استخدام؛ مراقبت عمومی از جوانان تحصیلکرده/ استان کردستان رتبه اول بیکاری در کشور را دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، سابقه بیکاری و بیکاری در استان کردستان سال هاست که مردم این منطقه را آزار می دهد. اگرچه مسئولان و مدیران در دولت های مختلف وعده های متعددی برای رسیدگی به این موضوع داده اند، اما کردستان همچنان از نرخ بیکاری بالایی برخوردار است. میانگین کشوری است.

ونون اکنون مشکل بزرگ کردستان بیکاری است و بسیاری از ناهنجاری های این استان ریشه در این پدیده دارد، بنابراین نرخ بیکاری در استان ما نسبت به استان های دیگر بیشتر است و این یک مشکل است.

در گفت‌وگو با تعدادی از جوانان تحصیل‌کرده اما بیکار و جویای کار متوجه شدیم که بسیاری از جوانان ما به دلیل نداشتن کار و کار شایسته، کاملاً بی‌انگیزه برای زندگی هستند، زیرا کارشان سخت است یا اصلاً کار نمی‌کند.

ازدواج دیرهنگام، افسردگی، اعتیاد، بی مسئولیتی از دیگر مشکلات و کاستی هایی است که اگر مسئولان مربوطه برای رفع این معضل به موقع اقدام نکنند، دیر یا زود این جوان جان خود را از دست می دهد.


bdc63a6a 5192 4c3c baa0 4e611c494861 خبر خاکستری


بیکاری و کمبود منابع اقتصادی

امیر محمودی، یک جوان جویای کار، به کُردتودی گفت: «با وجود بیکاری و کمبود منابع اقتصادی، جوانان کرد به طور فزاینده ای در مورد اینکه برای یافتن کار کجا مراجعه کنند سردرگم می شوند، زیرا در استان صنعت و بخش خصوصی وجود ندارد. او به اندازه کافی قوی است که بتواند مشکلات اصلی استان را برطرف کند.

محمود افزود: این استان با وجود بیکاری بسیار بالا و سرسام آور در کردستان دارای منابع غنی آب، خاک، معدن، گردشگری، کشاورزی و باغداری است و فرصت های فراوان دیگری نیز وجود دارد، اما کمبود کار و سرمایه نفس گیر است. و برنامه اشتغال زایی مشخص و منسجمی در استان وجود ندارد.

جلال احمدی یکی دیگر از جوانان کرد جویای کار گفت: کردستان یکی از استان های دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور است و اکثر جوانان با تحصیلات عالی جویای کار هستند.

احمدی گفت: استخدام در ادارات و ارگان های دولتی بسیار سخت شده است، بنابراین بخش خصوصی باید برای استخدام جوانان تحصیلکرده و بیکار تلاش کند و انتظار داریم کارمندان و متولیان امر تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال انجام دهند.

وی ادامه می دهد: با احداث کارخانه ها و مراکز صنعتی، در نظر گرفتن فرصت های اشتغال زایی، راه اندازی کلینیک های مشاوره کارآفرینی و فرصت اجرا و حمایت از ایده های جدید و به روز می تواند مشکل اشتغال در استان را حل کند.


69d72c2e 52a8 4c00 a668 10a2271739f8 خبر خاکستری


آمار دقیقی از تعداد بیکاران کردستان وجود ندارد

محسن فاتی نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی گفت: اشتغال و معیشت خانواده مهمترین موضوع ما در کشور و استان کردستان است.

وی گفت: ظرفیت استان را همه می دانیم. حتی بقال سر کوچه هم می داند کجا سرمایه گذاری کند، اما اینکه چرا ما نتوانسته ایم نیازها و کارهایی را که باید انجام دهیم، سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود.»

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: آمار برای بیکاران استان واقعی نیست، اداره کار یک آمار ارائه می دهد و سایر دستگاه ها آمار دیگری را منتشر می کنند و در حالی که ما اطلاعات دقیق و واقعی داریم در نتیجه متاسفانه استان کردستان یکی از بزرگترین استان های کشور از نظر بیکاری است.

وی یادآور شد: متأسفانه بانک ها به بدهی واقعی خود در استان عمل نکرده اند و بسیاری از سرمایه گذاران درگیر مراحل اداری هستند و پشیمان هستند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های دانش بنیان در استان مغفول مانده و جای سوال است که چقدر به آیه به عنوان یکی از موتورهای استان اختصاص داده شده است.


4891f124 d189 4f1c b94d d06a7e30a019 خبر خاکستری


و اما …

استان کردستان از آن دست استان‌هایی است که با وجود ظرفیت‌های اشتغال فراوان، از این نظر در کشور بی‌نظیر است. اما بیکاری جوانان یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه های مردم و جوانان این استان است، بنابراین بدون شک تلاش برای ایجاد مشاغل جدید و توسعه عدالت اقتصادی در استان کردستان یکی از مطالبات اصلی و جدی مردم است. و به همین دلیل لازم است استانداران و مسئولان استانی و کشوری با نگاهی نو، زمینه رفع محرومیت های مختلف که یکی از آنها بیکاری است را در این استان فراهم کنند و تلاش کنند. کردستان را در شاخص های مختلف توسعه از جمله اشتغال زایی قرار می دهد. مشاغل جدید به میانگین کشوری می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید