استان یزد رتبه نهم جهان را در زمینه تولید کاشی دارد


ساعت: 16:38
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879621

علمدار رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: استان یزد خود رتبه 9 تولید کاشی و سرامیک را در جهان دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا علمدار ظهر امروز به مناسبت دهه تولید و تجارت در اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر 3216 کارخانه فعال اقتصادی در استان وجود دارد، اظهار داشت: با لغو حدود 2000 پروانه کاغذی، آمارها اعلام شد. کارخانه های فعال یزد به تعداد واقعی نزدیک است و باعث شده مسئولان استانی در اجرای سیاست های خود بهتر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 بیش از 400 پروانه بهره برداری جدید در استان صادر شده است خاطرنشان کرد: 27 درصد پروانه بهره برداری استانی علاوه بر کاشی و شیشه در صنایع معدنی و همچنین 25.6 درصد سهم گروه سلولزی و 20.4 درصد است. درصد در گروه فلزات و برق، 15.4 درصد در گروه منسوجات و پوشاک و 11.6 درصد در گروه صنایع غذایی و دارویی قرار دارد.

رئیس سازمان صمت استان یزد نرخ اشتغال در کارخانجات اقتصادی استان را به صورت مستقیم 103 هزار مورد عنوان و بیان کرد: در سال 1400 بیش از 800 قلم کالا در استان تولید شد که بیش از 420 قلم کالا به 90 کشور دیگر صادر شد.

علمدار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه استان یزد جزو 8 استان برتر در زمینه صادرات است، خاطرنشان کرد: استان یزد یکی از استان های برتر در زمینه صنعت فولاد، کاشی و نساجی است. 15 درصد فولاد کشور که در یزد تولید می شود و همچنین در تولید کاشی نیز رتبه اول کشور را دارد و همچنین خود استان یزد در زمینه تولید کاشی رتبه 9 دنیا را دارد. در زمینه نساجی با 27 درصد تولید نساجی در کشور رتبه دوم کشور را دارد و همچنین محصولات به دست آمده از آن در زمینه های مختلف جزو استان های پیشرو کشور است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان یزد از نظر جمعیت 1.3 درصد از کل کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: اما از نظر تولید محصولات سرمایه گذاری، 4.4 درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده است که یکی از دلایل بهشت ​​بودن یزد است. سرمایه گذاری.

علمدار ادامه داد: یزد به دلیل دیگری بهشت ​​سرمایه گذاری نامیده می شود که اولین آن به دلیل صدور جواز تاسیس است که از نظر قراردادهای مالکیت زیمان رتبه اول را در شهرک های صنعتی استان یزد و همچنین دومین آن را به خود اختصاص داده است. دلیل علت کفایت گمرکی استان یزد است که در آن استان یزد در درجه اول قرار دارد.

رئیس سازمان صمت در بخشی دیگر از سخنان خود در این نشست خبری با بیان اینکه بیش از 1000 پروژه نیمه تمام در استان یزد با پیشرفت بالای 60 درصد وجود دارد، گفت: این تعداد طرح در صورت صدور مجوز برای حدود 35 هزار شغل ایجاد می کند. منتشر می شود.”

وی همچنین در خصوص تعداد پروانه های استخراج در استان تصریح کرد: در حال حاضر 709 پروانه بهره برداری در سامانه فعال است که از این تعداد 76 میلیون تن ذخیره معدنی و 14 هزار شغل کشف شده است.

علمدار رئیس سازمان صمت استان یزد نیز در پایان درباره میزان صادرات و واردات از استان یزد گفت: در اردیبهشت ماه سال 1400 بالغ بر 203 هزار تن کالا از استان صادر شد که این رقم در سال 2018 به 275 هزار تن افزایش یافت. می 1401

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید