استخدام؛ موضوع مهم سیستان و بلوچستان/ حل معضل بیکاری راه کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم است.


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816207

حجت الاسلام محسنی اجایی گفت: اشتغال یکی دیگر از موضوعات مهم در این استان است که در صورت توسعه آسیب های اجتماعی، جرم و جنایت، طلاق و … زیاد نخواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حجت الاسلام گلامحسین محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه صبح امروز در نشست با قضات سیستان و بلوچستان که در تالار خاتم استانداری برگزار شد، گفت: انجام دادم.

وی افزود: نیمه شعبان در آستانه میلاد امام زمان (عج) و سپس در آستانه بهار طبیعت و مصادف شدن آن با بهار قرآن، ماه مبارک رمضان قرار داریم. خدا را شکر ماه رجب را درک کردیم و به امید موفقیت، ماه رمضان را درک کنیم و از برکات آن بهره ببریم.

محسنی اجایی خدمت به مردم در قوه قضائیه را افتخاری بزرگ می داند و می افزاید: یک کار کوچک برای حل مشکل یک انسان، حتی اگر مسلمان نباشد اجرش بالاتر از حج است، توفیق داریم که بتوانیم به ارزش‌ها و ارزش‌های ایده‌آل الهی دست یابیم، با کمک به مردم و تأمین امنیت و آرامش مردم و زمینه‌سازی رشد فضایل اخلاقی و زندگی آبرومندانه، می‌توانیم قدم برداریم، به این چشم به مسائل نگاه کنیم.

وی گفت: شنیده ام مردم این استان مهربان، پرتلاش و مهمان نواز هستند و اقوام مختلف با آرامش در کنار هم زندگی می کنند. این مهم را در این مدت کوتاه از صحبت های نمایندگان داوران آموختم. این ویژگی استان است.»

رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در جهت رفع مشکلات این استان گام برداریم و بدانیم در این منطقه و دستگاه قضایی چه نیازی است و برای رفع آن تلاش کنیم.

وی گفت: ما در همه کشورها و در ساری یک سری مشکلات داریم و نگارش نسخه بر اساس آن مهم است اما باید هر استان را با ویژگی ها و مولفه های خود ببینیم و بر اساس آن نسخه بنویسیم.

محسنی اجایی افزود: باید ببینیم برای استان باستانی سیستان و بلوچستان با دانش، ظرفیت و مشکلات چه نسخه ای می توانیم بنویسیم و چقدر خدمات، امکانات و بودجه ارائه می دهیم، امنیت یکی از مسائلی است که باید در همه جا وجود داشته باشد. اگر این نعمت بزرگ نباشد، زندگی کامل نیست و بدون آرامش هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: اشتغال یکی دیگر از موضوعات مهم در این استان است که اگر توسعه پیدا کند آسیب های اجتماعی، جرم و جنایت، طلاق و … زیادی نخواهیم داشت چرا که بخشی از این مشکلات ناشی از کمبود کار و معیشت است که باید ایجاد کنیم. شرایط فراهم شده «سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی پایدار.

رئیس قوه قضائیه گفت: در این استان شاهد خشکسالی، کم بارندگی و کم آبی هستیم که نیازمند دیپلماسی است، ظرفیتی در استان وجود دارد که اگر این را بدانیم و همه بسیج و کمک کنیم با همکاری همه. ارگان ها و نیروها. «بسیاری از مشکلات حل شده است، اماکن بندری، مرزی و تجاری از امکانات این منطقه است.

وی گفت: اگر بخواهیم از نظر فکری به یکدیگر کمک کنیم، می دانیم که چگونه بسیاری از مشکلات را حل کنیم. برای محرومیت از زندگی، هیچ نگرانی دیگری نباید وجود داشته باشد.

محسنی اجایی افزود: اقداماتی از سوی مسئولان و نمایندگان در این زمینه انجام شده و انتظار می رود ادامه یابد.

وی گفت: نظارت در همه جای کشور از جمله در قوه قضائیه مهم است که اگر نظارت و رصد نشود خیلی مسائل محقق نمی شود و اعلام شد مصوبات قبلی سفر انجام نشده و در این زمینه پیگیری می شود. “

رئیس قوه قضائیه افزود: نظارت به معنای پیچاندن مچ نیست، اگر با دلسوزی انجام شود نتایج خوبی به دنبال دارد، داشتن روحیه خوب و اقتدار در مسائل مختلف نیز بسیار مهم است و می تواند راهگشای مسائل مختلف باشد. “

خدمت بی خود به مردم؛ بالاترین مقام قضایی

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رئیس قاضی سیستان و بلوچستان نیز گفت: زحمتکشان این استان عمیقاً واقفند که خدمات نظام قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی افزود: قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان بالاترین رسالت خود را خدمت به مستضعفین و وفاداری به نظام و انقلاب می داند و هیچ گاه با اقدامات دیگر از رسالت اصلی خود که خدمت به مردم است عدول نخواهد کرد.

این مسئول افزود: مردم این استان با وجود همه مشکلات اقتصادی همواره بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته اند.

وی ادامه داد: 4 هزار و 700 زندانی در سال جاری از زندان های سیستان و بلوچستان آزاد شدند، 40 مورد انتقام جویی در این استان در این استان با همکاری بزرگان عشایر و سران طوایف ختم به خیر شد.

مصطفوی نیا افزود: سیستان و بلوچستان کمترین تعداد زندانی و کمترین محکومیت مالی را دارد و کاهش پرونده ها در استان باعث شده که دستگاه قضایی جای خوشحالی داشته باشد.

وی گفت: همکاران ما در دادگستری سیستان و بلوچستان طی 29 ماه 94 هزار و 700 پرونده را به 38 هزار فقره کاهش داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید