استان زنجان در تهدید 42 اشتباه ریز و درشت / دور زدن قانون توسط برخی سازندگان مسکن


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813938

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه دو گسل غرب زنجان و سلطانیه مهمترین تهدید زنجان هستند، گفت: این استان تحت تأثیر 40 گسل دیگر نیز قرار گرفته که حرکت هر یک از آنها می تواند آثار مخربی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صفیولا کرامتی در گفت و گو با خبرنگار موج بیانی؛ وی با بیان اینکه استان زنجان توسط دو گسل بزرگ و 40 گسل کوچک در معرض تهدید است، بیان کرد: یکی از گسل های بزرگی که شهر زنجان را تهدید می کند، گسل جنوب غربی زنجان است که از شهر زنجان شروع و تا روستای ونگ ادامه می یابد.

وی دومین گسل بزرگ را گسل سلطانیه دانست که از روستای مروارید زنجان شروع و به ابهر، هورمدره و سلطانیه می رسد، افزود: در صورت فعال بودن این گسل ها می توانند زمین لرزه های مهیبی با بزرگی حدود 6، 5 ریشتر ایجاد کنند. . 7.8 ریشتر ایجاد کنید.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه 40 گسل دیگر از جهات مختلف از جمله گسل های آوج، شاهیندایی، رودبار تبریز استان را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: حرکت هر یک از این گسل ها در استان زنجان بی کار نخواهد بود. و در دهه های اخیر، حرکت گسلی در اطراف استان زنجان نیز شرایط غم انگیزی را ایجاد کرده است که بارزترین نمونه آن زلزله رودبار در سال 69 و زلزله بوئین زهرا در سال 1342 است که جان بسیاری از هموطنانمان را گرفت.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 153 روستا روی گسل و بالغ بر 18 هزار واحد مسکونی روی گسل واقع شده است، تصریح کرد: بر اساس اعلام بنیاد مسکن تاکنون بالغ بر 30 درصد از این واحدهای روستایی مقاوم سازی شده است. این ادامه دارد.

کرامتی گفت: پس از تشکیل نظام مهندسی ساختمان، ساخت منازل مسکونی بر اساس ضوابط مشخصی انجام می شود. اما گاهی افراد برای کاهش هزینه ها سعی می کنند قانون را دور بزنند.

وی با تاکید بر اینکه باید کمترین ساخت و ساز در پهنه گسل انجام شود گفت: بررسی عمیقی در استان انجام شده تا در صورت وقوع زلزله با کمک مردم کمترین مشکل و خسارت وارد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید