استاندار خراسان جنوبی بر پرهیز از شتاب زدگی در حوزه امور فرهنگی تاکید کرد


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882951

زوانت بر پرهیز از شتاب زدگی در حوزه فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر مدیران ما به امور فرهنگی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند در این امر موفق تر خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، جواد زوانت امروز در شورای استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در نزد امیرالمومنین علی (ع) است. منکر دارای امتیاز و جایگاه ویژه ای است و می فرماید: «تمام اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر، آب دادن دهان در برابر دریای وسیع نیست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری نیز می فرمایند بحث امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی، شرعی و سیاسی است.

وی تصریح کرد: اگر از حوزه عفاف، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر در کشور و نظام غافل شویم، قطعاً در مسیر رو به جلو و پیشرفت و تعالی نظام اسلامی مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. .

وی با تاکید بر پرهیز از شتاب زدگی در این حوزه فرهنگی تصریح کرد: در این زمینه باید با سرعت قابل قبول و معقول عمل کرد و به هیچ وجه مرتکب اشتباه نشد و به فرموده رهبر معظم انقلاب «مسئله خوب چیست؟ و آنچه حرام است مانند سؤال نماز است. باید یاد گرفت.»

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تحول در برنامه جدی دولت سیزدهم است، ادامه داد: این تحول تنها در حوزه معیشتی و اقتصادی متوقف نشده است، هر چند در این حوزه دولت عملیات بزرگ اقتصادی را مطابق با مصوبات انجام می دهد. تحول اما اشکالی ندارد تحول از نظر اقتصادی نیز دولت در حوزه فرهنگی بسیار اهتمام دارد و در سطح کشور تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب و شرح وظایف آن به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه دستگاه های اجرایی استان ها ترویج مسائل فرهنگی از جمله موضوع عفاف و حجاب، رعایت شئونات اسلامی و نماز اول وقت است، افزود: اگر مدیران ما در این زمینه دغدغه داشته باشند قطعا موفق تر خواهیم بود. “

زوانت خاطرنشان کرد: اردوگاه حجاب و عفاف در خراسان جنوبی یکی از بهترین اردوهای کشور از نظر اقلام مختلف است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید