استاندار یزد باید به دنبال اشتغال زنان در این استان باشد/ برای حل مشکل آب یزد به دو سال زمان نیاز دارد

ساعت: 23:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792888

آیت الله رئیسی در نشست خبری به بیان دستاوردهای سفر یک روزه به استان یزد پرداخت.

به گزارش راه دانا به نقل از یزدرسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در نشست خبری در استان یزد در پایان سفر استانی دوازدهم هیئت دولت اظهار داشت: آب یکی از دغدغه های جدی استان یزد است و ما هستیم. در کاهش بارندگی و مواجهه با کمبود آب در تمامی حوزه های صنعت، کشاورزی و انرژی شرب نقش دارد.

وی گفت: برای استان یزد برنامه بلندمدت و میان مدتی در نظر گرفته شده است که وزیر نیرو در جلسه شورای اداری توضیحات کاملی در این خصوص ارائه کرد اما شاید حل این موضوع دو سال طول بکشد. “

رئیسی ادامه داد: بخشی از کار شروع شده و امیدواریم تا چند ماه آینده مردم یزد نتیجه را ببینند و وزارت نیرو با همکاری مسئولان منطقه برنامه ریزی بلندمدت را آغاز کرده است.

وی با اشاره به موضوع دیگری از استان به صنایع اشاره کرد و گفت: صنایع استان با مشکل مواجه هستند و حتی برخی از بانک ها مالک آن ها هستند و آن ها را تعطیل می کنند که هیچ بانکی اجازه این کار را ندارد، بنابراین یا آهسته یا سریع را فعال کنید. واحدها واگذار می شود تا شاهد تعطیلی واحد، تولید و اشتغال نباشیم.

رئیسی گفت: 400 بلوک صنعتی در یزد تعطیل و 200 واحد راکد هستند.

وی اشتغال به ویژه اشتغال زنان تحصیلکرده را یکی دیگر از مشکلات استان یزد دانست و گفت: از استاندار خواستیم تا بررسی کند و ببیند چگونه می توان برای این افراد اشتغال ایجاد کرد به ویژه در استان یزد که همه آماده کار هستند. “

رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز اقداماتی انجام شده است که وام های آن توسط وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری ابلاغ شد و بانک ها، دستگاه ها و وزارتخانه های مسئول باید بر این امر نظارت کنند.

رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه یزد بار مازاد خدمات رسانی به بیماران غیربومی را بر عهده می گیرد، گفت: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و از آن بهره برد و دولت نیز از آن حمایت می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: استان باید اختیارات گسترده تری داشته باشد و اختیارات به زبان نیست بلکه در اعتبارات است پس برای معادن و ….

رئیسی در خصوص مهاجرت به استان یزد گفت: موضوع مهاجرانی که آمار بالایی در یزد دارند مشکل ساز شده و آمار قابل توجهی است. رسیدگی شود، زیرا موضوع مهاجرت به یک معضل ملی تبدیل شده است و نیازمند تشکیلات و سازوکاری است که به تمامی مشکلات مهاجران رسیدگی کند و مطابق با سیاست های کشور پیش برود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید