اتخاذ تدابیر لازم برای تولید، انتقال و توزیع پایدار گاز در استان های جنوبی


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917842

جلسه هماهنگی تولید، انتقال و توزیع گاز طبیعی در سال 1401 با حضور مدیران مناطق جنوبی کشور برگزار و اقدامات لازم برای تولید، انتقال و توزیع پایدار گاز در استان های جنوبی انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ جلسه هماهنگی عملیات تولید، انتقال و توزیع گاز طبیعی در سال 1401 با حضور مدیر و مسئولین عملیات انتقال گاز منطقه 6، شرکت پالایش گاز سرخون/قشم، شرکت گاز هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و فلات قاره شرکت نفت منطقه قشم میزبان منطقه 6 عملیات انتقال گاز در سالن کنفرانس مدیریت مرکزی این منطقه و همزمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

علیرضا عربلو در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم و تشکر از مدیران و کارکنان حاضر در جلسه گفت: این جلسات منشأ خیر و برکت بوده و بهترین خدمات ممکن را به مصرف کنندگان گاز طبیعی ارائه می کند.
مدیر عملیات انتقال گاز منطقه ششم با اشاره به مصرف بیش از 50 درصد گاز تولیدی در بخش خانگی، از افزایش مصرف گاز در کشور که موجب عدم تعادل گاز طبیعی شده است، گفت: : هماهنگی بیشتر و منظم بین شرکت های گاز به ویژه عملیات انتقال گاز که رابط بین تولید و توزیع است باید مورد توجه قرار گیرد.

آرابلو ادامه داد: این نشست قبل از شروع فصل سرد سال برای هماهنگی عملیات تولید، انتقال و توزیع گاز بین شرکت های ذیربط برگزار می شود، برای رفع چالش ها در خطوط لوله، ایستگاه های میانی، CGS و تاسیسات با همکاری و هماهنگی باید انجام شود. حل شد.

وی با بیان اینکه خطوط لوله فشار قوی انتقال گاز تحت مدیریت منطقه 6 عملیات انتقال گاز استان های تحت پوشش امسال از 3 هزار و 500 کیلومتر به بیش از 4 هزار و 100 کیلومتر افزایش یافته است، تصریح کرد: این منطقه به موقع تعمیرات اساسی انجام شده است. ایستگاه های پمپاژ و همچنین انجام تعمیرات خطوط لوله بر اساس برنامه ریزی خالص سالانه، مشکلی برای انتقال ایمن و پایدار گاز طبیعی در فصل سرد سال وجود ندارد.
جنوب و جنوب کشور وجود ندارد.

در ادامه هر یک از مدیران حاضر در جلسه به بررسی مسائل عملیاتی برای حفظ آمادگی و هم افزایی بیشتر صنعت نفت و گاز در راستای مقاوم سازی شبکه گاز در فصل سرد سال پرداختند و چالش های موجود را بررسی و رفع کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید