استفاده از ظرفیت مدارس در زمینه سوادآموزی


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917380

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید صادقانه برای ریشه کنی بی سوادی تلاش کنیم و به موضوع هدفمندی مدارس و استفاده از ظرفیت مدارس در بحث سوادآموزی که از وظایف آنهاست توجه لازم را داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا عبدی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع بندی نشست مشترک معاونان سوادآموزی و روسای ادارات سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی کشور گفت: نهضت سوادآموزی یک تکلیف است و دیدیم. فرصتی طلایی برای انجام وظیفه با توجه به زمانی که در آن قرار داریم و بهترین زمان برای جنبش برای تجربه یک جهش است، یعنی جهشی در هویت و هدف جنبش و رسیدن به اهداف آن. منوط به اراده، وحدت و همدلی است و باید نگاه واحد و رویکرد واحدی وجود داشته باشد و به این مهم دست یافت. نتیجه نیاز به تلاش مضاعف دارد و لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب این است که حرکت را مشکل و دغدغه همه کنیم.

عبدی خاطرنشان کرد: باید صادقانه در راستای ریشه کنی بی سوادی تلاش کنیم و به این ترتیب نظارت را یکی از ارکان مهم سازمان بدانیم و همکاران اهمیت ویژه ای به آن بدهند و اجازه ندهند که موضوع نظارت زود بیفتد و توجه ویژه ای داشته باشند. توجه به مسئله سنجش و ارزیابی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و از پرداختن به مسائل سلیقه ای خودداری کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: معاونت های وزیر در استان ها باید با مدیران کل ارتباط خوبی داشته باشند و هم خود و هم مدیران کل را با موضوع بخشنامه های مربوط به سازمان و در خصوص موضوع مدرسه محوری بهتر آشنا کنند و از ظرفیت مدارس در بحث سوادآموزی که یکی از وظایف آنهاست باید بیشتر به کار با سوادآموزی توجه کنند و در زمینه تشکیل کلاسها باید توجه داشت که اساس کلاسها تلفیقی است و کلاس های تلفیقی هفته ها طول می کشد تا به برنامه ریزی و تلاش نیاز داشته باشید، پس برای درست شدن آن تلاش و برنامه ریزی کنید.

وی در خصوص اهمیت شورای پشتیبانی استان افزود: همانطور که قبلا گفته ایم و باز هم تاکید می کنیم یکی از خواسته های اصلی ما جدی گرفتن شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان ها و مناطق است. ضمناً باید از ظرفیت خیرین مخصوصاً طرح خیرین سوادیار استفاده کافی داشته باشیم و به تجربیات ارزشمند در برنامه کاری خود نیز توجه داشته باشیم و در سیستم جایی برای همکاران در نظر گرفته شود تا تجربیات جدید و موفق خود را برای آنها به اشتراک بگذارند. سود دیگران

عبدی استفاده از نیروهای جوان و توانمند در کار را مورد توجه قرار داد و گفت: معاونان سوادآموزی باید علاوه بر ارتباط مستمر با نمایندگان شورای اسلامی، از ظرفیت خود برای تبیین برنامه ها و هویت نهضت سوادآموزی به اندازه کافی استفاده کنند و باید توجه ویژه به مطالعه اسناد بالادستی برای حمایت از اهداف جنبش با تهیه و مستندسازی مستحکم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تاکید بر برگزاری و حضور در جلسات وبینار خواستار پاسخ مثبت به مکاتبات این سازمان شد و همچنین خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از معاون رئیس جمهور شد. آموزش و برنامه ریزی و ارزشیابی در ستاد تشکیل شود تا استان ها برنامه های خود را قبل از اجرا با این کارگروه در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید