استانداردسازی کشمش در استان قزوین در دستور کار قرار گرفته است

وی افزود: این شعار برگرفته از همه اتفاقات، تغییرات و مشکلات و مسائلی است که در دنیا رخ داده است و قطعا این شعار به گونه ای تعریف شده است که پیامی برای رفع مشکلات و مشکلات به مردم دنیا می دهد. که در حال وقوع هستند.”

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: شعار امسال دعوت به همکاری و همراهی است؛ سازمان های استاندارد دنیا با این شعار به مردم گفته اند که امروز باید با کمک یکدیگر دنیای بعد از تاج را بسازیم و تعمیر کنیم و بحث استاندارد یکی از مواردی است که به ما کمک می کند در این مسیر حرکت کنیم زیرا استانداردها به ما نشان می دهند. راه می دهند.

صارمی تاکید کرد: هدف ما این است که بتوانیم با همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی تهدیدات دوران ولیعهدی را به فرصتی ایده آل برای توسعه پایدار و توسعه اقتصادی کشور و استان تبدیل کنیم.

این مسئول بیان کرد: امسال با کمک دستگاه های مختلف عملکرد خوبی داشته ایم و در محور استانداردسازی که تمامی بخش های کار ما را در بر می گیرد، سعی کرده ایم علاوه بر این کمیته های فنی مربوطه را در استان راه اندازی کنیم. به مباحث مربوط به واژه‌سازی و بزرگ‌نمایی و آموزش، که داشتیم.

اعمال ماده 42 کمیسیون ارجاع پرونده ها به مراجع قضایی را کاهش می دهد

وی افزود: کمیته خبرنگاری لاستیک و فرآورده های لاستیکی، کمیته گزارشگر تجهیزات آزمایشگاهی، کمیته خبره آهن و آهن خام و کمیته گزارشگر مدیریت پروژه از جمله کمیته هایی هستند که دبیری آنها بخشدار قزوین است.

صارمی بیان کرد: امسال در زمینه صادرات کشمش مشکل داشتیم چرا که استاندارد قوی برای کشمش در کشور وجود نداشت. از این رو با توجه به بازگشت محموله ها از کشورهای مقصد و نداشتن وجهه مناسب برای کشور به ویژه برای استان قزوین که یکی از مراکز تولید کشمش در کشور است، پیشنهاد دادیم استانداردهای کشمش را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و امیدواریم این مشکل به وجود آید. با دبیری قزوین و سایر استان ها تصمیم گیری خواهد شد.

وی گفت: در بحث اهمیت و تقویت پروژه های عمرانی و همچنین ورود اسکلت فلزی و استانداردسازی در این حوزه نیز فعالیت هایی داشتیم چرا که در بحث استحکام ساختمان ها مشکل داریم و مجبور شدیم وارد حوزه های دیگری مانند . سازه های فلزی؛ لذا با مساعدت و مساعدت انجمن مربوطه تفاهم نامه ای امضاء کردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: ماهیت کمیسیون اصل 42 که در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تصریح شده، جلوگیری از ارجاع پرونده به قوه قضائیه است، از قوه قضائیه خودداری کنید.

وی ادامه داد: چنانچه محصولی مجوز استفاده از علامت استاندارد را داشته باشد و تولید کالای تحت آن صورت گیرد به این کمیسیون ارجاع داده می شود که اعضای ثابت آن نماینده قوه قضائیه، مدیرکل استاندارد استان و مدیرکل استاندارد استان هستند. نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اخیراً با تشکیل و تشکیل تنها 3 جلسه، 13 مورد را بررسی کردیم.

واحدهای تولیدی استان قزوین دارای ظرفیت پیشرو در کشور هستند

ار صارمی گفت: در بحث رسیدگی به پرونده های فرآورده های نفتی از طریق کارگروه مرکزی، در تعداد پرونده ها با مشکلاتی مواجه شدیم که روند کار را کند کرد، بنابراین کارگروهی برای رسیدگی به این مشکلات تشکیل دادیم. البرز، گیلان و مازندران هم به ما سپرده شده است.

وی در خصوص روند انتخاب واحد تولیدی نمونه گفت: چنانچه واحد تولیدی در 14 مورد که شامل ادامه حفظ پروانه محصول مورد ارزیابی می شود، در سال های گذشته ایرادات بحرانی و جدی برای محصول نداشته باشد، کامل بودن آزمایشگاه کنترل کیفیت، صادرات، فعالیت آموزشی، وجود گواهی حلال و … در دسترس بودن امتیاز کافی به سطح استانی و کشوری خواهد رسید.

صارمی در پایان گفت: برای اینکه واحدهای تولیدی به حد یک کاندید در استان برسند باید 60 امتیاز و برای کشور بیش از 70 امتیاز; معتقدم اگر به واحدهای تولیدی استان کمک کنیم قطعا هر ساله جزو تولیدکنندگان برتر خواهند بود.

در پایان این نشست توسط مدیرعامل شفجکار به عنوان واحد نمونه ملی و توسط حمزه شهیدی مدیرعامل صنایع فارکوشیمی، سید محمد موسوی مدیرعامل گروه بهداشتی فیروز، غلامحسین جعفرزاده مدیر عامل کشت و صنعت تالاچین، حسین احمدی، مدیرعامل واحد تولیدی گلوکزان و داود بدولی مدیرعامل لوازم خانگی سپهر الکتریک به عنوان نمونه واحد استانی تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید