استقرار کمپ در روستای برده / لزوم اتخاذ تدابیر سریع برای آمادگی در برابر بارندگی های پیش رو


ساعت: 17:44
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886310

این موضوع در جلسه مدیریت بحران روستای سیل زده برده مطرح شد

غلامعلی حیدری با اشاره به راه اندازی کمپ در روستای برده گفت: مسئولیت مستقیم در این روستا بر عهده فرماندار، معاون امور عمرانی و مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری است و هیچکس بدون هماهنگی از روستا خارج نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گلمعلی حیدری ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران که بر اثر سیل در روستای برد تشکیل شده بود، اظهار کرد: بیشترین بارندگی در روستای برده یعنی 50 میلی متر باران در آن روستا در مدت 45 دقیقه رخ داد که بی سابقه بود.

وی افزود: خسارات مالی اجتناب ناپذیر است، خوشبختانه خسارت جانی نداریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر در همان ابتدای سیل نیروهای امدادی وارد نمی شدند قطعا تلفات ناشی از حضور گردشگران و زائران در اطراف امامزاده بارده بیشتر بود.

حیدری بیان می کند: وجود پل نامناسب، ساخت بنا در بستر رودخانه و … باعث جاری شدن سیل در بارده شد.

وی خاطرنشان کرد: بارش ها قطعا با حجم بیشتری ادامه خواهد داشت لذا اعضای ستاد بحران بخشداری و فرمانداران باید مراقبت های خود را مضاعف کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با وجود خسارات وارده به روستا، مردم 300 وعده غذا پخته و بین نیروهای امدادی توزیع کردند، افزود: این اوج همکاری و نجابت مردم روستای برده است.

حیدری تصریح کرد: مسئولیت مستقیم در روستای برده بر عهده فرماندار، معاون امور عمرانی و مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری است و هیچکس بدون هماهنگی از روستا خارج نشود.

وی تاکید کرد: پس از راه اندازی سریع قرارگاه وظایف بین مردمی، نیروهای کمکی، نظامی و انتظامی تقسیم شود و نیروهای حفاظت محیط زیست وظیفه پاکسازی امامزاده را بر عهده بگیرند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسئولان ذیربط خسارات وارده در بخش های مختلف کشاورزی، تاسیسات آب، برق، گاز، امامزاده ها، منازل و … را به دقت و همه جانبه ارزیابی کنند. در روستای برده.

حیدری تصریح کرد: لایروبی قنوات همچنان در دستور کار است و باید هر چه سریعتر این کار به اتمام برسد.

وی افزود: باید آب آشامیدنی و غذا در صورت نیاز تامین و بین مردم توزیع شود و در صورت وجود موانع بر روی رودخانه ها و بستر آنها در اسرع وقت رفع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نیروی انتظامی در ورودی روستا با ایجاد ایست بازرسی و استقرار گشت امنیتی در روستا امنیت مردم را تامین کند.

حیدری تصریح کرد: باید پیش بینی های لازم انجام شود تا در صورت بارندگی مجدد شاهد تلفات جانی نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید