استقبال گسترده کمدیان راهیان نور کرمان / عید نوروز در جوار آرامگاه حاج کاسم


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814005

مسئول انجمن قصه گویان مدرسه حاج کاسم گفت: کاروان های راهیان نور در طول سال اعم از روزهای پایانی سال و ایام نوروز به کرمان اعزام می شوند. من حق زائران قبر او بودم و بسیاری از آنها را که ذکری از زائران کردند، ثبت کردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی سیاری رئیس انجمن قصه گویان مدرسه حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی بیان می کند: حاج قاسم سلیمانی در تمام فعالیت های خود در مبارزات انقلابی دفاع مقدس، مبارزه با انقلاب، دفاع از حرم، جبهه های مقاومت و مبارزه با اشرار خاص سرآمد بود. او حاج قاسم را به تمام معنا تبدیل به عارف کرد و در جوار حاج قاسم انسانهای متقی خلق شد به شهادت گلزار شهدای کرمان و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب فرمودند حاج قاسم یک شخص نیست بلکه یک شخص است. مدرسه او همچنین به دانش آموزان آموزش می دهد.

وی ادامه داد: پس از شهادت حاج قاسم، ستاد حاج قاسم در قم فعال شد و بیش از 17 عنوان در استان برای معرفی حاج قاسم و مدرسه حاج قاسم در نظر گرفته شد. کرمان اعزام و سپس زائران از نقاط مختلف کشور به کرمان اعزام شدند.

سیاری گفت: کاروان های زائران مدرسه حاج قاسم با توجه به شرایط آب و هوایی کرمان در طول سال اعزام می شوند و زمان سفر سه روزه است و برنامه هایی مانند زیارت آرامگاه حاج قاسم و شهدای گلزار، شهدای کرمان، بیت. الزهرا که منزل است، حاج قاسم بودم و حسینی شدم که قسمتی از حرم حضرت رقیه در این حسینیه و مزار شهید گمنام مدفون حاج قاسم در این حسینیه نصب شده است. موزه دفاع مقدس کرمان که بزرگترین باغ موزه کشور است. زیارت مزار شهید حاج یونس زنگی آبادی در گلزار شهدای زنگی آباد، حسینیه سرولای کرمان، گلزار شهدای رفسنجان و زیارت مزار شهید میرازلی، گلزار حمید شهدای لاهیجان و برنامه روضه حاج احمد امرینه.

سیاری بیان کرد: بیش از 16 عبادتگاه، تاریخی و تفریحی در کرمان و اطراف آن وجود دارد که به گفته مخاطبان در کاروان از این مکان ها بازدید می شود، اما برخی از بناهای اصلی مورد بازدید همه کاروان ها قرار می گیرد که بسیاری از این بناها از جمله باغ موزه مقدس دفاع و بیت الزهرا حاصل زحمات حاج قاسم است.

مسئول مدرسه قصه گویی حاج قاسم سلیمانی گفت: گروه های قصه گویی اعم از همرزمان و دوستان حاج قاسم، گروه های فرهنگی به کاروان های مدرسه حاج قاسم اعزام می شوند. خانواده های شهدا نیز به همراه تمامی کاروان ها حضور خواهند داشت.

وی گفت: همه می توانند برای ثبت نام در کاروان های مداحان حاج قاسم اعم از گروه ها، گروه ها و تشکل ها از مخاطبان خود برای مداحان حاج قاسم ثبت نام کنند. همچنین تمامی افراد می توانند با توجه به پیام های ثبت نامی که منتشر می کنیم در این کاروان ها ثبت نام کرده و در این اردوی زیارتی شرکت کنند.

رئیس مدرسه قصه گویی حاج قاسم سلیمانی گفت: استقبال مردم قم از اردوهای راهیان نور مدرسه حاج قاسم به حدی بود که مردمی که بار دیگر در این سفرها حضور داشتند در این دو سال درخواست و پیگیری سفر به کرمان را داشتند. کاروان زائران در مدرسه حاج قاسم.

وی در پایان گفت: تشییع پیکر حاج قاسم در کرمان پر برکت بود و فضای معنوی را در کرمان ایجاد کرد و باعث شد شهدای گلزار، شهدای کرمانی که سال ها گمنام بودند به مردم معرفی شوند.
که در

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید