استفاده از ظرفیت دیپلماسی خارجی برای رونق اقتصادی

ساعت: 16:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790853

در دیدار وزیر امور خارجه با نماینده ولی فقیه در کوم مطرح شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت دیپلماسی دولتی گفت: کار دولت بسیار سخت است و باید از ظرفیت وزارت امور خارجه برای رونق اقتصادی و توسعه پایدار استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز در سفری از پیش اعلام نشده وارد کوم شد.
وی ابتدا به دیدار آیت الله نوری همدانی رفت و سپس با آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در قم دیدار کرد.
استفاده از ظرفیت دیپلماسی خارجی برای رونق اقتصادی
حسین امیرعبدالهیان امروز در دیدار آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و نماینده ولی فقیه در استان قم که در حرم حضرت مریم کرامت برگزار شد، با بیان اینکه مردم از دولت انتظارات زیادی دارند، گفت: مردم از دولت انتظارات زیادی دارند. وزارت امور خارجه برای شکوفایی اقتصادی و توسعه اقتصادی پایدار.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های روابط خارجی برای ترویج معارف فرهنگی اسلام، افزود: در وزارت امور خارجه می توان از ظرفیت حوزه های علمیه برای ترویج معارف و اندیشه های دینی استفاده کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به جایگاه معنوی حرم و اهمیت نزدیکی به حرم اهل بیت(ع)، گفت: در گذشته سه سال سفیر ایران در عراق بودم و هر چه دارم از برکت است. زیارت حرم اهل بیت (ع) در این سه سال.»

مردم به این حکومت و نظام ایمان دارند

آیت الله سعیدی نیز در این دیدار اظهار داشت: حضور عاشقان اهل بیت(ع) در حرم ها و رفتن به معبد آنان به معنای تثبیت اهل بیت(ع) در زندگی است.

وی با بیان اینکه در زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها آمده است که با محبت اهل بیت (ع) به خدا نزدیک می شویم و از دشمنان خدا برائت می کنیم، گفت: محبت و برائت است. دو بال ایمان هم با هم و هم با هم. این تأثیرگذار است، پس نمی توان گفت که ما اهل بیت (ع) را دوست داریم، اما از دشمنان خدا و اهل بیت (ع) برائت نمی خواهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم یکی از وظایف وزارت امور خارجه را محبت و برائت در نظام اسلامی دانست و افزود: نباید فکر کنیم کچل و بی رنگ هستیم.

وی افزود: برائت از دشمنان به معنای قطع روابط اقتصادی و انسانی با آنها نیست، بلکه علم، ظرافت و اقتدار می خواهد و اگر به اهل بیت(ع) روی بیاوریم، راه را برای ما باز می کنند. “

نماینده مردم کوم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای حفظ نظام به یاری خداوند و اهل بیت(ع) امیدواریم، افزود: مردم به این دولت و نظام اعتماد دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید