن

خبرنگار تهراننیوز برای بررسی صحت موضوع افزایش قیمت نان های سنتی با حسین یزدگردی، رئیس صنعت آرد کشور و رئیس انجمن صنعت آرد ایران گفت وگو کرد.

یزدگردی در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها و گروه ها مبنی بر افزایش قیمت نان های سنتی، گفت: قیمت گندم و صنعت (مربوط به ماکارونی، شیرینی، کیک) ، بیسکویت، بیسکویت و …) افزایش و شاهد افزایش گندم این محصولات از 2700 تن به 12 هزار تن رسید که قیمت آرد و فرآورده های گندم بر این اساس تعیین شده و سعی در فروش آن می شود.

وی افزود: از سوی دیگر قیمت گندم نان فله، نیمه حجیم و ماشینی از 900 تن به 12 هزار تن افزایش یافته است اما در مورد نحوه خرید و فروش گندم از سوی دولت تصمیمی گرفته نشده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان آرد ایران گفت: با آزادسازی مصرف آرد توسط صنف و صنعت، قیمت انواع محصولات لوکس بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و دیگر هنجار مصوب نخواهیم داشت.

رئیس صنعت آرد کشور گفت: زمانی که عرضه نان لوکس به صورت عرضه و تقاضا و فضای رقابتی بین واحدها باشد، با وجود افزایش هزینه های تولید، محصولات با قیمت کمتر از قیمت اعلام شده به فروش می رسد. لیست ها

یزدگردی گفت: آرد واحدهای نانوایی لوکس از 67 هزار تن به 630 هزار تن در هر کیسه و تقریباً 10 برابر افزایش یافته است و در کنار سایر هزینه های تولید مانند دستمزد به ترتیب قیمت محصول نهایی نیز افزایش می یابد اما نرخ ها به میزان اسپرد می باشد. در فضای مجازی صحت ندارد.


دیدار با وزیر جهاد کشاورزی برای ساماندهی قیمت آرد و نان

وی یادآور شد: در گذشته یک نانوا 6 میلیون تن هزینه می کرد و اکنون باید 60 میلیون هزینه کند و امیدواریم این موضوع اعتبار یابد و یکی از راه های مدیریت این مشکل پرداخت یارانه آرد به مردم است. وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی.

رئیس صنعت آرد کشور خاطرنشان کرد: در نظر داریم در روزهای آینده در نشستی با وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را بررسی کنیم و موضوع افزایش قیمت آرد را ساماندهی کنیم تا مردم در این زمینه متضرر نشوند. .

رئیس انجمن تولیدکنندگان آرد ایران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت آرد و نان های سنتی صحت ندارد، خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم اخیرا به نانوایی های سنتی اطلاع داده شده که خبری از 900 تن گندم نیست و مجبور به خرید هستند. این محصول 12000 تن است.

یزدگردی بیان کرد: طبیعی است که وقتی نانوایی های لوکس گندم 12 هزار تنی می خرند، قیمت را هم افزایش می دهند، اما این بحث با نان های سنتی دو مقوله جداگانه دارد. البته دولت باید هزینه غرامت مردم را از طریق یارانه پرداخت کند.

وی در ادامه توضیح داد: البته مقدمات اجرای طرح افزایش قیمت نان مرغوب از قبل فراهم شده بود، از سوی دیگر دولت باید اقداماتی را برای جلوگیری از فروش نان در سطوح مختلف انجام می داد.

رئیس صنعت آرد کشور با ربط دادن موضوع گرانی با افزایش قیمت نان مرغوب، گفت: البته بحران اوکراین امنیت غذایی کشورهای اروپایی را تهدید می کند و در ایران موضوع آرد و نان سازماندهی شده است. به این ترتیب که مردم فشار را تحمل نکنند.»

رئیس انجمن تولیدکنندگان آرد ایران گفت: در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی و ارائه راهکارها، مدیران و مدیران آرد و نان کشور می توانند دولت را در انجام یک عملیات بزرگ اقتصادی مرتبط با آن همراهی و یاری کنند. آرد و نان .

یازجردی تصریح کرد: باز هم تاکید می کنم که در حال حاضر قیمت گندم مصرفی در آرد نان سنتی 665 تومان است و تغییری در قیمت نان سنتی ایجاد نشده است و در صورت افزایش قیمت آرد به افراد زیر ارائه می شود. شکل کارت ها

وی گفت: شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت نان سنتی از جمله بربری، سنگک، لواش و خراسانی وجود دارد تکذیب می شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید