استفاده از امکانات و ظرفیت های عظیم دریا باید به یک فرهنگ رایج در کشور تبدیل شود


ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914280

فرمانده معظم کل قوا در دیدار با تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش:

فرمانده کل ارتش ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: استفاده از فرصت دریا و ظرفیت عظیم آن باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. در کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت الله خامنه ای ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: استفاده از فرصت دریا و ظرفیت عظیم آن باید به یک فرهنگ عمومی در یک کشور تبدیل شود.



حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که به مناسبت روز نیروی دریایی در 16 آذرماه برگزار شد، ارتقای همه جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی نیروی دریایی ارتش و تداوم اقداماتی همچون قایقرانی در آب های دور و بین المللی را ضروری دانستند و گفتند: تقویت روابط بین نیروهای مسلح و دولت و سایر نیروها به تفاهم و همکاری و پیشبرد امور کمک خواهد کرد.



رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سوابق دریایی ایرانیان در گذشته که باعث انتقال فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی به سایر نقاط جهان شد، خاطرنشان کردند: با وجود این سوابق و سواحل دریایی طولانی شمال کشور. و به خصوص جنوب ایران فرهنگ استفاده از فرصت های دریا در کشور مغفول مانده و باید به فرهنگ مشترک مردم تبدیل شود.



وی فرهنگ سازی در این حوزه و ایجاد درک عمومی از دریا به عنوان زیرساخت اساسی را ضروری دانست و افزود: در چند سال گذشته بحث توسعه سواحل مکران مطرح بوده و دولت ها نیز از آن استقبال کرده اند اما جدی پیشرفت در این زمینه نیازمند خلاقیت فرهنگی است.



حضرت آیت الله خامنه ای تولیدات هنری از جمله انیمیشن را در ارائه امکانات متنوع دریا موثر خواندند و گفتند: با استفاده از تولیدات هنری و ارائه امکانات توسعه دریایی کشور چه در بخش نظامی و چه در بخش غیرنظامی، اشتیاق مردم برای استفاده از این فرصت ایجاد می شود. افزایش دادن.



در این دیدار امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گزارشی از اقدامات و برنامه های این نیرو در بخش های مختلف ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید